Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 480.
29.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17900 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou
Ja viem, ja viem už ten nadpis lieta v oblakoch, ale čo robiť keď sa vrátite z víkendu plného skvelej jazdy na štvorici Adventure motoriek, každá iná, každá na inej trase a to celé spojené aj s dávkou zdravej súťaživosti?
26.06.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 24612 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
Chcel som najprv použiť nadpis – Skončila sa hra na malé decká – ale to by bolo trochu zavadzajúce. Versys nám síce dospieva čo do rozmerov, použiteľnosti a aj dizajnu, no svoju povestnú hravosť, univerzálnosť a “ľahkosť” si našťastie zachoval.
26.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8747 [Testy a predstavenia - Test]

Začiatok testu pneumatík Continental TKC70
Na motorke mi pribudli nové papučky Continental TKC70, ktoré mám, ako ináč, v pláne kompletne zodrať a vyskúšať tak to čo mnohých zaujíma asi najviac,ich kilometrovú výdrž.
08.06.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 13959 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
Že prečo transformer? Pretože keď chce(te), vie byť motard, supersport, skúter do mesta, a s malým oka prižmúrením aj turista. Táto motorka si vo svojom mene zaslúži slovo Multi snáď viac ako Ducati.
03.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20650 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R1200RS 2015 - Pohodlný športovec
Návrat RS-ka od BMW do triedy sport-touring je bezpochyby pekným počinom. Model BMW R1200RS však rozhodne poteší viac turistov než brúsičov stúpačiek. Podarený stroj však ukázal, že nič nie je dokonalé, no radosť z jazdy, tá ma ťahala stále ďalej a ďalej.
01.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18285 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo
Inžinieri vo Varese si prvý krát dali za úlohu postaviť naozajstný touring bike. Ciele teda neboli najnižšia hmotnosť, najvyšší výkon a agresívny prejav, ale naopak pohodlie, kapacita batožiny, hladký prejav motora, nižšia spotreba... Dá sa toto skĺbiť so športovým DNA značky?
29.05.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 14192 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
Kawa vstupuje na európsky trh entry level športových naháčov so silným hráčom – vyzlečeným “superšportom” spadajúcim do skupiny A2 – najmenším Zedom tristovkou. A že aj s malým Zedom sa dá zažiť kopec srandy a športových zážitkov vám skúsim dokázať v nasledujúcom krátkom teste.
18.05.2015 - datadive Čitatelia: 18654 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty
Na testovanie "malého" tigra som sa naozaj tešil. Presne takto si predstavujem cestovné enduro. Rozumný objem motora, 21 palcové koleso vpredu, dobrý podvozok a užitočná elektronika. Okrem toho som očakával, že druhá generácia bude mať vychytané detské chybičky, ktorými trpí nejeden nový model. Ako to dopadlo si prečítajte v našom krátkom teste.
14.04.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16375 Strany: 5 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: 5x MV Agusta - Brutale 1090R, Brutale 800, Brutale 800 Dragster, 800 Rivale a F3 800
MV Agusty nemá možnosť jazdiť úplne že hocikto. Viem že to nie je žiadna nemožná vec, ale tak trochu to je stále exluzivitka. A keď ich máte na jeden deň nachystané rovno štyri a nakoniec ešte ráno v garáži čaká piata, tak to už zaváňa veľkou deratizáciou vašej hlavy. A aj peňaženky :-D
04.02.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19198 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu
Zimné moto pneu som vyskúšal už pred rokom a odjazdil som na nich jednu zimu. Avšak na poriadny test na snehu som si musel počať. Dnes aj keď neplánovane som tak učinil, keď nám nebesia v Košiciach nadelili riadnej snehovej pokrývky...
19.11.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15362 [Testy a predstavenia - Test]

Beta Urban 200 Special - Pekná, pracovitá, nenáročná...
To je jaká preparáda? Toto mňa baví, jak sa patrí, aš na to zabíháňí a asi aj tá maximálka bude slabá, ale zas čekám nula celá nula spotrebu. V mjesce zatát jedno z naj, ovládaňí úplňe na vysokej úrovňi, brzdy keré nebrzdzili úplňe že ňic, tak fčil brzďá aj na stopí, ale treba stlačit rádňe páčku.
10.11.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40092 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Pohodlie, šport a tak trochu adventure
Ako sám názov napovedá, Crossrunner je pohodlnou motorkou, ktorá sa však nebojí žiadneho vymetania zákrut, trebárs aj bláznivého. Nuž a s novým, tak trochu adventure kukučom, zaujme nielen V4 milovníkov, ale aj širšie publikum dbajúce nielen na vec praktickú.
31.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13397 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?
Nech je ako je, stal som sa nepresvedčiteľným fanúšikom elektrofríčka. Upresňujem, elektrofríčka so svetlami. Ten akože krosový je rovnako dobrý, ale menej využiteľný, preto chcem radšej endurovku na elektriku a k nej ešte jednu nádrž plnú elektriky. Ani si nespomínam, či som sa v teréne viezol na niečom lepšom.
27.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15066 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VFR800F 2014 – legenda stále žije
Jedným z veľkých prekvapení minuloročnej milánskej show bolo určite aj vzkriesenie legendárnej VéeFeRy. Honda ukázala sport-touring ľahko rozpoznateľných tvarov s novým LED svetlometom, odľahčený, so sviežim športovým duchom. Aká teda je?
27.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15998 [Testy a predstavenia - Test]

Beta Alp 200 - Preč s predsudkami
Neviem, či je to skôr civilná trialka, alebo trialové enduro, alebo skrátka len veľmi dobrá motorečka. Som asi objavil Ameriku a znova som dostal lekciu o predsudkoch.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!