ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Gran Premio Marlboro de Portugal 125-tky

 Zdieľať

Pridané: 09.09.2001 Autor: feci
Čitatelia: 4916 [Šport - GP 125]

Veľká cena Portugalska sa jazdila za príjemných podmienok: teplota - 28 C, vietor 18Km/h.
Na štarte bol prvý Poggiali, druhý Ui, tretí Sanna a štvrtý Cecchinelo.

 Antonio Elias
Antonio Elias

Najlepšie odštartoval Elias za ním sa doťahoval Ui a Sanna. Smrž bol 6-ty a Huleš 11-ty. V 2. kole sa Ui dostáva pred Eliasa, ktorý v jednej zákrute prebrzdil. V 4. kole sa Poggiali dostal na 2. miesto a De Angelis vypadol z ôsmeho miesta. V piatom kole je Smrž na 7. a Huleš na 8. mieste, Elias sa prepadol na 4. miesto. V šiestom kole vypadol Rodriguez z piateho miesta doteraz jazdiaci na hranici svojich možností. V 7. kole sa Poggiali dostal pred Ui-ho.
Elias v 9. kole predbieha Sannu a Ueda vypadol po dosť ľahko vyzerajúcom páde, po ktorom však mal menšie problémi odýsť po vlastných. Ui sa opäť dostáva na prvé miesto. V 10. kole sa vybral na výlet do piesočnej zóny P. Nieto. V 12-tom je

 Manuel Poggiali
Manuel Poggiali

Huleš na šiestom a Smrž na ôsmom mieste. Deväť kôl pred koncom vedie Poggiali za ním je Elias a Ui.
Poradie týchto troch jazdcov sa neustále mení.V 22. kole je dosť zreteľne poznať výkonnostný rozdiel medzi Eliasom a vedúcimi dvoma jazdcami, keď sa od neho neustále vzďaľujú. Neľútostný boj sa viedol o tretie miesto, kde Sanna neustále dorážal na Eliasa, no ten dosť razantne čelil útokom.

 Ui
Ui

Najnapínavejší bol záver, keď nebolo jasné kto vyhral, až po cieľovej fotografii. Bolo to Poggialiho najtesnejšie výťazstvo. Ui-mu chýbalo len 0,011 sekundy.

Výsledková listina:
1. Poggiali
2. Ui
3. Elias
4. Sanna
5. Pedrosa
6. Smrž
7. Huleš
8. Giansanti

Celkové poradie:
1. Elias 158
2. Poggiali 145
3. Ui 119
4. Cecchinello 108
5. Azuma 101
6. Sanna 95
7. Borsoi 94
8. Jenkner 85

Pridané: 09.09.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »