Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6661 až 6675 z cekového počtu: 8792.
22.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7894 [Bleskovky - Šport]
Prípravy na akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings - Do Steel arény naviezli 700 ton hliny!
V Košiciach už vrcholia prípravy na víkendovú veľkolepú akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings.
21.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4620 [Šport - Rally]
VIDEO: To najlepšie z Dakaru 2009
Organizátor zverejnil tri krátke zostrihy Best Of - to najlepšie z tohtoročného Dakaru. Nemali by ste si to nechať ujsť. Okrem toho sme pripravili playlist všetkých 15. etáp.
21.01.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 4404 [Šport - SuperMoto]
Tohtoročné MM SR Supermoto spolu s Maďarmi
Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky budú tento rok v troch prípadoch obohatené oficiálne o účasť jazdcov z Maďarského medzinárodného majstráku a naopak, tri závody v Maďarsku budú doplnené o borcov zo Slovenska.
20.01.2009 - Soki Čitatelia: 23212 [Vaše stroje - Moja úprava]
Jawa 350 - ako urobiť z babky dievčinu
O jawách sa toho už napísalo veľa. Ja to skúsim vziať trocha z inej stránky a podeliť sa so všetkými o nejaké skúsenosti a hlavne rady pri úpravách tohto prinajmenšom „zaujímavého“ stroja.
20.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5712 [Šport - Motocross]
Slovenský jazdec na Sony Ericsson Freestyle Kings!
Historický moment pre Slovensko! V Košiciach na akcii Sony Ericsson Freestyle Kings bude štartovať aj Slovák!
19.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4091 [Šport - Rally]
Dakar 2009 v cieli, krátke ohliadnutie sa za účinkovaním KM Racing tímu
V nedeľu skončil prvý Dakar v histórii na juhoamerickom kontinente. Aj keď výsledky boli už jasné po 14. etape, prinášame ešte pár informácii a hlavne fotky z pódia.
18.01.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 4294 [Šport - SuperBike]
V roku 2009 uvidíme KTM v Medzinárodných majstrovstvách Nemecka Superbikov
KTM rozširuje svoje aktivity s nedávno predstaveným modelom 1190 RC8 R a rozhodla sa v roku 2009 zúčastniť v Medzinárodných majstrovstvách Nemecka (IDM) v kategórii Superbike. Jazdcami budú Stefan Nebel a Didier Van Keymeulen.
17.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4465 [Šport - Rally]
Dakar 2009, 14. etapa: Cordoba > Buenos Aires - Ivan Jakeš finišuje skvelým 11. miestom v etape, celkovým víťazom Marc Coma
Posledná etapa tohtoročného Dakaru. Vedúci jazdci sa nemusia obávať o svoje pozície, ak sa nič nepokazí, ale na druhej strane môžu stratiť všetko, ak sa pritrafia problémy...
16.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4303 [Šport - Rally]
Dakar 2009, 13. etapa: La Rioja > Cordoba - Ivan Jakeš znovu skvelé 13. miesto!
13. etapa znovu skrátená kvôli dažďom. Jazdci mali ráno dlhý presun a špeciál začal až na mieste pôvodného CP4. 220 km dlhý špeciál vyhral Despres, ale skvele zajazdil aj Ivan Jakeš so stratou necelých 12 min na 13. mieste.
15.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11237 [Šport - Motocross]
Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings!
Fanúšikovia freestyle motocrossu sa majú naozaj na čo tešiť. Trojnásobný vicemajster sveta vo freestyle motocrosse Libor Podmol potvrdil svoju účasť na Sony Ericsson Freestyle Kings v Košiciach.
15.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4778 [Šport - Rally]
Dakar 2009, 12. etapa: Fiambala > La Rioja - V celkovom poradí Macek v prvej dvadsiatke a Jakeš v päťdesiatke!
Po voľnejšom dni bez špeciálu sa dnes jazdci znovu naplno chopili riadidiel. Aj dnešná etapa sa však skracovala.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13845 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
14.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4296 [Šport - Rally]
Dakar 2009, 11. etapa: Copiapo > Fiambala - etapa zrušená, kvôli nepriaznivému počasiu
11. etapa bola kvôli nepriaznivému počasiu zrušená. Dnes sa teda nezávodilo a jazdci sa len presúvali do Fiambaly.
14.01.2009 - agressor Čitatelia: 5080 [Šport - SuperBike]
Tomáš Svitok v roku 2009 s tímom K+L Intermoto Czech
Slovenský motocyklový pretekár, 18-ročný Tomáš Svitok, sa v sezóne 2009 predstaví v seriáli Alpe Adria Championship ako pretekár českého tímu K+L Intermoto Czech v triede superšport.
13.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4289 [Šport - Rally]
Dakar 2009, 10. etapa: Copiapo > Copiapo - Jakeš znovu v prvej dvadsiatke!
10. etapa: Mala byť najdlhšou a najťažšou jazdou cez srdce púšte Atacama. Etapa však bola znovu skrátená o 200 km.
Predchádzajúce | 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















