Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 256 až 270 z cekového počtu: 536.
12.10.2012 - raptor Čitatelia: 6886 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 3. časť
Tretie pokračovanie cestopisu Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesác. Deň ôsmy – Nemrut Dagi, skákajúci traktor, rozdelenie výpravy...
12.10.2012 - RAON Čitatelia: 5168 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Trilógia Poreč
Nevydarená samovražda, Enola Gay a Sedem slobodných.
05.10.2012 - raptor Čitatelia: 6816 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 2. časť
Druhé pokračovanie cestopisu Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesác. Deň piaty – hádka v Efeze, originál falešné hodzinky, Pamukkale (Hierapolis), posledná večera...
28.09.2012 - raptor Čitatelia: 9742 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 1. časť
Október 2011 sa prehupol do druhej polovice, doznievajú posledné údery babieho leta a potme sa opatrne prikráda prvý jesenný mrázik. Je sobota večer a ja konečne pociťujem dlho očakávaný podnet písať. Tak trochu pre seba a možno aj pre vás o tom, čo sme robili toto leto.
31.08.2012 - maggie Čitatelia: 11124 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Bratislava - Tunisko, 2 motorky, 3 osoby
Keď nám padol v januári 2012 nápad ísť do Sýrie z dôvodu, že tam začali nepokoje, tak sme sa rozhodli pre Tunisko. V prvom rade bolo nutné, ako pre individuálnych cestujúcich, si vybaviť vízovú povinnosť. Očkovanie nebolo treba. Z hľadiska zdravotníctva je táto krajina úplne v poriadku. Potom sme si určili dátum cesty a následne sme riešili rezervovanie si palubných lístkov na trajekt z Janova v Taliansku do Tunisu v Tunisku.
13.08.2012 - jokr68 Čitatelia: 5225 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ajn, cvaj, draj… Uno, due, tre…
Nie, nie je to hodina matematiky ani jazykový kurz pre školákov. Len krátky prierez mojich znalostí nemčiny a taliančiny. Trochu preháňam, pár slovíčok by som z pamäti ešte vydoloval, ale nejakú konverzáciu by som s tým nespáchal.
03.08.2012 - 1a1a1 Čitatelia: 8419 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nórsko, ne severe Európy.
Tak ako to už býva každý rok, tak aj tento som si naplánoval nejakú tu mototuristiku. Jednou z krajín bolo Nórsko.
18.07.2012 - motoman Čitatelia: 5559 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

BMV a „Memoriál Jozefa Pé“ na „Dolnej zemi“
Keď sa v období krutej tohtoročnej zimy začalo pomaly skloňovať v zainteresovaných kruhoch slovné spojenie „Ďalšia Haličská motorkáreň“, bolo nám - BMV (bystrickým a samozrejme aj brezňanským motoveteránom ) celkom jasné, že to už nie je nič pre nás, ale otvára sa nám tým netušený priestor pre naplánovanie ďalšieho vlastného mototuristického podujatia.
21.06.2012 - Brco928 Čitatelia: 12159 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov
Sever sme už dosiahli prichádza na rad cesta na juh. V tejto časti sa dozviete o krásach nórskej prírody a zopár tipov na pekné miesta ktoré v Nórsku bezpodmienečne treba navštíviť.
16.05.2012 - Landal Čitatelia: 11147 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“
Pokračovanie a zároveň dokončenie nášho putovania západnou Ukrajinou.
03.05.2012 - Landal Čitatelia: 14987 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“
Mesiac intenzívnych príprav. Plán na 7 dní a cca. 2300 km. 9 jazdcov, od dvadsaťročného až po päťdesiatnika, ktorí sa predtým nevideli. Špeciálne povolenia na vstup do zakázanej Zóny. Skorý jarný termín. Bál som sa, ako to celé dopadne... Bolo z toho 9 dní, okolo 2700 km a kopec srandy.
26.04.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8943 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kúsoček Álp, Benátok a slanej vody
Tento krát vyrážam vo dvojici. Je jedno kam, hlavne preč z domu. Môj najdrahší náklad v zadnej časti GéeSa, Ivka volí smer západ. Pre mňa nie veľmi lákavý smer, ale zažiť som ho aj tak niekedy chcel, tak prečo nie hneď teraz?
23.04.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11045 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Dunami a púšťou - Maroko 2012
Sú miesta na Zemi priťahujúce pozornosť bez vysvetlenia. Vlastne iba preto že existujú. Hory, ľadovce, hlbočiny, moria, púšte. Vyžarujú fluidum a energiu, príťažlivosť čitateľnú určitou sortou ľudí.
18.04.2012 - Brco928 Čitatelia: 13278 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde - 2.časť offroad v Rusku a Nordkapp na dosah
Cesta na sever sa stávala čoraz viac a viac dobrodružnejšia. V tejto časti sa dočítate o nástrahách ruského offroadu, o stretnutí so Santa Clausom, sobami ale hlavne o pokorení 71 rovnobežky
10.04.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6628 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012 - obrovská duna
Niečo málo z tohtoročného Maroka. Onboard video s výjazdom a zjazdom čerstvej megaduny v Erg Chebbi.
Predchádzajúce | 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!