Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 481 až 495 z cekového počtu: 601.
13.08.2006 - andy78 Čitatelia: 10570 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 16. - 28. 6. 2006
Dovolenka v Grécku (naša posádka: Andy78 + Michaela, Klingáč + Dada, JuroCBR + Milka, mama_tata Allain, Rišo + Miška, Lubeeenko), a keďže ja som sa veľmi do písania nemal, napísala to moja priateľka Miška.
08.08.2006 - MajoKE Čitatelia: 12653 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň
Článoček venujem všetkým Ukrajincom, s ktorými som sa rozprával a pomohli mi, okrem dvoch stríg, policajtom, ktorí prehliadli moje dopravné priestupky a chlapcom z prešovskej Yamahy.
01.08.2006 - tillit Čitatelia: 4542 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Viem čo sme robili minulé leto
Sondrideri na cestách, alebo ako neísť do Chorvátska.
31.07.2006 - Atman Čitatelia: 9749 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana
Alebo ako som to videl, cítil a čo som si pri tom myslel.
26.07.2006 - dokhy Čitatelia: 9880 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ostrov Krk
Plán bol jednoduchý - pojazdiť si po Chorvátsku. Realizácia už nebola taká jednoduchá, ale zvládli sme to. Honda Varadero 1000 a BMW R 1150 R.
25.07.2006 - wrabec Čitatelia: 19541 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Baltické more na šesť dní
Alebo 2000 km za šesť dní...
24.07.2006 - honda1 Čitatelia: 7975 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Czech endurance cup alebo ako som to videl ja
Je nedeľa 16. 7. 2006, pár minút po siedmej hodine ráno a ja s Martinom vyrážame zažiť zase pár pekných motorkárskych chvíľ. Sedíme v aute a pomaly sa blížime k Vrbovému, kde sa máme stretnúť s ostatnou časťou nášho „konvoja“.
20.07.2006 - FaDe Čitatelia: 31356 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm
Tento článok si nekladie za úlohu vymenovať najzaujímavejšie miesta v týchto krajinách, nie je ani zoznamom pamätihodností ani cestopisom. Tento článok som sa rozhodol napísať ako súhrn užitočných informácií pri ceste do Nórska alebo Švédska.
19.07.2006 - rose Čitatelia: 9672 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2006
Nasledujúce riadky nie sú brané ako cestopis, skôr iba ako uloženie spomienok z jedného príjemne stráveného týždňa.
14.07.2006 - riskant Čitatelia: 5596 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoakcie v Írsku
Ako sa tak samospádom asimilujem do prostredia jednostopých, častokrát ohrozovaných účastníkov írskej ľavostrannej cestnej premávky, nedá mi nenavštíviť niektoré s naším spoločným koníčkom súvisiace akcie...
10.07.2006 - MajoKE Čitatelia: 8502 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ťažká romantika
Ako totálne nekolektívny výletník som sa tešil len na jedno. Po kúpe novej motorky sme chceli s manželkou absolvovať zopár prípravných výletov, aby sme ten hlavný hravo zvládli.
30.06.2006 - Zdenek Čitatelia: 5589 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Už VII. sraz Bigů a jeho příznivců
Je to už delší dobu, co se na našich stránkách objevila všemi dlouho očekávaná zpráva od Vorla, „Tak už mám datum a místo srazu. 15 - 18 červen - Sněžné v Orlických horách."
22.06.2006 - Barclay Čitatelia: 12570 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko a Bulharsko 2005
Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.
02.06.2006 - shushen Čitatelia: 14608 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako išli Shushen a Ofca do Rakúska na Pionieri
Stretli sme sa po škole s plánom ísť sa previezť, no netušili sme kam. A keďže už sme dovŕšili 15 rokov a sme hrdými vlastníkmi občianskych preukazov, ako blesk z neba prišiel nápad: vezmime silostroj do Rakúska! A išli sme...
29.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28532 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk
Jedno viem teraz. Na Ukrajinu sa budúci rok vyberiem znovu. Tentoraz už mám podrobnejšiu mapu a už aj znalosti o tom, čo sme nevideli. Pôjdeme však spolu s Dadi a nevynecháme ani cestu z Koločavy na Komsomoľsk.
Predchádzajúce | 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!