Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6331 až 6345 z cekového počtu: 8790.
30.09.2009 - Varan Čitatelia: 27120 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda XL125 Varadero- najdospelejšia z rodiny 125iek
Tak tu máme pohľad vlastníka na najväčšiu, najťažšiu a bohužiaľ aj najdrahšiu štvortaktnú osminku...
28.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 18218 [Bleskovky - Predstavujeme]
Tréning jazdy na vlastnej koži s inštruktorom v pätách!
So značkou SuperDRIVE ste sa na motoride určite už viackrát stretli, či už v článkoch o prvej motoškole alebo v našich fórach. Čo sa však za touto jazdou s inštruktorom skrýva, sme chceli zažiť na vlastnej koži.
28.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5254 [História]
Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou
Rally Dakar prežila stratu Thierryho Sabina. Jeho otec Gilbert s pomocou Verdoy-Metge teamu prevzali kontrolu nad organizovaním rally.
27.09.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3898 [Šport - SuperBike]
WSBK - 12 - Imola
Po druhej jazde Superbikov dochádza k striedaniu na čele šampionátu. Nori Haga síce nestačil na svojho tímového kolegu Michela Fabrizia a skončil druhý...
27.09.2009 - jasterica Čitatelia: 13293 [Technika - Úpravy motocyklov]
Rieju MRX 125 - Ako sme stavali adventure
Každý, kto ma pozná, vie, že obdivujem dakarské stroje a všetko okolo. Tak som si jedného dňa zadovážil niečo podobné. Keď môj syn predal svoje prvé enduro 50-ku a kúpil 125-ku, hneď nás napadlo, že aj z toho malého Rieju MRX 125 by bola pekná rallye-adventura.
26.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9682 [Bleskovky - Novinky]
Ducati Hypermotard 796, tak sa dočkali aj menej odvážni...
Tri roky po tom, čo sa na svetlo sveta dostala prvá „100%“ informácia, že Ducati sa vybrala aj cestou prerastených motardov, tu máme ďalšiu takú správičku.
25.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4715 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 10/2009
Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.
25.09.2009 - Varan Čitatelia: 8981 [Bleskovky - Novinky]
2010 Aprilia RSV4 R - s lacnejším podvozkom a cenou Japonca
Nikdy nebolo tajomstvom, že Aprilia bude ponúkať 2 verzie modelu RSV4. Čakanie na lacnejšiu verziu modelu RSV4 Factory už definitívne skončilo. Prichádza RSV4 R. Je potešujúce, že RSV4 R nestráca ohromujúci dizajn a predovšetkým výkon drahšej verzie RSV4 Factory.
24.09.2009 - Cacao Čitatelia: 8913 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki vstupuje do triedy 125 cm3
Kawasaki predstavuje dva úplne nové modely: endurko KLX125 a motardovo stavaný D-TRACKER 125. Zatiaľ sú k dispozícii len základné informácie, viac sa pravdepodobne dozvieme na jednej z jesenných výstav.
24.09.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 11154 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Husqvarna 2010 test day Sverepec
Sobota 12. septembra 2009 sa konala v znamení závodných modelov Husqvarny, modelový rok 2010 a celé testovanie sa zomlelo vo Sverepci.
23.09.2009 - tref Čitatelia: 27322 [Vaše stroje - Moja motorka]
Suzuki Bandit 1200 S
Další prudko neobjektívny a zaujatý článok. Čo viac dodať? Jaj áno, by som bol zabudol: Suzuki Bandit K1 1200 S r.v.2001
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8670 [Šport - Cestné Motocykle]
Michala Puškára so zlomenou kľúčnou kosťou delili od víťazstva v Poznani tri stotiny sekundy
Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Poznani konalo záverečné podujatie tohtoročného UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov. Náš reprezentant Michal Puškár, jazdec tímu SG FIX racing podal opäť vynikajúci výkon.
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8912 [Šport - Enduro]
Štefan Svitko majster Európy 2009 v triede E3!
Tohtoročný európsky šampionát v endure jednotlivcov vyvrcholil záverečným, trojdňovým (18.-20.09.2009) podujatím v Talinskom Castiglion Fiorentino. Okrem záverečných bojov šampionátu v jednotlivých kategóriach a triedach sa v Taliansku uskutočnili i ME družstiev - malá európska šesťdňová.
22.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11641 [Bleskovky - Novinky]
Novinka - Kevlarové oblečenie Bulletproof
Určite to poznáš... Vonku je krásne počasie a ty by si na dohodnutú schôdzku najradšej išiel na svojej láske, ktorá už netrpezlivo čaká v garáži. Do kože sa ti na taký kúsok trepať nechce a kvôli pocitu, že nie si dostatočne chránený berieš "plechovku" ako bezpečnejší spôsob dopravy. Zabudni na to!
21.09.2009 - Cacao Čitatelia: 11826 [Bleskovky - Novinky]
Krátky report z ukončenia moto sezóny
V trnavskom Bikerscentre sa tento víkend uskutočnila jesenná akcia ako už tradične býva zvykom. Pravdepodobne bola v Trnave posledný krát. Od budúceho roka chcú kompetentní zorganizovať väčšie akcie, ktoré sa budú konať na Zlatých pieskoch.
Predchádzajúce | 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















