Anketa:
Články - Šport - Enduro
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 211.
05.04.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10280 [Šport - Enduro]

Jaroslava Katriňáka by mal na Dakare 2007 doplniť aj Ivan Jakeš
Manažér Environ Servis moto tímu Marián Novikmec nás informoval o ambícii nasadiť dvoch slovenských jazdcov do nadchádzajúceho ročníka dakarskej rely.
28.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3504 [Šport - Enduro]

Prvé pódium Kapajčíka v MS
Nočné sneženie v Östersunde naznačovalo mierne oteplenie, no i tak teplota cez deň sa pohybovala pod bodom mrazu. Z rána vykuklo aj slnko a tak sa jazdilo za pekného počasia i pekného záujmu, ktorých vari najviac lákal extrém test v priestoroch ski štadióna.
20.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15260 [Šport - Enduro]

Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov!
Vo Švédskom meste Östersund bol v dňoch 18.-19.3.2006 odštartovaný nový seriál majstrovstiev sveta v endure 2006, v rámci ktorého sa ide aj svetový pohár juniorov.
29.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 20941 [Šport - Enduro]

Zomrel Jozef Chovančík
Po náhlych zdravotných problémoch v nočných hodinách zo soboty na nedeľu zomrel Jozef Chovančík (nar. 25. 1. 1956).
17.10.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 20305 [Šport - Enduro]

Country Cross Družstevná pri Hornáde - 23.10.2005
Pozvánka na Country Cross Družstevná pri Hornáde.
05.07.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 15486 Strany: 2 [Šport - Enduro]

Jeden deň očami Enduro
Po tom, čo som v apríli kúpil svoju prvú crossu, YZ 125, rozprával som sa s Awiom, že na motoride je málo článkov a príspevkov o teréne. Len tak, medzi rečou mi povedal, že mi nikto nebráni, môžem kľudne písať. Vlastne prečo nie?
31.05.2004 - sita Čitatelia: 11043 [Šport - Enduro]
Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
4. podujatie MM-SR v cross country - Rohozná pri Brezne
17.05.2004 - sita Čitatelia: 8073 [Šport - Enduro]
Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
Na úvodnom podujatí ME v endure štartovali piati Slováci
26.09.2003 - sita Čitatelia: 6272 [Šport - Enduro]
O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté
Výsledky medzinárodných majstrovstiev SR v endure
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7417 [Šport - Enduro]
V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák
MM SR v country crosse v Lazoch pod Makytou
27.10.2002 - sita Čitatelia: 7502 [Šport - Enduro]
Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová
P. Lazar: "Na Kongrese v Prahe sme sa dohodli aj na väčšom sprofesionalizovaní endura"
01.10.2002 - sita Čitatelia: 7054 [Šport - Enduro]
Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska
77. ročník medzinárodnej šesťdnovej motocyklovej súťaže enduro - celkové výsledky
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5904 [Šport - Enduro]
Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni
Šesťdňové preteky, 1. deň
Jaroslav Katriňák: "Cítil som sa ako na leteckom dni"
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5110 [Šport - Enduro]
Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci
Program 77. ročníka Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro v českom Jablonci nad Nisou:
24.09.2002 - sita Čitatelia: 7320 [Šport - Enduro]
Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke
Slovenský Trophy team po ročnej pauze na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!