Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 599.
18.11.2010 - Metalhead Čitatelia: 4496 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Video (HD) - Cesta domov z Írska
Írsko, Francúzsko, Nemecko, Česko a Slovensko
17.11.2010 - Archie Čitatelia: 4505 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Moldavsko „na otočku“ – postrehy
René mláďenca príhodi a skúsenosťi (na UA a v MD)
10.11.2010 - malyVlado Čitatelia: 10921 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Poľsko za sedem dní
V dobách dávno minulých (pred rokom 1989) som do Poľska chodil na služobné cesty dosť často. Prebrázdil som ho všetkými možnými dopravnými prostriedkami, počnúc autom, cez prostriedky hromadnej dopravy, autobus, vlak a lietadlo, až po loď. Jediný motorový dopravný prostriedok, ktorý mi chýbal bol motocykel.
01.11.2010 - kapoma Čitatelia: 6434 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Slovensko
Tentoraz si odpustím jednoduchú a rýchlu cestu lietadlom a vyrážam z Londýna do Nitry na motorke.
22.10.2010 - pind Čitatelia: 8824 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Last Minute!!! Chorvátsko za 150€/os.
Pokojne čítajte ďalej, toto naozaj nie je reklama na pobytový zájazd, ale mototuristika.
20.10.2010 - sacco Čitatelia: 10354 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Jechal Slovák na Balkán
Je piatok 20. júna 2008, päť hodín ráno, a ja mierim ospalou Bratislavou na diaľnicu von z mesta. Na semaforoch zatiaľ bliká oranžová a tú istú farbu má aj vychádzajúce slnko a jeho odraz v okenných sklách.
18.10.2010 - UKsLaVo Čitatelia: 11333 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp Route 2010
Výlet na Nordkapp cez Rusko...
11.10.2010 - sibko Čitatelia: 7864 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Talianske hory a Chorvátske more 2010
Dobre si zajazdiť a zaplávať to je pre nás v lete soľ života a nabíjačka batérií na celý rok. Taliansky alpský masív a Chorvátsky čistý a teplý Jadran sme si zvolili v tejto sezóne ako hlavné body záujmu. Dolomity a Južná Dalmácia sú destinácie čo milovníkov jednej stopy určite dostanú na 100%.
08.10.2010 - minsk Čitatelia: 5559 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kúsok Rumunska 2010
Deň vhodný na povedanie „áno“ a to sme aj zažili počas nášho výjazdu dňa 28.8.2010 v Rumunsku, keď sme videli veľa krásnych a navyše aj bohatých neviest a svadieb (škoda, že sme to nestihli odfotiť).
28.09.2010 - milanst Čitatelia: 5625 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sršeň zo Zvolena na Pag
Štvrtok 19.8.2010 padá rozhodnutie o ceste do Chorvátska za kamarátmi na predlžený víkend. Na obed sa začínam baliť. Po zbalení veci nahodení a upevnení tašky na motorku si idem ešte kúpiť stravu a vodu na cestu. O 17.15 vyrážam na cestu smer Šahy. Po hodinke tam tankujem doplna a vyrážam na Budapešť.
25.09.2010 - motoman Čitatelia: 11781 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bohemian Tour 2010, alebo "kývačky" opäť na cestách
Rok po minuloročnom výjazde našich statočných „kývačiek“ na chorvátsku Istriju sa ešte ani nestretol s rokom nasledujúcim a je tu príležitosť, aby svetu opäť ukázali, že v žiadnom prípade nepatria do starého železa.
20.09.2010 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11580 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever
Minulú moto sezónu som Vám ponúkol cestu Tam a ešte kúsok ďalej, alebo 3950 km na Honde XR125L, no tento rok prinášam niečo o kúsok chladnejšie a kilometrovo zdatnejšie.
13.09.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 15484 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Majú rozum v Rumunsku?
Anti-motorkársky zákon pretlačený nemenovanou politickou klikou a prijatý v skutočnosti pre nerušené drancovanie slovenských lesov je nám dostatočne známy. Čakanie na kalamitu v podobe niekoľkých padnutých stromov ako dôvod na plošné vyrúbanie hektárov lesa poznáme tiež. Ale v rumunských horách krajinu podobnú mesačnej (našej) neuvidíte. Postihne lobizmus aj ich alebo majú rozum? Že ho zrejme majú sa dočítate v mini cestopise.
09.09.2010 - zeze Čitatelia: 8271 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Salzburger Land 2009
Nemal to byť žiaden dlhoočakávaný výlet za poznaním nových vecí. Jednoducho sme už strašne chceli čosi pojazdiť po nekonečnom období zlého počasia, pracovných a rodinných povinností. Slovo dalo slovo, a hoci podmienky neboli ideálne (málo času, hlavná sezóna, nestále počasie), vyrazili sme. Smer Rakúsko, možno kúsok Talianska, uvidí sa... no ale keď už, tak aj na krátkom výlete nesmú chýbať (pre nás) nové veci.
07.09.2010 - KajoTDM Čitatelia: 8951 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slnečné Dolomity
Konečne som absolvoval štvordenný slnečný výjazd do talianskych Dolomitov a tak by som sa s vami chcel podeliť o moje zážitky a skúsenosti, ktoré som do seba absorboval počas týchto pár dní jazdenia v jednej z najlepších oblastí pre motorkárov v Európe.
Predchádzajúce | 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!