Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 601.
17.10.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14076 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transbalkánski servismeni 1. časť - z domu až po Albánsko
Na tomto výlete sme zažili takmer všetko. Dážď v Maďarsku, horúčavy v Albánsku, núdzový servis v Bosne, zimu v Čiernej Hore, oddych pri sladkom mori v Macedónsku, diaľnicu v Srbsku, nočný útek z Rumunska... A koho zaujíma celý príbeh nech sa pohodlne usadí, rozprávanie začína.
13.10.2011 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 10192 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ako prehrať - príbeh z trate Motoride Baja Romania 2011
„Najväčším nebezpečenstvom preteku na Baja Romania je rýchlosť spojená s únavou na konci každej etapy“ – hovorím na rozprave vo štvrtok na poludnie, pričom sa tvárim drsne a múdro. Dva dni nato sa vznášam naležato v priezračnom rumunskom lufte a následne ryjem držkou po kameňoch ďalších 50 metrov. Samozrejme vo veľkej rýchlosti a ku konci etapy. Ako inak...
06.10.2011 - 123talis Čitatelia: 6930 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som sa v Alpách učil jazdiť na Varadere
Minulého roku som si robil v lete veľké plány na návštevu Álp, mora a kadečoho na moto. Keďže som mal vtedy len 250-tkový skúter, teraz už viem, že by to ten stroj určite nezvládol. Našťastie okolnosti sa zmenili a tak som sa do vysnívaných Álp dostal až na Varadere. Bol tu ale menší problém... ešte nikdy som nesedel na „skutočnej“ motorke.
13.09.2011 - johny50 Čitatelia: 5396 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kúpanie v českých riekach, aneb po stopách spisovatelú
Sázava, Berounka, Vltava, Lužnice, Dyje, Morava
22.08.2011 - pesiak Čitatelia: 11760 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Poľsko 2011
Poľsko ma lákalo už dlho, ešte kým som bol bez motorky - predsa len je to náš slovanský sused. Po mojej prvej motoceste minulý rok do Chorvátska som preto obrátil pozornosť na sever.
19.08.2011 - motomaniakova Čitatelia: 6490 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Na R6-ke z Anglicka
Aj na superšporte sa dá turistikovať.
18.08.2011 - mgilan Čitatelia: 5912 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Suzuki XF 650 Freewind motozraz - Pastviny 2011 ČR
Už po tretí krát som sa zúčastnil zrazu Freewinďákov ktorý sa konal tento rok (10.6-12.6.) pri priehrade Pastviny pri obci Nekoř.
Po tretí krát píšem preto lebo zakaždým sa my páčilo či už to bolo rok predtým v Netoliciach pri Šumave alebo môj prví freewind zraz vo Vrbne nad Pradedem.
17.08.2011 - felika Čitatelia: 9475 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu
Odmala som chcel uvidieť Rigu – nádherné mesto s krásnou architektúrou ležiace na rieke Daugave, majestátne Čudské jazero, cez ktoré nedovidieť na druhý breh, hraničnú rieku Narvu, ktorá z neho tečie do Fínskeho zálivu pri rovnomennom meste, rovinatú pobaltskú krajinu plnú nekonečných lesov a s množstvom jazier... Diaľavy, kam máloktorý našinec cestuje.
15.08.2011 - chinaski Čitatelia: 5098 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sólokapr tour - Panónia, Chorvátsko 2011
Ten strom povedal: Nepáči sa mi tá čierna motorka podo mnou, smrdí benzínom... Ten druhý strom vedľa nato: Ale no, ty sa vždy len sťažuješ si neurotik, vidno to z toho ako si ohnutý... A.G.
02.08.2011 - matus Čitatelia: 16939 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lago di Garda 2011
“Poď s nami na Lago di Garda,“ vraví mi Rišo (babci) a tým to vlastne celé začalo. Nikdy som o Garde nepočul, a nemal som moc chuť tam ísť. Na 10 dní k nejakému jazeru?! Rišo však vytiahol tromf vo forme obrázkovej knihy, no a keď mi potom v Mapsource ukazoval tie serpentíny na okolí, tak som sa nevedel dočkať. A nevedel som sa dočkať tak, že som vyrazil o 5 dní skôr, ako oni.
23.07.2011 - furiozo Čitatelia: 7345 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko, Taliansko, 1760 km, 7.7. – 15.7. 2011
V zime tohto roku sme sa dohodli, že by sme už mohli spraviť konečne nejaký výlet mimo našej republiky. Plány boli veľké a ako to býva, malo nás ísť veľa, ale napokon zostali len 4 motorky (Majo + Kika, Marek, Oto, Dušan).
28.06.2011 - MMartin000 Čitatelia: 11249 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka Chorvátsko 2011
Po minuloročnej dobrodružnej dovolenke v okolí Zadaru, počas ktorej sme najazdili 2 058 kilometrov, trikrát sme sa plavili Jadrolinijou, prejazdili sme tri ostrovy – Pag, Pašman a Ugljan, nafotili 300 fotiek a tri krát sme zablúdili, sme zatúžili po novom dobrodružstve.
13.06.2011 - shadow750 Čitatelia: 11852 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet do Grécka alebo čunder na mašine
Keď som bol dieťa (nieže by som už nebol, možno som trochu narástol) často som vídaval tzv. čundrákov ako len s ruksakom na chrbte stopovali a v kútiku duše som im závidel voľnosť.
20.05.2011 - zeze Čitatelia: 12091 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Indian Summer 2009
Netušil som, či sa v roku 2009 zadarí ešte nejaký výjazd. Skutočnosť bola napokon nad všetky očakávania. Ako hovorieva Milan, "tohle bylo za odměnu"!
15.04.2011 - mark Čitatelia: 12117 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpentour 2010
Myšlienka ísť si zajazdiť do Álp sa mi začala vŕtať v hlave už dávnejšie a tak bolo len otázkou času, kedy bude pretavená do reality. Prvotný plán vyraziť koncom júna bol prekazený nepriazňou počasia aj inými faktormi, takže som musel termín preložiť až na koniec augusta.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!