Anketa:
Projekt z cesty do terénu – a som naspäť na asfalte!
ZdieľaťPridané: 28.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3939 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Nepíšem, že to je prirodzený posun, to by bol skôr keby som sa posunul k endurkám, ale myslím, že aj toto patrí do tohto projektu.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Síce ma to mátalo dlhšie, ale stále som sa k tomu nevedel dostať. Potom prišiel nápad obnoviť motorkovanie v Dunajske Strede na kartingovom okruhu, k tomu testovačka motardovej CRF250M a bolo rozhodnuté. Súrne potrebujem zohnať motardové kolesá na moju Husacinu.
Dal som si len dve podmienky. Kolesá musia pasovať bez nejakých zásadných zmien a zbytočných zdržiavačiek a cena nesmie prekročiť 400€ za kompletku. Skrátka som si zaumienil niečo skoro nemožné, pretože termín na prerobenie Husky na motardíka bol dva týždne. Samozrejme ako naschvál sa mi nahrnuli povinnosti a ak som aj niečo na inzerátoch našiel, tak to nespĺňalo buď jednu, alebo dokonca ani jednu podmienku.
Vždy sa našli len také kolesá, ktoré mali inú osku, vyššiu cenu, alebo už boli predané a stále niečo. Len tak som capol na FB status, že potrebujem kolesá a hneď na šupu mi dal Ivan Seriš ponuku na dve sady. Jedny skoro nové, krásne ale cez môj rozpočet a druhé staršie, s pár vylomenými špicami a na starých pukoch obuté, ale zato cenovo veľmi prijateľné. Doložil k nim chýbajúce špice, ja som vymenil na prednom kolese ložiská, aby pasovali na moju širokú osku a už som aj montoval.
Samozrejme sa to nakoniec nezaobišlo bez nechcených problémov, ale už to jazdí. Musel som doplniť už spomínané špice, vymeniť ložiská v prednej oske, zo zadnej stačilo vylisovať vložky a dal som o niečo novšie pneu. Ale nakoniec som zistil, že osadenie pre rozetu je na novšom náboji o 5 mm viac od stredu kolesa. Preto mi staršie koleso z Husky SM125S škŕkalo rozetou o vodítko reťaze. Dal som dole vodítko, došponoval viac reťaz, neplánujem s tým skákať ako na krose, tak by to mohlo byť ok. Skákať by nedovolila ani široká pneu, ktorá sa chytá pri veľkých zdvihoch o výfuk. Ale toto sú už len prkotiny. Tie časom vyriešim tiež. Teraz je na rade testovanie jazdných vlastností. A že teda ako to jazdí? No to sa nestačím diviť. Fakt! Zábava jako kráva!
Pri MX používam prevod 12-50, respektíve 13-50. Tu som hneď po pár metroch nahodil origoš 49 zubovú rozetu z SM125S. A aj tak je prevod 13-49 strašne pomalý. No pomalý. Motorečka si valí niekde okolo 105 km/hod. Ale to je strop, tam ju nechcem dusiť. Odpal to má ľudovo povedané jak vytrelený šíp, lenže treba kvaltovať jak o život. Na výjazdoch je to paráda, ale potom stráca už na spomínanej maximálke. Takže ak chcem trochu „vážnejšie“ brať aj túto kapitolu, prevod musím určite zmeniť niekde na 13-46. Najradšej by som dal predné kolečko asi 14 zubové, ale to tam nevojde. Tak to poriešim takto.
K brzdám som dostal toľko referencií, že MX brzdy budú slabé a kotúče malé, až som mal pocit, že presvedčia aj mňa. Nakoniec som nechal na prvé jazdy všetko pôvodné. Teda okrem brzdovej kvapaliny. Tá už si zaslúžila vymeniť. Predsa len je to rok 2010, že :-D . Brzdy ma nesklamali ani v najmenšom. Brembáče s pancierovkami, vpredu 260 mm a vzadu 240 mm kotúč, nemali ani v tých najtvrdších brzdách problém. Ani v celej 20 minútovke nakladania sa nespotili.
Teraz je na rade už len zohnať užšiu, ale hlavne novšiu pneu. Vidím to maximálne na 140cinku. Terajšia trailová 150tka síce drží dobre, ale má svoje hranice. Skrátka ju dáte na okraj, a tam už odskakuje. Nemám jej to za zlé :-D nie je určená na takéto jazdenie.
Záverom len toľko: Supermoto sa mi zdá o niečo bezpečnejšie, ale zas je nepomerne menej prístupných tratí. Vyblázniť sa dá rovnako ako na MX, ale ani celý deň jazdenia ma nijako nezničil. To na MX mi stačia niekedy aj dve hoďky a som vybavený.
Zatiaľ len toľko, dúfam, že sa mi podarí nahliadnuť hlbšie do tohto, u nás skoro zaniknutého motošportu.
Pridané: 28.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Blog Projekt z cesty do terénu - Naspäť na asfalt? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Ďalší tvrdý dopad - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk - mikulec
- Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Prilba Acerbis Fiber GHEGNA a ostatné chrániče - mikulec
- Blog Projekt z cesty do terénu – prvý tohtoročný tréning - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Gbely, aj tvrdé pády patria k tomu - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Senica - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Ako som sa znova oplieskal a kto je na vine - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora