Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 536.
29.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 6052 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
Pozdravujem na Slovensko! Akurát sa plavíme z mestečka Quellon (ktoré sa nachádza na konci panamerikanskej diaľnice) na carreteru austral, ževraj najkrajšiu cestu južnej ameriky a samozrejme offroadovu. Všetci už spia no mne sa po troch kávach ani nechce, tak si vravím, že napíšem ďalší článok....
23.12.2012 - MajoKE Čitatelia: 19787 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

96 hodín
Na tento výlet potrebujeme 5 stovák €, 4 dni voľna, dotkneme sa 3 morí na 2 kolesách a 1 motocykli.
19.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7398 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
Myslel som, že sa ozvem už len z Usuhai, ale stalo sa toho fakt veľa. A keďže v Santiagu opäť stojíme, tak článok navyše neuškodí.
18.12.2012 - maggie Čitatelia: 12784 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012
Prípravy na cestu okolo Maroka sa začali v plnom prúde už v septembri. Najprv sme si so všetkými presne určili deň odchodu na 3.10.2012. Celá zostava pozostávala: klasika Ja a Moko, Jirí s kamošom – zatiaľ neviem Jeho meno, Pali zo Žiliny a 2 týždne pred odchodom sa k nám prihlásil ešte jeden Mariánov kamarát.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5106 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7200 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-taliansky výjazd 2012
Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21204 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
03.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7361 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
Byť v Peru a neísť sa pozrieť na Machu Picchu je asi taký istý hriech ako vlastniť Porche a nikdy mu nepridať nad 100 km/h, takže od Cusca pálime priamo na jeden z divov sveta.
26.11.2012 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5258 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film Albánsko 2012
V poriadnych horúčavách sme sa vydali do krajiny na juhu Balkánskeho poloostrova aby sme si fajnovo zajazdili, videli zaujímavé miesta, spoznali nových ľudí, krajinu...
21.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7436 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)
Naposledy som sa ozval z Brazílie z mestečka Porto Vhelo. To nás akosi zas zmagnetizovalo a ostali sme tam ďalších 7 dní. Maluch mal totiž problémy.
15.11.2012 - Durcot Čitatelia: 5506 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film TransKarpatia
Ako dvaja zelenáči bojovali v ukrajinských Karpatoch.
05.11.2012 - Pavol1982 Čitatelia: 7860 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Go to Romania 2012 !!!
Naša cesta do Rumunska.
02.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 8012 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319
Naposledy som sa ozval z Brazílskeho mestečka Boa vista asi 100 km od Brazílsko Guyanskych hraníc po 500 kilometrovom offroade ktorý sme úspešne absolvovali. Po dvoch dňoch oddychu sme sa opäť vybrali na cestu a to priamo do srdca brazilského pralesa po asfalte do Manaus.
22.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 7430 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video upútavka: Portugalsko 2012 - Západnejšie to nejde alebo ako sme až Afriku videli
Malá video upútavka na blížiaci sa cestopis z Pyrenejského polostrova.
18.10.2012 - Brco928 Čitatelia: 10744 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dá ísť cez Švajčiarsko do Chorvátska 2011
„Marek a nepôjdeme kuknúť do Švajcu?" "Veď poďme!" "Ale autom." "Aha, tak dobre lepšie ako sedieť doma.“ Nakoniec kamoš išiel s partiou tým autom do Chorvátska bezo mňa. Ale ako som dopadol ja, navnadený švajčiarskymi štítmi majestátnych Álp s očakávaním veľkého množstva zákrut v povestných passoch? Dopadol som tak, že som nakoniec vyrazil síce sám a o deň skôr s vetou: „Choďte do Chorvátska ja si to vezmem cez Švajčiarsko a stretneme sa na Dalmácií." Na toto celé som si vyhradil 6 dní.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!