Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 132.
11.10.2007 - malyVlado Čitatelia: 12128 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

1000 kilometrov slovenských
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok „700 míľ slovenských“. Tak isto ako TonyCBF, aj my sme sa o tejto ceste dohodli už vlani na jeseň.
27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10348 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier
O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.
20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11052 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Simson tour 2007
Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).
05.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18051 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Motoride Enduro Rally 2007 - Tuhriná
O tom, že veľké endurá sa ani v teréne nestratia, sa prišli do Slanských vrchov presvedčiť nadšenci z Čiech aj Slovenska.
15.08.2007 - TonyCBF Čitatelia: 5703 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

700 míľ slovenských
Nápad ísť na cestu okolo Slovenska vznikol minulú sezónu na jeseň. Potom sa tak trochu na to pozabudlo, ale toto leto sme si osviežili spomienky a dohodli sa, že ideme do toho.
07.08.2007 - campa Čitatelia: 8474 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2007
Tretí ročník alebo inak povedané – voľné pokračovanie jedného dobrého dňa sa dialo 28. 7. 2007.
06.08.2007 - BAKE Čitatelia: 5271 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta na koniec Slovenska
Inšpirovaný reláciou o pohraničných oblastiach som sa rozhodol uskutočniť cestu z BA do poslednej východnej osady s názvom Nová Sedlica, ktorá leží neďaleko trojného bodu PL, SK ,UK hranice.
11.07.2007 - GaST Čitatelia: 5965 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

„… Svetlo teraz nerieš, počúvaj motor, ako krásne ide!" alebo aká bola 7. Mototour Slovakia
To boli prvé slová, ktoré som počul na Vígľašskom zámku po zosadnutí z motorky.
19.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3283 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na Honda Fest 2007
Radostná správa pre všetkých priaznivcov mototuristiky - poďte s nami na Honda Fest!
03.06.2007 - jozo13 Čitatelia: 14555 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Haličská motorkáreň - humus alebo dedinský majáles
Toto sú dva prívlastky, ktoré na vlaňajšiu Haličskú Motorkáreň použili dvaja členovia motorkárskych portálov, pretože akcia už skončila o 18.00 a pretože sa na námestí o 23.00 zabávali miestni Rómovia.
07.02.2007 - campa Čitatelia: 5661 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2006
Ako posledne na Kokave 2005 šlo o jeden mega deň v sedle a hlavne to celé je o pohode. Bolo pekné ráno 22. 7. 2006 a naša cesta mala začať o 7:53 a skončiť o 23:10. Dosť aj na vola, čo poviete. Mal som plán prejsť aspoň 700 km a keď som večer garážoval, tak tam bolo 701,1. Spokojne som chrnel...
28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17196 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko
Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...
07.12.2006 - Allain Čitatelia: 10518 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Motoride na Snehu II
Ani vám netrvalo dlho a prehovorili ste ma, tohtoročná lyžovačka v Kremnici BUDE ;-)
18.10.2006 - janoxl Čitatelia: 7905 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenný výlet do Tatier
Nakoľko nás jeseň milo prekvapila príjemnými teplými dňami, bola by škoda niekam nevyraziť. A keď vyraziť, tak prečo nie do našich veľhôr.
05.10.2006 - tref Čitatelia: 11308 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jawa - MZ výlet
Kde bolo tam bolo, boli štyria motorkári: Roman161 (SC, yamaha YBR), Gommez (BA, JAWA 350/639), tref (BA, MZ 251 ETZ) a Power (SE, MZ 150 ETZ), ktorí si vyrazili na pekný motovýletík...
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!