Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1141 až 1155 z cekového počtu: 1222.
03.02.2004 - vlado Čitatelia: 4417 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
2. Zimný motozraz
Ukončite motorkársky spánok a začnite sezónu 2004 skôr!
Vytiahnite zo spální svoje milenky, ktoré , ako veríme, ste leštili pravidelne celé dlhé zimné večery, natankujte, naštartujte a prídite sa zabaviť a pokecať si ...
27.10.2003 - Francuz Čitatelia: 25843 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2003
Keď som v zime narazil na nete na článok jedného Pražáka o jeho cestách po Rumunsku, bolo rozhodnuté. Letná dovolenka na motorke bude do Rumunska.
22.10.2003 - rootan Čitatelia: 5794 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Bagrovisko a Kojšovka
Pár foto z našich výletov na bagrovisku a na kojšovej holi zo septembra 2003.
09.10.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 16827 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krátka správa o návšteve Osvienčima (PL)
Ako je u nás dobrým zvykom, počas sviatkov 29. 8. – 1. 9. sa s Gabikou znova vyberáme do Tatier, veľmi to obľúbenej našej destinácie. Minulý rok sme si pobyt spestrili výletom do soľných baní v poľskej Wieliczke, tento rok padla voľba na Osvienčim – mestečko, pri ktorom Nemci počas druhej svetovej vojny vybudovali jeden z najväčších koncentračných táborov. Ako inak, ideme na našej Honde CB 500 ’96.
30.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31912 Strany: 11 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
Túto cestu som plánoval vlastne odvtedy, čo som si kúpil prvú motorku. V časopisoch a na internete som sledoval cestopisy ľudí čo tieto končiny navštívili a bol som rozhodnutý. Tam musím ísť. Po troch rokoch som sa dočkal, a stálo to zato...
30.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 12242 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003
Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič
26.09.2003 - sita Čitatelia: 5277 [Mototuristika - Moto-akcia]
Pozvánka na "Last Bikers Ride"
"Last Bikers Ride" - Jahodník 26. - 28. 9.
08.09.2003 - rumpel Čitatelia: 16939 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Predĺžený víkend v Chorvátsku
Trnava-Krk-Cres-Mali Lošinj-Pula-a späť
05.09.2003 - manana Čitatelia: 12135 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka Hvar, 23.8.-2.9.2003
Rakúsko-Taliansko-Slovinsko-Taliansko-Slovinsko-Chorvátsko/Hvar/-Maďarsko
18.08.2003 - TTom Čitatelia: 9955 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Morská otočka (1.–3. 8. 2003)
Kopu žehlenia som opäť odložil. Vo štvrtok som sa rozhodol, v piatok vyrazil. Nešlo o nič. Len vidieť more.
13.08.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17833 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.
2. ročník stretnutia Motoride-ákov a mototuristov sa konal druhý augustový víkend 2003 v Štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom. Po roku teda opäť vyrážam na túto akciu s ambíciou vyvarovať sa všetkých chýb z minulého roka a skvalitniť tak celé stretnutie.
04.08.2003 - Freedom Čitatelia: 17859 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)
Nápad „cesta okolo Česko-Slovenska“ vznikol tak, že som chcel ísť pozrieť do južných čiech a na pár dní aj na východné slovensko. Tak ma napadlo, že by som to mohol spojiť do jednej cesty. Do Čiech chcel ísť aj Laco (boli sme spolu v Dolomitoch), ale nevyhovoval mu termín, tak som sa rozhodol, že pôjdem sám...
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 25015 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
22.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24964 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 2003
Akcia pre priaznivcov adrenalínu, rýchlych motoriek, bláznivých kúskov, smradu zo spálených gúm, odratých výfukov a odvážnych kaskadérov...
18.07.2003 - Mishko Čitatelia: 13854 [Mototuristika]

Francúzska riviéra 2003
Mám to šťastie že moji kamaráti sú v podstate za každú srandu, presne
ako ja. Nebolo preto veľkým problémom presvedčiť ich na motorkársky
výlet na francúzsku Riviéru. Slovo dalo slovo a naša úderka v zložení
Lojzo (HONDA VTX 1800), Stano (HARLEY-DAVIDSON Sportster), ja (HONDA
GoldWing 1500SE) a Milan (vodič kamiónu, ako sme náš sprievodný
LandCruiser s vozíkom nazvali) bola pripravená vyraziť.
Predchádzajúce | 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!