ISSN 1336-6491 | Online: 2540 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia (42)

Passo dello Stelvio (Stilfser Joch), Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Stúpanie na Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

Priesmyk Stelvio v nadmorskej výške 2757 m je najvyšším asfaltovým horským priesmykom vo východných Alpách a druhým najvyšším v alpách po Col de l’Iseran (2770 m). V zozname najvyšších alpských ciest mu patrí štvrtá priečka.

Ako opisuje Stelvio zeze: Stelvio je svojou výškou 2758m najvyšším sedlom východných Álp, ale nie je to len jeho výška, ktorá ho robí takým atraktívnym. Už počas jazdy dolinou vidím ľadovcový klobúk i šaty majestátnej hory Ortler (3905m), ktorá poskytuje úžasným exponovaným serpentínam severnej rampy Stelvia tú jedinečnú, ba priam gýčovú kulisu. Po výjazde dolinou začíname teda stúpanie týmito 48 vracákmi. Viem, že v sedle je takmer lunapark, turistická atrakcia, ale tieto výhľady mi dávajú zabudnúť na všetky negatíva ťažkého turizmu.

Od roku 2012 by malo byť na Steviu zavedené mýtne viď: stelvio pass - mýtne od r. 2012

Panoráma zo Stelvia
Panoráma

Video: Passo dello Stelvio, Forcola di Livigno

Video: Stelvio 2013 skrátená verzia


Články:

Fotogaléria:

12.10.2015 - HoGo80

Fakt musím napísať, kde to je? ;)

19.01.2015 -

Stelvio

19.01.2015 - mzetz150

Stelvio

19.01.2015 - mzetz150

Stelvio

19.01.2015 - mzetz150

Stelvio

13.08.2014 - keyas

passo Stelvio

09.08.2013 - 77speedy

Stelvio a Petra5

02.12.2012 - mpbaxxter

stelvio

04.01.2012 - Herghott

Stúpanie na Stelvio

04.01.2012 - Herghott

Stelvio, klasika ako remeň...

04.01.2012 - Herghott

Stelvio

30.03.2011 - mark

31 - Stelvio - taky-Ü-üchto bolo 48

22.01.2011 - Cacao

 Stelvio na Passo dello Stelvio

22.01.2011 - Cacao

 MotoGuzzi Stelvio NTX 1200

22.01.2011 - Cacao

 MotoGuzzi Stelvio NTX 1200

22.01.2011 - Cacao

 MotoGuzzi Stelvio NTX 1200

04.11.2009 - Paulie

Cesta na Passo dello Stelvio

23.04.2009 - zeze

Stelvio ako ho nemám rád

23.04.2009 - zeze

Stelvio v regenke

15.01.2009 - vic73

passo d. Stelvio

01.10.2007 - zeze

Stelvio, juh

01.10.2007 - zeze

Stelvio

18.04.2006 - zeze

Stilfserjoch-severná rampa: toľkokrát fotografované a stále fascinujúce serpentíny

18.04.2006 - zeze

Stilfserjoch - pohľad zo sedla na štvortisícovku Ortler. Aj tento záber je vždy a všade povinný

18.04.2006 - zeze

Klesanie zo Stilfserjochu do Bormia...svižne!

08.06.2004 - bedo

Stúpanie na Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Klesanie z Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Klesanie z Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Južná strana Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Panoráma z Pso. Di Stelvio (2758 m.n.m)

02.03.2004 - zeze

Foto 21,22: Západná rampa Stelvia (klesanie do Bormia) býva menej fotografovaná, ale rozhodne nie je nezaujímavá

25.02.2004 - zeze

Stelvio...

16.07.2003 - TTom

foto22. Stelvio (2758m) Pohľad na sever. Brutus cestus.

16.07.2003 - TTom

foto21. Stelvio (2758m) Pohľad na sever. Chcelo by to kameru.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 21.11.2006 (07:13)
Poloha:N 46.529 E 10.452
Približná poloha:nie
Čitatelia:50860
Nadmorská výška:2757.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:42.7 km
Prevýšenie trasy:1548 m

Prístup:

Nachádza sa v talianských alpách neďaleko Bormia asi 75 km z Bolzána, pri Švajčiarskej hranici.

Adresa, Kontakt:

Stelvio Pass (EN)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Umbrail Pass, ŠvajčiarskoPriesmyk2.1 km SZ
2.Berg Hotel Franzenshohe (2188 m n.m.), TalianskoHotel2.2 km V
3.Kláštor Müstair, ŠvajčiarskoPamiatka11.1 km S
4.Lago di Cancano, TalianskoJazero11.2 km Z
5.Passo di Gavia, TalianskoPriesmyk20.8 km J
6.Passo ďEira, TalianskoPriesmyk21.9 km Z
7.Livigno, TalianskoZaujímavosť22.7 km SZ
8.Passo del Tonale, TalianskoPriesmyk31.6 km J
9.Forcola di Livigno, ŠvajčiarskoPriesmyk31.9 km Z
10.Reschensee Lago di Resia, TalianskoJazero32.0 km S
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »