Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8491 až 8505 z cekového počtu: 8737.
19.11.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17240 [História]

Vincent HRD - Najrýchlejšie sériové motocykle svojej doby...
V jedno chladné pondelkové ráno 13. septembra 1948, Rollie Free prekonal Americký motocyklový rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 150,313 míľ za hodinu (241,85 km/h) s prvým pretekárskym motocyklom Vincent HRD Black Lightning. Pokus sa odohral na soľných rovinách Bonneville v Utahu.
15.11.2002 - Hektor Čitatelia: 22771 [Novinky - Oznam]
Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....
12.11.2002 - Dadi Čitatelia: 11836 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...
MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.
05.11.2002 - sita Čitatelia: 8686 [Šport - MotoGP]

Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi
Rossiho historické rekordy - 355 bodov a 15 pretekov bez prerušenia na stupňoch víťazov
30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9141 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Hortobagyi tour
Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.
27.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21389 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01
Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...
27.10.2002 - sita Čitatelia: 7619 [Šport - Enduro]
Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová
P. Lazar: "Na Kongrese v Prahe sme sa dohodli aj na väčšom sprofesionalizovaní endura"
25.10.2002 - sita Čitatelia: 5889 [Šport - MotoGP]

Rossiho 50. triumf v kariére
Výsledky GP Austrálie v triede MotoGP
25.10.2002 - sita Čitatelia: 7092 [Šport - GP 250]

Melandri najmladším majstrom sveta
Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 250 cc
25.10.2002 - sita Čitatelia: 6771 [Šport - GP 125]
Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc
Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 125 cc
23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 93097 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
22.10.2002 - Miro Čitatelia: 4969 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Rozlúčka so sezónou 2002 v Trnavskom Harley Pube
Ani sme sa nenazdali a v sobotu 19. októbra sme sa rozlúčili s motorkárskou sezónou 2002. Aj keď počasie bolo na území väčšiny Slovenska upršané, nepekné, miestami až hnusné, nad Trnavou sa škerilo zubaté jesenné slnko.
18.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13548 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR 2003
Kvôli dlho oneskorenej inovácii sa stala Kawasaki ZX-6R vyhnancom z triedy šesťstoviek, aj napriek významným úspechom v pretekoch triedy supersport. Kawasaki sa ale nespolieha na svoje vavríny.
15.10.2002 - sita Čitatelia: 9197 [Šport - MotoGP]

Valentino Rossi si zajazdí na Rely V. Británie
Úradujúci majster sveta v súťaži cestných motocyklov v triede MotoGP Valentino Rossi sa predstaví na záverečnom podujatí seriálu MS 2003 v rely...
10.10.2002 - cambo Čitatelia: 9361 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner - Korzika
Tak sa aj mne po roku podarilo dostať sa na dovolenku. Pravdepodobne
poslednú na svojej motorke.
Predchádzajúce | 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!