Anketa:
Články - Šport - Motocross
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 334.
10.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11177 [Šport - Motocross]

Svetová špička FMX na Slovensku - Nokia Freestyle motocross 2006
Veru tak, prvé podujatie tohto druhu na Slovensku utieklo ako voda.
02.05.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11991 [Šport - Motocross]

Preteky štvorkoliek
Športová komisia motocrossu v športovej sezóne 2006 zaradila do svojho programu aj preteky štvorkoliek.
19.01.2004 - sita Čitatelia: 14380 [Šport - Motocross]

Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
Tomáš Bučenec skončil v triede do 125 cc na ôsmom mieste
02.05.2003 - sita Čitatelia: 9139 [Šport - Motocross]
V Myjave najlepším Erik Riho
38. ročník motokrosových pretekov v Myjave
14.04.2003 - sita Čitatelia: 6143 [Šport - Motocross]
Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ
ME juniorov v motokrose - Kulhavý tretí v Piliscséve
08.04.2003 - sita Čitatelia: 5903 [Šport - Motocross]
Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku
ME v motokrose
01.04.2003 - sita Čitatelia: 7950 [Šport - Motocross]
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
25.03.2003 - sita Čitatelia: 6774 [Šport - Motocross]
Bučenec sa teší na seriál MS
Tomáš Bučenec odštartoval sezónu v Taliansku, na konci marca sa chystá na podujatie seriálu MS v motokrose
28.01.2003 - sita Čitatelia: 5651 [Šport - Motocross]

Kráľom v Ronde Casey Johnson, Bučenec štvrtý
Slovenský motokrosový reprezentant Tomáš Bučenec obsadil na víkendovom Slovnaft Arenacrosse v brnenskej hale Rondo štvrté miesto v triede do 125 cc. Absolútnym kráľom 3. ročníka tradičného medzinárodného halového motokrosu na hline v hokejovej aréne sa stal Američan Casey Johnson, ktorý vyhral triedu Open i triedu do 125 cc.
16.01.2003 - sita Čitatelia: 5620 [Šport - Motocross]

Slovnaft Team do Brna v skvelej zostave
Slovnaft Arenacross 2003 - Nasledujúci víkend (25.-26.1) bude brnenská hala Rondo patriť opäť motorkám
20.08.2002 - sita Čitatelia: 5626 [Šport - Motocross]
Bučenec sa nekvalifikoval, Pichon má titul
10. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose - Veľká cena Nemecka
02.07.2002 - sita Čitatelia: 6920 [Šport - Motocross]
Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku
5. preteky seriálu ME v motokrose - Jastrebarsko-Mladina (Chorvátsko)
10.06.2002 - sita Čitatelia: 6989 [Šport - Motocross]
V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja
Motokrosový areál v Šenkviciach cez víkend hostil motokrosových jazdcov na majstrovstvách SR mládeže v triedach do 50, 60 a 85 cc (sobota) a na medzinárodných majstrovstvách SR v triedach 85, 125 cc a OPEN (nedeľa). Nedeľňajšie podujatie je piatym v poradí z tohtoročného veľmi zaujímavého seriálu slovenského šampionátu.
03.06.2002 - feci Čitatelia: 8286 [Šport - Motocross]
Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
ME juniorov v motokrose v triede Open - Gevgelija (Mac.)
22.05.2002 - sita Čitatelia: 5566 [Šport - Motocross]
Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove
ME juniorov v motokrose v triede Open - Ivanovo (Bielorusko)
Predchádzajúce | 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!