Anketa:
MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi
ZdieľaťPridané: 01.05.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 4705 [Šport - MotoGP]
Boje o tituly majstrov sveta cestných motocyklov pokračovali tretím pretekom sezóny 2007 na pomerne novom okruhu v Tureckom Istanbule.
MotoGP
![]() |
Mapa okruhu Istanbul |
V kvalifikačnom tréningu boli najrýchlejší jazdci tímu Fiat Yamaha. Valentino Rossi sa vďaka najrýchlejšiemu času 1.52.795 postavil na prvé štartové miesto, vedľa neho stál Colin Edwards. Prvú radu ešte doplnil Dani Pedrosa.
Do pretekov odštartovali jazdci Yamahy v takom istom poradí, ako stáli na štarte. Dobrý štart mal aj Stoner, Pedrosovi sa naopak dobre odštartovať nepodarilo. V polovici prvého kola sa Valentino Rossi dopustil chyby, vyšiel mimo trať a stratil tým niekoľko pozícií. Hneď na to vďaka jazdcovi Kawasaki Olivierovi Jacqueovi skončili v štrku Chris Vermeulen, Dani Pedrosa a aj Colin Edwards. Pole jazdcov po tomto incidente viedol Casey Stoner, nasledovali ho Loris Capirossi a John Hopkins. Stratu sťahujúci Rossi sa dostal pred Hopkinsa na tretie miesto, neskôr aj pred Lorisa na miesto druhé. Valentina sa držal Toni Elias, jazdiaci na treťom mieste, no to mu nestačilo a úspešne si trúfol aj na Doktora, ktorý sa neskôr vyjadril o nebezpečnosti Eliasovej jazdy. No v pätnástom kole sa vďaka problémom s pneumatikami začal pozíciami prepadávať Valentino. Zatiaľ Casey Stoner jazdil s náskokom na čele, Toni Elias síce mal bojovnú náladu, no povedal si, že mu bude stačiť aj miesto druhé. Boje sa ale viedli o miesto tretie, zálusk naň mali Capirossi, prekvapivo dalšia Ducati s Alexom Barrosom a Marco Melandri. Turecká veľká cena nakoniec skončila poradím Stoner, Elias, Capirossi. Valentinov pokles sa zastavil na čísle desať, titul obhajujúci Hayden skončil siedmy.
![]() |
Casey Stoner |
Prvá päťka po treťom kole bodovo:
250ccm
V kvalifikácii dvestopäťdesiatok sa podarilo zajazdiť najlepší čas Doviziosovi na Honde – 1.57.473, Lorenzo a Bautista na Apriliách štartovali z druhého a tretieho miesta. Kája „Abája“ Abrahám vyštartoval z pozície dvadsaťštyri.
Dovizioso si po zhasnutí svetiel vedúcu pozíciu udržal, nasledovali ho Luthi a Bautista. Slabší štart mal Lorenzo, no na konci prvého kola bol už tretí. Karel Abrahám sa výborným štartovým manévrom a jazdou dostal na trináste miesto. V strednej časti preteku sa na čele ustálilo poradie Bautista, Dovizioso a Lorenzo, Abája jazdil na desiatej pozícii. Neskôr sa Dovizioso dostal pred Bautistu a na čele sa začali oku lahodiace súboje, kedy Lorenzo predbehol naraz prvých dvoch jazdcov a dochádzalo k častým výmenám pozícií a taktiež ja k niekoľkým kontaktom. Cieľom prešiel ako prvý Dovizioso, za ním Lorenzo a Bautista. Abrahám dokončil na dvanástom mieste.
![]() |
Andrea Dovizioso |
Prvá päťka po treťom kole bodovo:
- 1. Lorenzo 70b
- 2. Dovizioso 52b
- 3. DeAngelis 46b
- 4. Bautista 36b
- 5. Barbera 24b
125ccm
Pretek najslabšej kubatúry sprevádzala pretrvávajúca smola Pasiniho, ktorý si síce zabezpečil prvú štartovú pozíciu časom 2.04.722, no pretek nedokončil. Prvú radu doplnili Faubel, Corsi a Talmácsi. Lukáš Pešek štartoval z piatej pozície.
O rozruch sa znovu v zahrievacom kole postaral Mattia Pasini, ktorému pri dojazde k štartovému miestu zhasol motor. Do štartu ho však stihol naštartovať, prvým kolom prešiel ako prvý, za ním nasledovali Faubel a Talmácsi. Pešek sa držal na piatom mieste. V treťom kole Pasini vďaka technickým problémom spomalil, vyzeralo to na problémy s radiacou páčkou. Do preteku sa ale vrátil na 29. pozícii a začal sa predierať dopredu. Zatiaľ sa na špici utvorilo poradie Faubel, Corsi a Talmácsi. Záver preteku nám taktiež ponúkol napínavé súboje, vo vedúcej skupine siedmych jazdcov dochádzalo často k manévrom na hranici fyzikálnych zákonov. Do posledného kola vchádzali jazdci v poradí Olive, Corsi a Koyama, Lukáš Pešek sa pohyboval na šiestej až ôsmej priečke a dotieral na neho zlepšujúci sa mladík Bradley Smith a Veľkej Británie. Po poslednom napínavom kole zvíťazil Simone Corsi. Druhý bol Joan Olive, tretí japonec Koyama. Pešek sa vďaka chybe Smitha v poslednej zákrute posunul na miesto šieste. Pasini aj tieto preteky vďaka technickým problémom nedokončil.
![]() |
Simone Corsi |
Prvá päťka po treťom kole bodovo:
- 1. Talmácsi 56b
- 2. Faubel 47b
- 3. Pešek 46b
- 4. Corsi 36b
- 5. Olive 33b
Šiesteho mája uvidíme ďalšie preteky počas velkej ceny Číny.
Pridané: 01.05.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- Biaggi bude jazdiť za Hondu - sita
- MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského - Brambo
- MotoGP pred sezónou 2007 - Brambo
- V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou - sita
- V Brne na 125-kách triumf Pedrosu - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- MotoGP 2007 – 5 – Francúzsko – Le Mans, 20. 5. 2007, Chris Vermeulen zvíťazil prvýkrát v kariére MotoGP - Brambo
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP - sita
- VIDEO: Veľká cena Slovenskej republiky preteky cestných motocyklov na okruhu 2011 – na trati pretekári, hasiči, sanitka, ale aj smelý zajac - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!