Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 608.
27.10.2003 - gajo Čitatelia: 18346 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750
Moja nová Suzuki GSX 750
20.10.2003 - Patrik Čitatelia: 19248 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 900 RR
Pomoc pre každého !!! Keď potrebuješ pomôcť
16.10.2003 - Piti Čitatelia: 24640 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA VT 600 C Shadow
HONDA VT 600 C Shadow
16.10.2003 - csuki Čitatelia: 25447 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/638 supersport ...
Je to Jawa350/638, a aká bude na jar ...
16.10.2003 - MioK Čitatelia: 10418 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj Shadow
Takže konečne slúbená fotka môjho stroja.
je síce pravda že je tam viac mňa akko motorky ale inú fotku zatiaľ nemám, ale sľubujem že ešte dáke pridám.
05.09.2003 - manana Čitatelia: 16562 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki GPZ 600
...momentálne naháč.
03.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 23731 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 600F
..tak a dočkal som sa :o)
31.08.2003 - Cendina Čitatelia: 21939 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSF 600N - Banditka
Krásný rudý tank s polovičním obsahem než jaký může mít a příjemnými jízdními vlastnostmi. Říká se že když na něj poprvé sednete máte pocit, že ho řídíte již pět let.
26.08.2003 - prvak Čitatelia: 22227 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 Roland
Kúpil som ju na začiatku sezóny. Ešte ju len spoznávam...
22.08.2003 - spion Čitatelia: 27262 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki VN 750 (VULCAN)
Zatiaľ nemám s ním nijaké skúsenosti, mám ho ešte len prvú sezónu. Je to vodník, dvojválec do V štvortakt. Celkom slušná mašinka, má to ešte nejaké mušky a tie treba vychytať...
19.08.2003 - Zephyr Čitatelia: 18570 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Zephyr 750
Každý z nás má svoje favoritky medzi motorkami. Mojimi sú jednoznačne naháče. Raz prišiel deň "D" a ja som išiel obzrieť svoju nádejnú "nastávajúcu". Keď som ju zbadal, srdce mi začalo tepať akosi rýchlejšie...
01.08.2003 - krkinko Čitatelia: 28813 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Tuareg 125
Tu Vám predstavujem moju aprilku:
01.08.2003 - Pavuk Čitatelia: 9974 [Vaše stroje - Moja motorka]

Splneny sen...
Jedna sa o BMW 1200 LT. Nechcem opisovat aky strasny stroj som si kupil, je toho o nom popisane dost v testoch aj predstaveniach. Ma vsetky doplnky okrem chladnicky...
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!