Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2320 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31341
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18374)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12967)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 1951 až 1965 z cekového počtu: 8721.

07.01.2017 - Filip Kadlec - KafiJKP Čitatelia: 7221 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

-

Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů – Bolívie

Všichni nás od Bolívie odrazovali, protože je prý nebezpečná. Je tomu opravdu tak? Pojďte se s námi přesvědčit o opaku, protože Bolívie byla neskutečně kouzelná!

 

07.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22921 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – po zrušenej 6. etape dnes na Dakare deň voľna - Oruro - La Paz

6. etapa ZRUŠENÁ, dnes deň voľna. 21:13 - Info od Števovho tímu: Zajtra je skrátená špeciálka: mala byť 322km a bude asi len 160km, je to kvôli neprejazdným riečištiam. O 20:00 je brífing, tak budeme vedieť viac. 18:57 - Do článku sme pridali VIDEO v ktorom Števo vysvetľuje okrem iného aj ako asi došlo k penalizácii.

 

06.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19112 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Plánované]

-

Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 21. - 22. 1. 2017, Brezno

Na známosť sa dáva, že po dvoch úspešných akciách v Brezne v januári 2015 a 2016 sa na rovnakom mieste na jeden víkend v januári stretnú všetci slovenskí priaznivci jazdenia na motorke v zime!

 

06.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 55767 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 5. etapa skrátená - favoriti aj Sviko blúdili, Jakeš po páde odstupuje, Sunderland novým lídrom - Tupiza - Oruro

DOPLNENÉ: Predbežné výsledky po skrátení etapy, nové foto. 07:33 - Zhrnutie etapy od Števa Svitka: zima, dážď, veľmi nebezpečná trať, na začiatku etapy prestala fungovať zadná brzda. Nemohol ísť rýchlo + blúdenie bol rád, že etapa bola skrátená, lebo vraj bez zadnej brzdy to išlo veľmi zle. V bivaku zistili že sa ulomila brzdová hadička.

 

05.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67964 [Šport - Rally]

-

ZMENA: Dakar 2017 – V 4. etape vypadol Price, jazdci Hondy penalizovaní - Svitko tretí!, Jakeš 11-ty - San Salvador de Jujuy - Tupiza

DOPLNENÉ: Výsledky po uznaní protestu Števa Svitka a po PENALIZÁCIÁCH, nové foto, viedo.
Štvrtá etapa bola dramatická. Po páde kvôli zraneniu odstúpil minuloročný víťaz Toby Price a neskôr aj talian Alessandro Botturi. Naši jazdili veľmi dobre Štefan Svitko vyjazdil 5-te a Ivan Jakeš 16-te miesto v etape. Števovi naviac organizátor uznal protest z včerajšej etapy. Obaja jazdci si polepšili i celkovo: 4. Štefan Svitko, 14. Ivan Jakeš.

 

04.01.2017 - Asfalt Čitatelia: 9348 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Čiernohorské šotoliny

Tento rok padlo rozhodnutie na Čiernu Horu. Taktika je nachystať motorku a striehnuť na počasie - to už prichádza koncom augusta. Parťák ochorel tak aj tento rok znovu sám - škoda:-(.

 

04.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 50982 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 3. etapa - Barreda predviedol husársky kúsok, našim sa až tak nedarilo - San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

DOPLNENÉ: Výsledky foto a video.
Dnešná dramatická etapa má len jediného víťaza - Joan Barreda Bort vyhral s veľkým náskokom a druhému jazdcovi nadelil 13 a pol minúty. 2. Sam Sunderland, 3. Pierre Renet. Po chybe na začiatku etapy výrazne stratil doterajší líder Toby Price - v cieli až 9-ty so stratou takmer 23 min. Štefan Svitko šiel dobre no zaváhal v druhej polovici a v cieli stráca 27:41 no napriek tomu by sa mohol udržať v TOP10, Ivan Jakeš prišiel do cieľa so stratou 34:39 a mohol by sa zmestiť do TOP20.

 

03.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39017 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 2. etapa po penalizáciách - Svitko 6, Jakeš 17, do čela ide Price - Resistencia - San Miguel de Tucumán

DOPLNENÉ: Výsledky po penalizáciách, foto a video.
Obaja slovenskí jazdci si dnes svoje pozície vylepšili. Štefan Svitko jazdil porovnateľne so svetovou špičkou a 6. miestom v etape sa posunul na 7. miesto v celkovom poradí. Ivan Jakeš dojazdil dnes 17-ty a celkovo mu patrí 18. priečka. Na čelo poradia sa vynikajúcou jazdou prepracoval Toby Price.

 

02.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21250 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 1. etapa pre Sherco, naši v cieli 14. Svitko, 31. Jakeš - Asunción - Resistencia

DOPLNENÉ: Výsledky etapy, foto a video.
Prvá etapa Dakaru 2017 sa konala po prvý krát na území Paraguaja. Špeciál mal len 39 km takže v cieli neboli veľké časové rozdiely. Poradie: 1. De Soultrait, 2. Garcia, 3. Brabec. Obaja Slováci prešli bezpečne cieľom 14. Štefan Svitko a 29. Ivan Jakeš. V tomto poradí sa postavia na štart zajtra.

 

02.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13126 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotené: Tipovacia súťaž Dakar 2017 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!

Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila znovu skvelú tipovaciu súťaž pri príležitosti Dakaru 2017. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.

 

01.01.2017 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8838 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 predo dvermi

Na dvere klope nový ročník Dakaru a zápas o trón v predstihu pokračuje. Hlavný boj opäť budú zvádzať značky KTM a Honda, za výdatnej asistencie Husqvarny, teda prefarbenej KTM.

 

23.12.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8264 [Novinky - O motoride.sk]

-

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2017!

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2017!

 

23.12.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12600 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Motoride expedition Egypt: kniha v plnom znení + celý film

Po desiatich rokoch od našej cesty do Egypta a po vypredaní všetkých výtlačkov knihy sme sa rozhodli zverejniť ju v plnom znení, a ako bonus pridať aj video :)

 

22.12.2016 - Landal Čitatelia: 5759 [Šport - Rally]

-

Tréning S4RT na balkánskych šotolinách

Po dvoch odjazdených Croatia rally máme v Slovak4RallyTeam dôvernú znalosť terénov v okolí Šibeniku a Splitu. Práve v týchto oblastiach vedú každoročne trate tejto veľmi dobre zorganizovanej rally. Povrchy sú tu príjemne šotolinové s kamennými pasážami, ktoré však nedosahujú náročnosť napr. albánskych horských ciest. Offroad-cestičky sú hojne poprepletané a voľne prístupné. Preto sme si túto oblasť zvolili pre náš prvý balkánsky tréning.

 

21.12.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 9133 [Novinky - Predstavujeme]

-

Aprilia prichádza s brutálnou 250-koňovou RSV4 R FW-GP

Komu by sa málila "obyčajná" RSV4 RR alebo jej rôzne špeciálne 200- až 230-koňové SBK variácie, pre toho Aprilia priniesla motorku, ktorej výbava nezahŕňa hádam už iba štart na MotoGP.

 

| 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 |

Motozem

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »