Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2066 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30203
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17820)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12383)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2007 – 5 – Francúzsko – Le Mans, 20. 5. 2007, Chris Vermeulen zvíťazil prvýkrát v kariére MotoGP

 Zdieľať

Pridané: 22.05.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3943 [Šport - MotoGP]

Na známom okruhu Le Mans vo Francúzsku sa odjazdili piate preteky tohtoročného šampionátu MotoGP.

MotoGP

Kvalifikácia bola pomerne prekvapivá, poleposition si vyjazdil časom 1.33.616 Colin Edwards, druhý stál na štarte Casey Stoner a tretí Carlos Checa. Valentino Rossi štartoval zo štvrtej pozície.

 Mapa okruhu Le Mans
Mapa okruhu Le Mans

Pretek bol tesne pred štartom vyhlásený ako mokrý, k tomu navyše 6 stupňov Celzia, tak to nám sľubovalo zaujímavé momenty. Jazdci ale odštartovali tak, ako boli pripravený do suchého preteku. Najlepšie vyrazil po zhasnutí svetiel Casey Stoner, sledovaný Rossim a Hopkinsom. Na jazdcoch bolo vidno, že idú opatrne, trať bola vlhká a na kamerách sa začínali objavovať kvapky. Na čele sa usadil Rossi, za ním Alex Barros, no dopredu za začali predierať jazdci, ktorých vídame viac v tej druhej desiatke. Randy DePuniet a Sylvain Guintoli sa postupne prebojovali až na prvé dve priečky, bolo fantastické sledovať, ako berú jedného jazdca za druhým. Vody však pribúdalo a síce efektná, ale riskantná jazda sa nevyplatila Checovi, Guintolimu, Eliasovi a aj DePunietovi, čo bola veľká škoda. To sa už ale začal pohyb v boxoch, čo nasvedčovalo výmenám motocyklov za mokré. Do vedenia sa po výmenách dostal Chris Vermeulen na Suzuki a do konca svoje vedenie udržal. Postavil sa tak po prvý krát v kariére MotoGP na priečku najvyššiu. Druhý skončil Marco Melandri a tretí Casey Stoner.

 Víťaz kubatúry 800ccm - Chris Vermeulen
Víťaz kubatúry 800ccm - Chris Vermeulen

Prvá päťka po piatych pretekoch bodovo:

  1. Stoner 102 b
  2. Rossi 81b
  3. Pedrosa 62 b
  4. Melandri 61 b
  5. Vermeulen 55 b

250ccm

Kubatúra 250ccm sa išla za sucha, poleposition si zabezpečil Jorge Lorenzo časom 1.37.934, vedľa neho stáli Julian Simon, Hector Barbera a Tomas Luthi. Karel Abrahám štartoval z miesta 17. V samotnom preteku zvíťazil Lorenzo, ktorý s istotou kráča za titulom, druhý skončil Dovizioso a tretí DeAngelis. Abrahám kôli kolízii, keď bol zostrelený iným jazdcom nedokončil.

Prvá päťka po piatych pretekoch bodovo:

  1. Lorenzo 120 b
  2. Dovizioso 88 b
  3. DeAngelis 75 b
  4. Bautista 64 b
  5. Barbera 47 b

125ccm

Poleposition v najslabšej kubatúre patrilo vďaka času 1.43.111 Pasinimu, prvú radu doplnili Smith, Koyama a Faubel. Lukáš Pešek štartoval z piatej pozície. Taktiež v suchom preteku vyhral Sergio Gadea pred Lukášom Peškom a Bradley Smithom. Druhým miestom si Pešek zvýšil náskok v celkovom poradí o deväť bodov pred Talmácsim.

Prvá päťka po piatych pretekoch bodovo:

  1. Pešek 91 b
  2. Talmácsi 82 b
  3. Faubel 76 b
  4. Corsi 54 b
  5. Gadea 46 b

Ďalšia zastávka MotoGP na nás čaká 3. júna v talianskom Mugelle.

Pridané: 22.05.2007 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »