Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 112.
08.06.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6588 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Koniec vojny o piesok!!!
Po jednostrannom zrušení akýchkoľvek aktivít (moto) športového charakteru na záhoráckom piesku v roku 2010 som oslovil MO SR znovu. Aby sa otvorila zaspatá kauza VEREJNOSŤ SR verzus OZBROJENÉ SILY SR. Výsledok - Ministerstvo Obrany SR pod novým vedením a motorkári našli konečne spoločnú reč.
16.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4103 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Víkend v Leviciach patril motorkárom - RIDERS PARTY 2012
Video report z piateho ročníka zrazu motorkárov RIDERS PARTY 2012 v Leviciach
24.04.2012 - zuza12 Čitatelia: 8578 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motorkár? Len cez moju mŕtvolu!
Negatívny vzťah k jednostopovým motorovým vozidlám mi bol vštepovaný zo strany otca takmer od malička. A nielen k nim. Vety ako: „nájdi si koho chceš, len mi nevoď domov černocha!“, alebo „keď ťa načapem s cigaretou, tak Ti ruky dolámem!“ som počúvala dosť často.
16.04.2012 - gilbert Čitatelia: 8085 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Výstava Motocykel 2012 očami staromilca
Motosalón v Bratislave má dlhodobú tradíciu, ktorá siaha k autosalónom, ktorých súčasťou boli aj výstavy motocyklov. Mal som tú česť navštíviť niekoľko takýchto výstav či už na zimnom štadióne v Ružinove, či v bývalom PKO, alebo v súčasnej Inchebe na petržalskom brehu Dunaja.
04.12.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 12388 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Usoplená Mikulášska jazda 2011 v Bratislave
Tááák a sme o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší! Tentoraz nám počasie prialo viac ako minulý rok, kedy sme si museli dať po úspešných siedmych rokoch pauzu, lebo nahulákalo šialene veľa snehu.
17.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7343 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Video: 10. Motoride Stretko 2011, Rajecké Teplice od MG studia
Keďže sme mali na jubilejnom 10. Motoride stretku, ktoré sa konalo v polke augusta v Rajeckých Tepliciach dvoch kameramanov - bikerov, máme tu pre vás Ďalšie video z tohto podujatia.
02.06.2011 - Wpalino Čitatelia: 9670 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motopúť v Šaštíne
Jedno z mnohých fór na Motoride.sk – tak aj „votom to je“
30.03.2011 - yaMan Čitatelia: 4929 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Je tu?
Malá radosť z prichádzajúceho obdobia.
14.12.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9614 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Bude Motoride XL Sand Rally 2011? BUDE!!!
Vykopaná vojnová sekera s Ministerstvom obrany SR znamenala vážne ohrozenie 2. ročníka XL bláznovstva na Záhorí. Otvorený list síce s úradníkmi veľmi nepohol ale my sa znechutiť nedáme. Pieskový guru Vlado Ružička zapracoval a pretek bude určite.
Promo videjko nastrihal, kto iný ako BlaXxter!
12.12.2009 - ORGANIZATOR Čitatelia: 7607 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne
Niet krajšieho pohľadu, ako pohľad na rozžiarené detské očká.
22.10.2009 - patriklevicky Čitatelia: 3911 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jesenný PIONIER CROSS - 25.10.2009
Tak a je to jasné!!! Pre nezjazdnosť trate vplyvom silného dažďa sme
tradičný jesenný PIONIER CROSS, ktorý sa bude konať na vynovenej trati
v areáli miestnej strelnice vo Vieske nad Žitavou, presunuli na nový termín.
Čaká na vás rozšírená a zrýchlená trať, pečené klobásky, varené víno,
plne vybavený bufet a samozrejme tombola so zaujímavými cenami.
19.07.2009 - nasud Čitatelia: 8662 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“
Na Motoride sa zatiaľ nepísalo o stretnutí v Starej Myjave. Moto sezóna je v plnom prúde, takže pripomeňme si minulý ročník a zároveň považujte tento príspevok, ako pozvanie na tohtoročnú akciu, ktorá sa uskutoční: 28.-30.8.2009.
16.04.2009 - Nagel Čitatelia: 35264 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jazdenie na motorke, štvorkolke v prírode - ako to vlastne je...
Ako som sľúbil v téme „Jazdili ste tento rok po lese“, pokúsim sa širokej „Motoriďáckej“ verejnosti priblížiť legislatívu ohľadne používania motorových vozidiel mimo ciest.
26.02.2009 - scorpio666 Čitatelia: 7257 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

MOTO SNOW (V) 2009 - zimný zraz
Ako to celé vzniklo? No presne v období mimo normálnej bežne sezóny, keď naše dvojkolesové lásky väčšinu času oddychujú v garážach...
07.11.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8142 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

PEREŠ – nová trať alebo ako to vlastne je, offrouďáci?
Kupujeme si motorky, na ktorých niet kde jazdiť. Paradoxne sa dá na nich jazdiť kdekoľvek. Áno, reč je o endurách, kroskách, štvorkolkách a o inej milovanej hávedi. Patria naši miláčikovia do terénu, alebo do garáže? Je terénom príroda, alebo uzavreté oficiálne trate?
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!