Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.
25.11.2018 - Jan Luptak - jandt99 Čitatelia: 7228 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Endurotrip Mongolia 2018 – GOBI DESERT
Mongolsko a špeciálne GOBI je pre enduro dokonalá krajina. Lepšiu som zatiaľ nenašiel. Dávam bez váhania 10 z 10 bodov.
20.03.2017 - pesiak Čitatelia: 7546 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Turecko 2014 - cesta tam a späť...
Čo už napísať o ceste do Turecka? Že je dlhá a rovná, kde tu prerušená hranicou? Že sem tam ide aj cez mestá, ale väčšinou okolo? Že až raz vidíš aj hory? Nuž, toto všetko, aj všeličo iné. Ale po pekne po poriadku.
09.03.2016 - Gabka Čitatelia: 8066 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Irán 2015
Irán bol vždy na zozname krajín, ktoré by sme chceli prejsť, a keď už sme tesne pred hranicami, tak začínajú všetky značky na kamiónoch pôsobiť tak trochu magicky....
16.11.2015 - BOSS Čitatelia: 6993 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Musandam, brána do Perzského zálivu
Musandam, arabská brána do Perzského zálivu, a môj sen sa stal skutočnosťou. Čakali ma more, hory a šotolina. Tieto tri elementy sa stali mojím domovom na tri dni počas moslimského festivalu Hadž v septembri 2015.
03.09.2015 - tlmitsch Čitatelia: 10652 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Výlet okolo Marmarského mora - Bospor, Dardanely, ešte dve moria a 7 krajín
Smer Istanbul, respektíve stále rovno a v piatok doľava
...celý výlet sa odlíšil od plánov, ale v mnohom zážitkami a zábavou predčil očakávania, hlavne keď sa rozhodnú ísť exoti volakam. Chceli sme zažiť niečo iné a keďže je situácia na Ukrajine taká aká je, rozhodli sme sa radšej vkročiť do Ázie...
25.11.2009 - baso Čitatelia: 9150 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku
Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!
27.03.2009 - kaso Čitatelia: 6089 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Ako jazdia kolegovia v Yemene alebo príbeh fotkami
Foto-pohľad na súčasných arabských motorkárov v štáte Yemen. Berte tento príspevok skôr ako zaujímavosť, možno pobavenie.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!