Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

V roku 2008 motocyklové preteky v Trenčíne až trikrát!!!

 Zdieľať

Pridané: 18.03.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 7655 [Šport - Cestné Motocykle]

RACE FOR FUN! – motocyklové preteky pre motorkárov z ciest, ale aj pre pretekárov s licenciami tento rok opäť na trenčianskom letisku.

Slovenská motocyklová federácia a MBM rent pozývajú pretekárov a motorkárov bez pretekárskej licencie na voľné medzinárodné preteky cestných motocyklov pod názvom RACE FOR FUN!, ktoré sú zároveň pretekmi Slovenského pohára pre amatérskych pretekárov.

Termíny:

  • 26. - 27. apríl
  • 30. máj - 1. jún
  • 9. - 10. august

Cieľom podujatí v Trenčíne je tak ako vlani priblížiť motocyklové preteky motorkárom z bežných ulíc. Na Slovensku, ktoré žiaľ dodnes nemá špeciálny pretekársky okruh, je to pre každého motorkára jedinečná príležitosť zmerať si sily s kamarátmi či profesionálnymi pretekármi, na bezpečnom uzavretom okruhu, ktorý bol v minulosti dejiskom pretekov medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria. Túžbou usporiadateľov je prilákať na pretekárske okruhy ďalších motorkárov, ktorí inak riskujú životy v bežnej cestnej premávke. Navyše k štartu na podujatí v Trenčíne nie je potrebné vlastniť pretekársku licenciu.

Preteky budú vypísané v štyroch triedach:

  • Trieda A - do 600 ccm pre pretekárov so športovou licenciou (2-valce do 750 ccm)
  • Trieda B - nad 600 ccm pre pretekárov so športovou licenciou
  • Trieda C - do 600 ccm pre motorkárov bez licencie (2-valce do 750 ccm)
  • Trieda D - nad 600 ccm pre motorkárov bez licencie

Na záver podujatia si spolu zmerajú sily najrýchlejší pretekári všetkých tried!

V pretekoch môžu štartovať aj motocykle bez obmedzenia úprav, musia mať však demontované spätné zrkadlá a prelepené svetlá, štartovať môžu aj motocykle kategórie Naked Bike, čiže naháče. Jazdec musí mať koženú kombinézu (môže byť aj dvojdielna), kožené rukavice, kožené čižmy a homologovanú prilbu. Typy platných homologácií motocyklových prilieb pre sezónu 2008 nájdetena tomto mieste.

Každý motorkár má k dispozícii 4 voľné 25-minútové tréningy s časomierou v sobotu a dva 25-minútové kvalifikačné tréningy plus preteky v nedeľu. Usporiadateľ zabezpečí prezúvanie pneumatík, to budú mať účastníci Slovenského pohára zdarma! Usporiadateľ zabezpečí aj štartové čísla. Benzín si musí každý pretekár priviezť so sebou. Každý zúčastnený motorkár si priamo na podujatí bude môcť zakúpiť pneumatiky značiek Pirelli a Dunlop za dotované ceny!

Navyše sa v piatok poobede sa plánujú doplnkové tréningy 3 x 25 minút pre každú triedu.

Ďalšie informácie, poplatky, prihlášky a ustanovenia nájdete na adrese:

www.roadracing.sk/trencin/

Pridané: 18.03.2008 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »