Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 586 až 600 z cekového počtu: 1213.
26.04.2011 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5737 [Mototuristika - Afrika - Moto-akcia]

Gažko na Tuareg Rally 2011 v Maroku
Svetoznáma rally v Maroku bola tento rok aj so slovenskou účasťou. Gažko napriek smole urputne hájil naše farby a určite sa nestratil. Vlastne raz bohužiaľ áno.
15.04.2011 - mark Čitatelia: 12078 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpentour 2010
Myšlienka ísť si zajazdiť do Álp sa mi začala vŕtať v hlave už dávnejšie a tak bolo len otázkou času, kedy bude pretavená do reality. Prvotný plán vyraziť koncom júna bol prekazený nepriazňou počasia aj inými faktormi, takže som musel termín preložiť až na koniec augusta.
12.04.2011 - 77speedy Čitatelia: 8144 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Morava, Čechy, august 2010
Po dlhej zime počas jarného premýšľania čo s rokom 2010 som sa každý deň vracal na motoride s tým, že som si pozeral plány ostatných členov pre tento rok. Bolo tam veľa zaujímavých destinácií, ale potom to prišlo. Člen s veľkým Č a nickom Frank na Honde Transalp 700 (Marek) pridal námet na trip „Morava, Čechy, august 2010.
07.04.2011 - eddie94 Čitatelia: 7557 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Štvrtková pohodička v jednej stope
Je jarné štvrtkové ráno dňa 24.3. školských zvyčajných 7 hodín sa zmenilo na príjemné 4hoďky v lavici a hajde domov . Myslel som že pôjdem už do školy na motorke lenže ranná teplôtka -2stupníky mi moje plány zrušila.
30.03.2011 - yaMan Čitatelia: 4905 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Je tu?
Malá radosť z prichádzajúceho obdobia.
09.03.2011 - 100bubu Čitatelia: 7935 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Stelvio tour, alebo počasie je zlý pán
Po minuloročnej ,,Romanien Tour 2009“ už ubehlo veľa mesiacov. Za to obdobie som povymýšľal toľko miest kam sa ísť pozrieť. Najskôr som chcel do Grécka cez Albánsko. No z toho som upustil ako sa začala zhoršovať politická situácia v krajine. No nič to som si povedal. Bájny Olymp musí počkať.
02.03.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8170 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov za nami
2. ročník tejto nevšednej filmovej akcie je za nami a postupne doznievajú dojmy z úžasných filmových diel, ktoré sme mali možnosť zhliadnuť v kinosále. Aké to teda bolo?
28.02.2011 - Buty Čitatelia: 6292 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Z BA do BB a späť za 16 hodín
Keďže sa zima snami nevedela rozlúčiť ešte v júni, absťák sa stále zväčšoval. Na dovolenku v Alpách alebo na Balkáne nebolo, tak som sa rozhodol prebehnúť všetky obľúbené cestičky, ktoré som doposiaľ poznal.
18.02.2011 - bobrik Čitatelia: 8884 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzický sen 2010
A predsa sme to dokázali, štartujeme ...
09.02.2011 - JOSE Čitatelia: 18590 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2010
„Do Rumunska?“ „Ty si sa musel zblázniť ?! Tak asi takéto boli prvé reakcie na môj oznam rodine a priateľom o tom kam sa chystám toto leto na motorke . V krátkosti som sa im snažil vysvetliť, že RO už dávno nie je taký divoký východ ako ho väčšina pozná, no stále neveriacky krútili hlavami, že kam sa to chcem vybrať a či mám všetky kolieska pohromade.
03.02.2011 - Beal Čitatelia: 9969 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

II. Medzinárodný Kawasaki festival motorkárskych filmov - PROGRAM
Len tak tak sme stihli povysávať kino po prvom ročníku a už tu máme druhý. Dúfam, že si v programe každý z vás nájde niečo, čo ho zaujme a naštartuje na cestu do Ružomberka.
03.02.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 13366 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Jak sme prežili Elefant 2011
Budem písat po našem, po jursky, jak mi huba narástla, lebo celý Elefant je proste o tem, že zahodzíš masku a si človekom.
02.02.2011 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 7331 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever.
Počas dlhých zimných večerov ma nuda prinútila spestriť večer nielen sebe, ale aj Vám, spomienkami na leto.
22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26477 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo
Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.
21.01.2011 - ernesto Čitatelia: 18226 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sýria – Jordansko – Irak, alebo cez divoký Kurdistan
Slovensko – Maďarsko – Srbsko – Bulharsko – Turecko – Sýria – Jordánsko – Sýria – Turecko – Irak – Turecko – Grécko – Macedónsko – Srbsko – Maďarsko - Slovensko
Predchádzajúce | 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!