Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1141 až 1155 z cekového počtu: 1214.
05.09.2003 - manana Čitatelia: 11952 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka Hvar, 23.8.-2.9.2003
Rakúsko-Taliansko-Slovinsko-Taliansko-Slovinsko-Chorvátsko/Hvar/-Maďarsko
18.08.2003 - TTom Čitatelia: 9850 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Morská otočka (1.–3. 8. 2003)
Kopu žehlenia som opäť odložil. Vo štvrtok som sa rozhodol, v piatok vyrazil. Nešlo o nič. Len vidieť more.
13.08.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17470 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.
2. ročník stretnutia Motoride-ákov a mototuristov sa konal druhý augustový víkend 2003 v Štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom. Po roku teda opäť vyrážam na túto akciu s ambíciou vyvarovať sa všetkých chýb z minulého roka a skvalitniť tak celé stretnutie.
04.08.2003 - Freedom Čitatelia: 17499 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)
Nápad „cesta okolo Česko-Slovenska“ vznikol tak, že som chcel ísť pozrieť do južných čiech a na pár dní aj na východné slovensko. Tak ma napadlo, že by som to mohol spojiť do jednej cesty. Do Čiech chcel ísť aj Laco (boli sme spolu v Dolomitoch), ale nevyhovoval mu termín, tak som sa rozhodol, že pôjdem sám...
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 24215 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
22.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24790 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 2003
Akcia pre priaznivcov adrenalínu, rýchlych motoriek, bláznivých kúskov, smradu zo spálených gúm, odratých výfukov a odvážnych kaskadérov...
18.07.2003 - Mishko Čitatelia: 13757 [Mototuristika]

Francúzska riviéra 2003
Mám to šťastie že moji kamaráti sú v podstate za každú srandu, presne
ako ja. Nebolo preto veľkým problémom presvedčiť ich na motorkársky
výlet na francúzsku Riviéru. Slovo dalo slovo a naša úderka v zložení
Lojzo (HONDA VTX 1800), Stano (HARLEY-DAVIDSON Sportster), ja (HONDA
GoldWing 1500SE) a Milan (vodič kamiónu, ako sme náš sprievodný
LandCruiser s vozíkom nazvali) bola pripravená vyraziť.
17.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17517 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka: 2. Stretnutie MotoRide-ákov a Mototuristov
Po úspechu minuloročného prvého stretnutia MotoRide-ákov nadišiel čas pripraviť druhý ročník tejto akcie.
16.07.2003 - TTom Čitatelia: 11839 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

PRVÉ ALPY
Náladu som mal mizernú... Prečo? Pretože bolo ráno. Pretože bol pondelok. Pretože bol september. Pretože bolo po lete. Koniec sveta. Ale prišiel mi mail...
07.07.2003 - bobak Čitatelia: 6294 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Ako si dve baby predĺžili víkend
Pracovný týždeň nám presne stačí na to, aby sme sa ako tak dali do kopy z predchádzajúceho víkendu, ktorý býva skúškou odolnosti organizmu voči všetkému, čo je bežne považované za škodlivé. A už je tu opäť piatok popoludnie a my zas a znova vyrážame predávať a samozrejme sa aj zabaviť...
03.07.2003 - bobak Čitatelia: 6572 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
KGB – Tomky 2003
Po dovolenke oddýchnuté, správne naladené, podvečer vyrážame robiť biznis. Tentokrát sme vyfasovali malé auto, ledva sa natrepeme. Utešuje ma však predstava, že lepšie sedí v zákrutách a cesta na Tomky je nimi fakt naplnená. Trošku blúdime, hoci sme si pribrali oblonďavenú Ciu, ale tento hlavolam za nás vyriešia traja seničania. Majú rovnaký cieľ,
tak sa ich snažím držať. Trošku mi to robí problémy, lebo sú to jogurťáci a vyložene sa vyžívajú v ostrejšej jazde.
27.06.2003 - bobak Čitatelia: 6379 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Manínska Tiesňava 2003
Manínska Tiesňava 30.05. – 01.06.2003
Motozraz Sveta motocyklov
Opäť na scéne
25.06.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10148 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Tajný pretek 2003
21. júna sa konal II. ročník Tajného preteku spoločnosti Petro a spol. Prešov. Štart bol ľubovoľný od 9-tej do 12-tej spred Yamahy v Prešove a cieľ do 16-tej pri hotely Dargov. Za 100-korunové štartovné sme dostali itinerár, mapu, nálepku, pero a tričko.
19.06.2003 - bobak Čitatelia: 9810 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

FARAONS SEKULE - Naša prvá letná akcia od A po Z
17. - 18. máj 2003 - Malé Leváre
Krst klubu FARAONS SEKULE
11.06.2003 - Freedom Čitatelia: 13748 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity 6.5. - 12.5. 2003
Na konci minulej sezóny som začal uvažovať o nejakej dlhšej ceste. Začiatkom roka som našiel na internete oznam na výjazd do Švajčiarska niekedy začiatkom mája. Časom sa to zmenilo na Taliansko - Cortina d´Ampezzo.
Predchádzajúce | 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!