Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 833 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 6151 až 6165 z cekového počtu: 8790.

12.02.2010 - Miro3 Čitatelia: 12181 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Korzika a Sardínia - skanzeny Stredomoria

Sardínia skanzen Stredomoria - tak článok s takýmto nadpisom som si prečítal na internete, keď som sa chystal na veľké motocyklové dobrodružstvo a po kúskoch zbieral informácie o Sardínii a Korzike.

 

11.02.2010 - striedmy Čitatelia: 9765 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja bývalá Kawasaki ZXR 750J

Začalo to v roku 2001, keď som si z ťažko našetrenej hotovosti a ako to býva mne podobným, pôžičkou z banky popri silného nesúhlasu rodičov kúpil za obrovskú sumu mnou už dlho pozorovanú desať ročnú zxr 750.

 

09.02.2010 - MartineR Čitatelia: 33347 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO

V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.

 

08.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4886 [História]

-

Rally Dakar ročník 2005 - veľmi smutný pretek

Štart v Barcelone bol dobrou príležitosťou pre súťažiacich, ktorý ešte neokúsili pohostinnosť Katalánska, aby to napravili.

 

08.02.2010 - majkro Čitatelia: 4493 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg TOURATECH 2010 je už na svete!

So svojimi 1092 stranami je opäť väčší a bohatší o množstvo doplnkov a príslušenstva pre turistiku, offroad a rallye.

 

08.02.2010 - racer8 Čitatelia: 20413 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI GSXR 750 K1 - Šikmooká láska

Nedávno mi jeden z motoridákov napísal správu a poprosil ma, aby som mu povedal moje skúsenosti s mojou bývalou Suzi, tak to píšem práve sem, aby si to mohol prečítať každý, kto má záujem.

 

05.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8763 [Novinky - PR článok]

-

MOTO STYLE PLANET s.r.o.

V prvom rade vám spoločnosť MOTO STYLE PLANET s.r.o. praje v novom roku 2010 veľa šťastných kilometrov. Zároveň vás pozýva do svojich skromných priestorov v malebnom prostredí Spišského Podhradia.

 

05.02.2010 - Beal Čitatelia: 4338 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2010

Dejme tomu, že marcové číslo Motohouse budeme nazývať ako „jednotkové“. A to z toho dôvodu, že se hneď v piatich testoch stretnete s náradím, ktoré by malo byť najlepším zástupcom svojej kategórie.

 

03.02.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 18409 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Elefantentreffen 2010 – ako motorkári s prírodou bojovali

Matka príroda si pre návštevníkov tradičného kultového zimného motorkárskeho zrazu tentoraz prichystala nezabudnuteľný zážitok – snehovú kalamitu, nepriechodné cesty, silný vietor a dvojcifernú teplotu pod nulou.

 

02.02.2010 - eNeM Čitatelia: 5452 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Enem O.T.R.A.* aneb 2020 Slovenských

* (On The Road Again – pozn. Autora) Tým, čo ma poznajú, ale aj tým, ktorí si prečítali moju atlantickú anabázu sú moje tendencie hltača kilometrov dobre známe.

 

01.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5797 [História]

-

Rally Dakar ročník 2004 - Tradičná trasa

26. ročník rally Dakar sa vrátil k svojej tradičnej trase. Štartovalo sa z Clermond-Ferrand a ciel bol v Dakare.

 

01.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25268 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009

A je to tu! Veľká čitateľská anketa Motoride.sk!
Aj tento rok sme pre vás pripravili výhernú čitateľskú anketu. Budete si môcť zvoliť svoj Bike roka, Motofirmu roka, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2009.

 

31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15445 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S

Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.

 

26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32849 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naháč alebo superšport?

S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?

 

25.01.2010 - kamik Čitatelia: 7095 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Cestopis]

-

Mojich prvých 2000... (aneb dve kolesá aj na snehu)

Toto je také minizhrnutie mojich začiatkov na motorke o ktoré sa chcem podeliť...

 

| 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »