Anketa:
Články - Šport - Cestné Motocykle
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 406 až 420 z cekového počtu: 445.
14.06.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2929 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok štartoval v Trenčíne
Jedinečnú príležitosť vidieť slovenských cestných motocyklových pretekárov na domácej pôde využili fanúšikovia tohto športu počas uplynulého víkendu, kedy sa na letisku v Trenčíne konali voľné medzinárodné preteky Race for Fun! Samozrejme, že na tomto podujatí nemohol chýbať ani náš pretekár Tomáš Svitok, člen tímu Gold Fren Team Erinac.
13.06.2007 - Zeno Čitatelia: 9861 [Šport - Cestné Motocykle]

RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
Takže po dlhej dobe sme sa dočkali a na slovenskej pôde sa išli okruhové preteky motoriek. Ako názov hovorí, nešlo o body do žiadneho šampionátu, dôležité bolo dobre si cez víkend zazávodiť.
06.06.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 4177 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane!
Brniansky Gold Fren Team Erinac, v ktorom štartuje náš 16-ročný Tomáš Svitok, sa rozhodol nasadiť práve nášho jazdca do pretekov majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 v talianskom Misane 16. júna.
02.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10452 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozvánka na cestné motocyklové preteky v Trenčíne 9. - 10. 6. 2007
V roku 2007 sa po štyroch rokoch stretneme na cestných motocyklových pretekoch na Slovensku! Poď pretekať aj ty!
31.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4432 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007
Počas uplynulého víkendu sa konal tretí závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Pannonia-ringu.
30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4708 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka
Tri víkendy po sebe strávil na pretekárskej dráhe náš motocyklový pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac.
30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3788 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- ERES Racing tentoraz bez bodov
S cieľom vybojovať ďalšie body do medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria triede Superstock 1000 odchádzal už v stredu na maďarský Pannoniaring tím ERES- Racing s pretekárom Róbertom Shánělom.
22.05.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 3125 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitok bodoval vo Vallelunge
Dva náročné víkendy má za sebou motocyklový pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac.
21.05.2007 - Zeno Čitatelia: 5502 [Šport - Cestné Motocykle]

Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný!
Druhý pretek tohto podniku sa konal 16. 5., tentoraz na brnenskom automotodrome. Tak ako som už minule spomínal, do boxu č. 7 sme skladali motorky už nie ako Jenssen-Oliva racing team, ale z vozíka schádzali motorky Motoride teamu.
19.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3904 [Šport - Cestné Motocykle]

ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke
Pre tím ERES-Racing, ktorý úspešne debutoval v tomto seriáli dva týždne predtým na Hungaroringu, to bol tento krát doslova krok do neznáma, veď v Rijeke doteraz nikdy ani len netestoval.
19.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3913 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007
Počas uplynulého víkendu sa konal druhý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 v Chorvátskej Rijeke.
16.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4761 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke
Tomáš Svitok, člen tímu Gold Fren Team Erinac, absolvoval počas uplynulého víkendu druhý diel medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria Championship, ktorý sa konal
v chorvátskej Rijeke.
07.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12389 [Šport - Cestné Motocykle]

Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle
Na scénu pretekov cestných motocyklov vstúpil nový slovenský pretekársky tím ERES-Racing Team. Jeho cieľom je účasť na pretekoch medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Road Racing Championship a majstrovstiev Slovenskej republiky v triede Superstock 1000.
04.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7766 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007
Tomáš Svitok, náš 16-ročný motocyklový pretekár, má za sebou prvý štart v novom tíme Gold Fren Team Erinac a na preňho novom motocykli Kawasaki.
03.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6041 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007
Počas uplynulého víkendu sa konal prvý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Maďarskom Hungaroringu.
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!