Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 661 až 675 z cekového počtu: 1217.
09.06.2010 - ope01 Čitatelia: 4563 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Akcia Suzuki Bandit Brno a jazda na RC8R
Chlapci z klubu Suzukibandit si tentokrát dali zraz na Brnenskom automotodrome. Veľmi chvályhodný počin, zajazdiť si za relatívne prijemný peniaz na bezpečnom okruhu a popri tom sa postretávať so svojimi kamošmi, večer pogrilovať a popiť pár pohárov zlatistého moku. :-) Akciu poňali aj ako amatérske preteky, takže program sľuboval zaujímavý deň.
18.05.2010 - jozo13 Čitatelia: 10735 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Aká bola 5. Haličská Motorkáreň
Jubilejný piaty ročník bol už počas prípravy poznačený zvláštnymi okolnosťami. Pán starosta nám pri vybavovaní povedal, že on a niektorí poslanci si neželajú aby bola takáto akcia v Haliči.
18.05.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9145 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Nečakaný výlet do Maďarska, alebo dvaja turuli na 125-kách.
Tento výlet sa uskutočnil minulú moto-sezónu. Bolo to tesne pred maturou počas akademického týždňa. Posledná šanca naučiť sa aspoň niečo o našich hrdinoch typu Štúr. Šanca ale ostala nevyužitá. Vybral som sa totiž do zeme, ktorú banda spod Devína veľmi v láske nemala, do zeme menom Maďarsko.
06.05.2010 - lancerka Čitatelia: 4759 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Krtíš Rally Šírava
Predstavte si pohodové neskoré ráno o cca 10:00 stredoeurópskeho času. Pomaly sa chýlilo k jednej z najväčších motoakcií na Slovensku – Motozraz Šírava.
06.05.2010 - kapor50 Čitatelia: 10271 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Tri body Európy (Grossglockner, Bibione, Bohinj), alebo aj muži majú svoje dni
Nepredkladám žiadny veľký cestopis; je to opis obyčajnej cesty ktorú veľa z vás absolvovalo viackrát. Merítkom zážitkov však nie je neznámosť diaľok; silné pocity sa dajú zažiť aj na hodinovej prechádzke okolo lesa, keď sa spoja vyššie sily a vy si pri ležaní na lúke zo steblom trávy v ústach poviete: „Presne takto to má byť, nie inak.”
26.04.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 13621 Strany: 4 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Juhom Maroka
Dnes mám poslednú šancu na zdolanie najvyšších dún. Búrka silnie, povetrím letia oblaky piesku, podklad je sypký a duny nečitateľné. Pozriem na obrovskú 200 metrovú dunu na obzore a hodím jednotku. Teraz alebo nikdy!
19.04.2010 - lancerka Čitatelia: 14924 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Ako je to s nami - ľadvinkami
Konečne nastal ten pravý čas, aby sa ozval aj hlas nežnejšieho pohlavia, teda nás žien.
12.04.2010 - Pilgrim Čitatelia: 21774 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako Hondy na prázdniny išli – Alpy 1/2
Rodič môže dať svojim deťom len dva skutočné dary. Korene a krídla. Na koreňoch som pracoval dlhodobo a keď sa moja dospievajúce ratolesti začali hrdo pýšiť novučičkými vodičákmi A1, pochopil som, že nastal čas perutí...
31.03.2010 - palio84 Čitatelia: 7518 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Isle of Man 2009
Otázka pred začiatkom leta minulého roku bola jasná. Kam na motovýlet? Keďže žijem v Írsku a bude to môj prvý „motovýlet“ mimo krajinu, rozhodovalo sa medzi Francúzskom, Škótskom, Anglickom a Španielskom. Na slávne preteky na anglickom ostrove Isle of Man som ani nepomyslel.
31.03.2010 - zeze Čitatelia: 16003 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)
Tento rok som sa akosi znova nevedel dočkať. Nová motorka, nová sezóna a strach, že v lete alebo na jeseň „už nič nestihnem“. Proste ku šťastiu chýbal len prvý alpský výjazd. V živej pamäti sme ešte mali nádheru z jesene 2007 (viď Indian Summer 2007), takže sme nepochybovali o úspechu jarného výjazdu.
26.03.2010 - Sektor Čitatelia: 13648 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2009 - ako je to v skutočnosti? Treba sa báť či nie?
Myšlienka vyraziť niekam ďalej na moto mi zožiera hlavu už dlhšiu dobu. Pôvodný plán bolo Laponsko – no finančná situácia veľmi rýchlo ukazuje prostredník a vyzerá to tak, že sa bude musieť nájsť lacnejšia alternatíva.
12.03.2010 - MAKOSHADOW Čitatelia: 9640 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Normandia alebo Tour de France 2009
4894 km za 11 dní. Po inšpirovaní sa článkami na motoride som si povedal, že aj ja napíšem počas dlhých zimných večerov spomienky na jeden pekný výlet.
17.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6746 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Malá zimná provokácia
Cez poodhrnutú záclonu ma z poobedňajšieho spánku zobúdza lúč slnka. Ako sa tak pomaly prebúdzam, do nosa ešte zavanie vôňa ovocného čaju položeného na poličke. Podmienky ako v letnom lesíku. Na izbe polotieň a horúčava, škoda len, že to isté nie je za záclonou.
12.02.2010 - Miro3 Čitatelia: 11968 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Sardínia - skanzeny Stredomoria
Sardínia skanzen Stredomoria - tak článok s takýmto nadpisom som si prečítal na internete, keď som sa chystal na veľké motocyklové dobrodružstvo a po kúskoch zbieral informácie o Sardínii a Korzike.
03.02.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 18178 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Elefantentreffen 2010 – ako motorkári s prírodou bojovali
Matka príroda si pre návštevníkov tradičného kultového zimného motorkárskeho zrazu tentoraz prichystala nezabudnuteľný zážitok – snehovú kalamitu, nepriechodné cesty, silný vietor a dvojcifernú teplotu pod nulou.
Predchádzajúce | 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!