Anketa:
Gran Premio Marlboro de Portugal 125-tky
ZdieľaťPridané: 09.09.2001 Autor: feci
Čitatelia: 4916 [Šport - GP 125]
Veľká cena Portugalska sa jazdila za príjemných podmienok: teplota - 28 C, vietor 18Km/h.
Na štarte bol prvý Poggiali, druhý Ui, tretí Sanna a štvrtý Cecchinelo.
![]() |
Antonio Elias |
Najlepšie odštartoval Elias za ním sa doťahoval Ui a Sanna.
Smrž bol 6-ty a Huleš 11-ty. V 2. kole sa Ui dostáva pred
Eliasa, ktorý v jednej zákrute prebrzdil. V 4. kole sa Poggiali dostal na 2. miesto a De Angelis
vypadol z ôsmeho miesta. V piatom kole je Smrž na 7. a Huleš na 8. mieste, Elias sa prepadol na
4. miesto. V šiestom kole vypadol Rodriguez z piateho miesta doteraz jazdiaci na hranici svojich
možností. V 7. kole sa Poggiali dostal pred Ui-ho.
Elias v 9. kole predbieha Sannu a Ueda vypadol
po dosť ľahko vyzerajúcom páde, po ktorom však mal menšie problémi odýsť po vlastných. Ui sa opäť
dostáva na prvé miesto. V 10. kole sa vybral na výlet do piesočnej zóny P. Nieto. V 12-tom je
![]() |
Manuel Poggiali |
Poradie týchto troch jazdcov sa neustále mení.V 22. kole je dosť zreteľne poznať výkonnostný rozdiel medzi Eliasom a vedúcimi dvoma jazdcami, keď sa od neho neustále vzďaľujú. Neľútostný boj sa viedol o tretie miesto, kde Sanna neustále dorážal na Eliasa, no ten dosť razantne čelil útokom.
![]() |
Ui |
Najnapínavejší bol záver, keď nebolo jasné kto vyhral, až po cieľovej fotografii. Bolo to Poggialiho najtesnejšie výťazstvo. Ui-mu chýbalo len 0,011 sekundy.
Výsledková listina:
1. Poggiali
2. Ui
3. Elias
4. Sanna
5. Pedrosa
6. Smrž
7. Huleš
8. Giansanti
Celkové poradie:
1. Elias 158
2. Poggiali 145
3. Ui 119
4. Cecchinello 108
5. Azuma 101
6. Sanna 95
7. Borsoi 94
8. Jenkner 85
Pridané: 09.09.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky - feci
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky - feci
- Francúz Vincent víťazom do 125 ccm - sita
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- Youichi Ui v znova v dokonalej forme v zdrvujúcom závode 125-tiek - feci
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- 125-tky na GP Catalunia - Awia
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!