Anketa:
MotoGP 2014 - VC Holandska - kvalifikácia
ZdieľaťPridané: 27.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 2995 [Šport - MotoGP]
Jazdci mali na kvalifikáciu iba jedno kolo. Yamaha je vzadu, prvý krát v histórii má pole position stroj z triedy Open a darilo sa aj Abrahámovi.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Pozerám ako Valentino Rossi veselo zdieľa fotky po fejskúku už jeden deň a doplo mi to len dnes. Veľká cena Holandska sa ide o deň skôr! Teda v sobotu a tréningy sa jazdili už od štvrtku. Doparoma! Úplne som na to zabudol. Veľa divákov totiž prichádza na okruh z veľkej diaľky a nestíhali sa vracať v pondelok do práce, preto sa pretek v Holandsku ide v sobotu.
![]() |
Trať v Assene je jediná, ktorá sa jazdí od počiatku Majstrovstiev sveta v roku 1949. Úzka s rýchlymi zmenami smeru, obklopená tribúnami pre tisíce divákov. V roku 1999 bola rekonštruovaná tribúna, kontrolná veža, tlačové stredisko a boxy. Momentálne okruh meria 4.555 km a u jazdcov je veľmi obľúbený.
![]() |
K kvalifikácii. V prvej prekvapil najmä český jazdec Karel Abraham, kde skončil tesne pod postupovým miestom do Q2. Pri zajtrajšom štarte mu patrí trináste miesto, čo je v tejto sezóne najlepšie. Do Q2 sa prebojoval aj Alvaro Bautista a Cal Crutchlow. Nasledovala krátka prestávka a druhá kvalifikácia. Len čo jazdci vyšli z boxov do uličky, spustil sa dážď. Bolo jasné, že kto nezajazdí dobre hneď prvé kolo, nebude mať šancu na opravu. Chuchvalec sa rozbehol v ústrety dažďu, jedny brzdili druhých a druhí zas tretích. Marc Marquez potiahol pár zákrut, dostal sa do čela a snažil sa v prvom úplnom kole zájsť čo najlepší čas, aby si uchmatol pole position. Na chvíľku sa mu to aj podarilo, potom mu ho nečakane zobral v hlúčiku jazdcov idúci Espargaro. Tieto zvláštne podmienky priali aj Ducati, keď postupujúci z prvej kvalifikácie Cal Crutchlov si uchmatol piate miesto pri zajtrajšom štarte. Kým sa stihla spamätať Yamaha, dážď sa zmenil na lejak a bolo po šanci na zvrátenie. Jazdci presadli na mokré obutie a viac menej len dokrúžili zvyšok kvalifikácie. Jorge Lorenzo pôjde zajtra z deviateho miesta a Valentino Rossi priam z tragického dvanásteho.
Druhá kvalifikáciaPos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 298.5 | 1'38.789 | |
2 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 289.0 | 1'40.194 | 1.405 / 1.405 |
3 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 301.5 | 1'40.732 | 1.943 / 0.538 |
4 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 289.7 | 1'40.786 | 1.997 / 0.054 |
5 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 290.8 | 1'40.796 | 2.007 / 0.010 |
6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 296.0 | 1'40.818 | 2.029 / 0.022 |
7 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 296.1 | 1'41.140 | 2.351 / 0.322 |
8 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 276.9 | 1'41.982 | 3.193 / 0.842 |
9 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 297.1 | 1'42.259 | 3.470 / 0.277 |
10 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 289.1 | 1'42.884 | 4.095 / 0.625 |
11 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 299.7 | 1'43.085 | 4.296 / 0.201 |
12 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha 298.9 | 1'43.625 | 4.836 / 0.540 |
Vyzerá to tak, že tento rok sa šnúra napínavých pretekov nepretrhne ani zajtra. Alex Espargaro získal svoju prvú pole position a vôbec prvý krát stojí na tejto pozícii motocykel z triedy Open alebo pred tým CRT. Uvidíme, kam sa predriape Iannone a Crutchlow a čo dokážu s nevýhodnou pozíciou urobiť Lorenzo a Rossi. Nezabudnite, pretek už zajtra – sobota o 14:00 na Nova Sport.
foto: motogp.com
![]() |
Pridané: 27.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Austrálie - veľká prehliadka chýb - Beal
- MotoGP 2014 - VC Francúzska - tréningy - Beal
- MotoGP 2014 - VC Malajzie - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!