Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4516 až 4530 z cekového počtu: 8787.
21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4331 [Novinky - Predstavujeme]
„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.
21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18700 [Testy a predstavenia - Test]
Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
21.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4869 [Šport - Rally]
Rozhovor: Štefan Svitko o Dakare 2013
Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži a preto som požiadal o rozhovor Števa Svitka. Náš momentálne najúspešnejší moto jazdec ochotne odpovedal na otázky a sršala z neho energia a odhodlanie. A to je dobrým znamením pred pretekom.
19.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7520 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]
Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
Myslel som, že sa ozvem už len z Usuhai, ale stalo sa toho fakt veľa. A keďže v Santiagu opäť stojíme, tak článok navyše neuškodí.
19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8115 [Testy a predstavenia - Test]
Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou
Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.
19.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4771 [Šport - Rally]
Rozhovor: Ivan Jakeš o Dakare 2013
Ponúkam rozhovor s ďalšou z legiend slovenského moto športu. Ivan Jakeš sa po 5-tich účastiach na najprestížnejšom preteku planéty chystá na Dakar 6-ty krát. Okolo ročníku 2013, a nielen o ňom, sa rozvíjal rozhovor plný zaujímavostí.
18.12.2012 - maggie Čitatelia: 13151 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Maroko 2012
Prípravy na cestu okolo Maroka sa začali v plnom prúde už v septembri. Najprv sme si so všetkými presne určili deň odchodu na 3.10.2012. Celá zostava pozostávala: klasika Ja a Moko, Jirí s kamošom – zatiaľ neviem Jeho meno, Pali zo Žiliny a 2 týždne pred odchodom sa k nám prihlásil ešte jeden Mariánov kamarát.
18.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5608 [Novinky - Oznam]
MV AGUSTA RIVALE 800 - Najkrajší motocykel na show
Ešte raz sa vrátime na sedemdesiaty ročník výstavy EICMA v Miláne, ktorá je najdôležitejšou motocyklovou udalosťou každého roku. MV Agusta 800 Rivale tu získala titul najkrajšieho motocykla na výstave.
17.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8577 [Šport - Rally]
Rozhovor: Jaro Katriňák o Dakare
Profesorské jazdenie, diplomatické vyjadrovanie a aura osobnosti spravili z neho žijúcu ikonu nášho športu. Jeho slovo má váhu a názor sa cení. Aj preto chceme vedieť čo si o súčasnom Dakare myslí Katroš, tento priateľský a úspešný motorkový guru.
17.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9153 [Novinky - O motoride.sk]
Nástenný Kalendár MOTORIDE.SK 2013
Pripravili sme nástenný kalendár z tých najlepších fotiek, ktoré vznikli najmä tohto roku v našej redakcii. S touto myšlienkou sme sa pohrávali už niekoľko rokov, no tu je naša prvotina. Ak sa ti bude páčiť môže "ozdobiť" aj tvoju stenu.
Druhá séria kalendárov v predaji a po novom už aj na pultoch vo vybraných moto predajniach.
17.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26872 [Novinky - Predstavujeme]
Mecatecno - španielsky výrobca minibike ponúka detské elektro trial motocykle
Mecatecno, španielsky výrobca minibike-ov, prešiel nedávno na zelenú technológiu a v spolupráci s GasGas-om rieši detské trial motocykle.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5172 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
15.12.2012 - Mirka67 Čitatelia: 6366 [Šport - Motocross]
Projekt 67 Miriam Závacká - záver sezóny 2012
Sezóna 2012 nám skončila, počasie sa postaralo o to, že dostať sa na motorku v našich zemepisných šírkach intenzívnejšie bude veľmi ťažké.
14.12.2012 - eNeM Čitatelia: 13293 [Mototuristika - Európa]
Kawasaki GTR 1400 - Lignje na žaru, alebo ako som sa stal rušňovodičom
Milý denníček, tento víkend mám za sebou úplne nový zážitok. Vyskúšal som si niečo, čo som ešte nedávno vehementne odmietal. Vravel som si, že takýto špás pre mňa nie je. Ale ľudia sa menia a občas experimentujú aj mimo rámec svojich zabehnutých chodníčkov. ol.
14.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5059 [Novinky - Oznam]
Juniorské pretekárske programy Honda 2013
Spoločnosť Honda potvrdila svoju účasť v značkových pretekárskych šampionátoch pre rok 2013. Cieľom tohto kroku je pripraviť budúcich šampiónov značky Honda na okruhoch aj na motokrosových tratiach.
Predchádzajúce | 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















