Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 961 až 975 z cekového počtu: 1217.
30.06.2006 - Zdenek Čitatelia: 5599 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Už VII. sraz Bigů a jeho příznivců
Je to už delší dobu, co se na našich stránkách objevila všemi dlouho očekávaná zpráva od Vorla, „Tak už mám datum a místo srazu. 15 - 18 červen - Sněžné v Orlických horách."
22.06.2006 - Barclay Čitatelia: 12616 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko a Bulharsko 2005
Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.
13.06.2006 - slimak Čitatelia: 5616 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Strážovských vrchov za tri hodiny, alebo čo s načatou nedeľou
Môj prvý motovýlet dopadol dobre, ešte v miernej eufórií sa snažím napísať pár dojmov.
11.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 40757 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov máme za sebou
Veru tak, rok sa s rokom zišiel a stretli sme sa už na druhom ročníku tejto, dá sa povedať, tradičnej akcie.
02.06.2006 - shushen Čitatelia: 14622 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako išli Shushen a Ofca do Rakúska na Pionieri
Stretli sme sa po škole s plánom ísť sa previezť, no netušili sme kam. A keďže už sme dovŕšili 15 rokov a sme hrdými vlastníkmi občianskych preukazov, ako blesk z neba prišiel nápad: vezmime silostroj do Rakúska! A išli sme...
01.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 7922 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

6. Buldog rally Duchonka, 16. 6. - 18. 6. 2006
Tradične dobrá akcia už po štvrtý raz na Duchonke...
29.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28612 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk
Jedno viem teraz. Na Ukrajinu sa budúci rok vyberiem znovu. Tentoraz už mám podrobnejšiu mapu a už aj znalosti o tom, čo sme nevideli. Pôjdeme však spolu s Dadi a nevynecháme ani cestu z Koločavy na Komsomoľsk.
22.05.2006 - zajo78 Čitatelia: 14642 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov
Neviem kedy presne to bolo, ale určite niekedy na chate vo Vyšnej Boci som sa po rozhovore s Awiom rozhodol, že na Ukrajinu sa určite raz zveziem. Počas zimných stretnutí sa sformovala malá skupinka, ktorá sa chcela vybrať do doposiaľ nepoznanej krajiny.
19.05.2006 - marekxxx Čitatelia: 9482 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Malé saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Pijem červené víno, fajčím šišu a premýšľam aká bola. Je pol druhej v noci a ja som zamilovaný. Bola krásna a nepoddajná, tak ako život. Videli sme sa len jeden jediný deň, ale moje oči na ňu nikdy nezabudnú. Tí, čo boli so mnou ju poznajú. Jej meno je... Sahara.
04.05.2006 - Kapro Čitatelia: 13338 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006
Keď ma kamarát Viktor pred časom oslovil, že ide s MarekomXXX a Paľom do Tunisu a že či by som sa k nim nepridal, tak som dlho neváhal. Zima bola dlhá, studená a vábeniu horúcej púšte sa nedalo odolať .
03.05.2006 - svetmotocyklov Čitatelia: 15847 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motozraz Sveta motocyklov – Manínska tiesňava 2006
Pozvánka na 8. motozraz Sveta motocyklov v Manínskej tiesňave.
03.05.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13163 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Vedľajšími cestami po Srbsku a Čiernej Hore
Písal sa začiatok leta roku 2005 a my sme nevedeli, čo so začatou sezónou. Alpy boli pokorené už v máji, tak nám ostávala už len klasika – more. Veď aké by to bolo leto bez výjazdu k moru. Veľa času sme na výjazd nemali, iba 5 dní, tak sme sa rozhodli pre ďalšiu klasiku – Jadran, ale trošku južnejší ako obvykle.
01.05.2006 - MajoKE Čitatelia: 11168 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Výlet na jednu nádrž
Určite mal v úmysle konečne sa dotknúť rukami primárnych pohlavných znakov pubertálnej bacuľky.
27.04.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11077 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006
V dňoch 21. - 23. 04. 2006 zorganizovali priaznivci motocyklov Honda Africa Twin v Poľsku otváranie sezóny. Pozvané boli aj všetky veľké endurá, tak som nezaváhal a na akciu v piatok podvečer vyrazil.
19.04.2006 - zeze Čitatelia: 11407 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lombardia a Slovinsko 2005
Kdeže som to v tých Alpách ešte nebol? Áno, je toho ešte poriadne veľa! Ale ak kritériom mala byť legálna prejazdnosť aj na ťažkých cestných motorkách, rýchla dosiahnuteľnosť, a nejaké tie dvojtisícové sedlá, výber sa veľmi zúžil. Ak sa mi podarí vyraziť, tak smer Lombardia, sedlo Giogo della Bala... a tie ostatné, samozrejme!
Predchádzajúce | 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!