Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 541.
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 25471 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
16.07.2003 - TTom Čitatelia: 12215 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
PRVÉ ALPY
Náladu som mal mizernú... Prečo? Pretože bolo ráno. Pretože bol pondelok. Pretože bol september. Pretože bolo po lete. Koniec sveta. Ale prišiel mi mail...
11.06.2003 - Freedom Čitatelia: 14298 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dolomity 6.5. - 12.5. 2003
Na konci minulej sezóny som začal uvažovať o nejakej dlhšej ceste. Začiatkom roka som našiel na internete oznam na výjazd do Švajčiarska niekedy začiatkom mája. Časom sa to zmenilo na Taliansko - Cortina d´Ampezzo.
02.06.2003 - andrej Čitatelia: 8081 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
JawaBeerTour 2001
Návrh na túto dovolenku k našim západným susedom prišiel už niekedy v lete 2000. V tom čase som behal v zelenom, takže táto záležitosť nepripadala do úvahy. S Maťom, mojím bratom, sme mali k dispozícii iba našu Jawu 350/639. Dovolenku sme si naplánovali na polovicu júla. Odchod sa nám však trochu posunul pre neustávajúci dážď. S trojdňovým meškaním sme konečne vyrazili.
20.12.2002 - Zeno Čitatelia: 11802 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Grécko II
Takže po úspechu minuloročnej Gréckej expedície, sme na tento rok inú trasu ani nepripúšťali. Chceli sme ju len predĺžiť ešte aj o návštevu Turecka, ale naše plány spriadané celú zimu, padli po jednom rozhodnutí Renčinho nového zamestnávateľa a náš čas sa scvrkol z troch týždňov na desať dní. Takže vlastne v deň odjazdu bolo jasné, že ideme „len“ do Grécka.
17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16718 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře
Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...
30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9220 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Hortobagyi tour
Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.
10.10.2002 - cambo Čitatelia: 9422 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Grossglockner - Korzika
Tak sa aj mne po roku podarilo dostať sa na dovolenku. Pravdepodobne
poslednú na svojej motorke.
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 16269 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 12048 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
13.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16520 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dva dni v Poľsku
Ako sa blížil koniec sezóny začínala sa ma zmocňovať panika, že som vlastne tohto roku nikde nebol (v skutočnosti som mal za sebou cez 9000km) a tiež túžba voziť sa na mojej novej CBR-ke... Aj to bol dôvod prečo som ani chvíľu neváhal, keď mi prišla SMS-ka zo západu s ponukou výletu do Poľska...
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18713 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
30.04.2002 - Hektor Čitatelia: 17219 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rumunsko - motorkárske eldorádo
Leto, čas dovoleniek, sa blíži a mnohí z nás mototuristov sa rozhoduje kam vyraziť túto sezónu. Pevne verím, že Vás môj (náš) príspevok inšpiruje natoľko, že neodoláte a vydáte sa smer juhovýchod - Rumunsko.
01.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16662 Strany: 5 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Slovensko 2001
Tak ako asi vacšina nadšencov mototuristiky aj ja som sa rozhodol absolvovať svoj moto-debut v relatívnom bezpečí domoviny. Toto rozhodnutie bolo podporené aj nižším finančným rozpočtom po kúpe novej motorky...
10.01.2002 - Zeno Čitatelia: 13771 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Motodovolenka v Grécku 2001
Dovolenku do Grécka sme mali v pláne už od minulého roka, kedy sme boli s Peťom v Chorvátsku. Jej termín sme určili na september, kvôli počasiu, ktoré je tam v tejto dobe omnoho príjemnejšie, ako uprostred leta a samozrejme kvôli nezanedbateľnému cenovému rozdielu. Pre mňa a moju manželku to mala byť satisfakcia za nepodarenú cestu do Estónska.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















