Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8281 až 8295 z cekového počtu: 8736.
09.03.2004 - MajoOjam Čitatelia: 14550 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality
Troška zmeny, troška prácičky...
08.03.2004 - dzairo Čitatelia: 22708 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997
Ahojte, tak toto je môj vysnený stroj. Americká klasika.
08.03.2004 - divoch2 Čitatelia: 38816 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki XF 650 Freewind
Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...
07.03.2004 - TTom Čitatelia: 30180 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47)
V jednej diskusii som tu niečo sľúbil, a tak prinášam pár fotiek.
02.03.2004 - zeze Čitatelia: 14670 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003
Tak zas prišla sezóna, tento rok dokonca veľmi teplá (čo mne osobne príliš nesedí), a s ňou obavy, či sa okrem brkania po tuzemskom asfalte „zadarí“ aj voľáky zátačkový výjazd...
29.02.2004 - gapon Čitatelia: 21659 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ural Vlk 750
Najdlhšia sériová motorka na svete v kubatúre do 1000 ccm.
26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 272152 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej
Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.
25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19486 [Novinky - Reportáž]

Cassovia Retro 2004
V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.
21.02.2004 - kuruc Čitatelia: 13219 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660
Toto je moja druhá motorka. Prvá bola Suzuki GS 550 (ak nerátam Jawu 250 a 350).
20.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 17203 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšia "tatrovka" od Hondy
Novinkou Hondy pre rok 2004 je ďalší 6válcový boxer Valkyrie Rune.
16.02.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24706 [História]

Múzeum historických vozidiel Mlynica
Už viac krát som pri svojich potulkách pod Tatrami narazil na nenápadnú tabuľu s nápisom Múzeum Auto-Moto. Konečne včera som však mal dostatok času a šiel som si skrátiť čakanie na jar pohľadom na jedno aj dvojstopých motodeduškov.
16.02.2004 - Retro Čitatelia: 46458 Strany: 4 [História]

Rýchlostný motocykel ČZ 350 V4 typ 860
V Českoslovesku okrem Jawy vyrábala rýchlostné motocykle aj strakonická ČZ. Boli to takmer výhradne štvortakty a najzaujímavejší z nich bol bezpochyby štvorvalcový klenot ČZ 350 V4.
15.02.2004 - kyvacka Čitatelia: 23751 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 600 F Hornet
Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.
12.02.2004 - duggo Čitatelia: 39726 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT600
Červeno-čierna Yamaha XT600
12.02.2004 - igel Čitatelia: 22561 [Novinky]

Red Devils MC Cup
Takže milí priatelia, je to za nami... Myslím tým šialenosť, ktorú sme si vymysleli na skrátenie dlhej zimy a nesie meno RED DEVILS MC CUP.
Predchádzajúce | 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!