Anketa:
'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001
ZdieľaťPridané: 09.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8430 [Šport - GP 500]
Tento víkend sa preteky svetového šampionátu cestných motocyklov presumuli na Portugalský
okruh Estoril. Po meranom tréningu sa na trati objavil aj šéf Formuly 1 Bernie Eccelstone.
On aj jeho žena sa odviezli na špeciálne upravenej dvojmiestnej Yamahe. Na nádrži mali
pripevnené držadlá a po okruhu v Portugalskom Estorile ich povozil Randy Memola.
Valntino Rossi sa mohol víťaztvom stať prvým jazdcom od roku 1972, ktorý by získal viac ako 7 víťaztiev v jednej sezóne. V kvalifikácii si pole pozition vyjazdil Max Biaggi. Za ním sa zoradili jazdci v poradí Capirossi, Rossi a Ukava.
![]() |
| Valentino Rossi |
Štart bol veľmi dramatický, v prvej zákrute došlo k množstvu kontaktov. Po páde začal horieť
stroj Norricka Abeho, ale pretek nebol zrušený. Spadol tiež Ukawa a Criville,
ktorému sa však podarilo roztlačiť svoj stroj a vrátiť sa do preteku.
Pretekári sa na čele zoradili v poradí Biaggi, Cappirossi a Rossi. V teťom kole sa Rossi
dostal bezproblémov do čela. Za nimi jazdil austrálčan Gary McCoy, nasledovaný vd Goorbergom,
Checom, Hagom a Jacquom...
Prvá trojica sa v nezmenenom poradí vzďaľovala od osamotene krúžiaceho Garryho McCoya a zbytku štartového poľa. Biaggiho Yamaha však zjavne nestíhala dvom Hondám na čele a tak začal strácať. V 22-tom druhom kole spadol, ale podarilo sa mu naskočiť na stroj a prepadol sa na len šiestu priečku. Urobil takú istú chyba ako pred dvoma týždňami v Brne. Začal sa drať dopredu ako sa len dalo a predvádzal pekný súboj s Hagom o piate miesto. Ale to už bolo 25 kolo z 28 takže na ohrozenie Rossiho už mohol zabudnúť.
![]() |
| Max Biaggi |
V 26-tom kole však svoj stroj nezvládol Haga a po páde sa ho už ani nasnažil dvihnúť. Uvoľnil tak cestu Biaggimu k piatemu miestu...
Do cieľa teda dorazil prvý Rossi, tesne nasledovaný Capirrossim. Za nimi dorazil z miernym odstupom Garry McCoy, Carlos Checa a samozrejme Max Biagi.
Rossi si veľmi výrazne upevnil možnosť získať tohtoročný titul a Biagiho šanca sa naopak zmenila na čisto teoretickú.
Výsledková listina:1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda
2 Capirossi Loris Honda Pons
3 Gary McCoy Red Bull Yamaha WCM
4 Checa Carlos Marlboro Yamaha Team
5 Biaggi Max Marlboro Yamaha Team
6 Roberts Kenny Telefonica Movistar Suzuki
Celkové poradie
1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 220
2 Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 177
3 Capirossi Loris Honda Pons 147
4 Barros Alex Honda Pons 107
- Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 107
6 Abe Norick Antena 3 Yamaha 100
Pridané: 09.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul? - Awia
- Šialený Max spieval v daždi po Holandskej GP - Awia
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych... - feci
- Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body... - Awia
- GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001 - Awia
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi - sita
- HONDA RC211V - Nová zbraň Hondy pre novú kategóriu GP1 - Awia
- Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!








