Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1308 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32559
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18958)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13601)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 3856 až 3870 z cekového počtu: 8788.

16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4274 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.

V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.

 

13.12.2013 - cezarko Čitatelia: 6914 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Na motarde v Chorvátsku

Sezóna sa končí, prvý dlhý upršaný večer a tu zrazu sa vynorí čosi ako úsmev na mojej tvári a v pamäti mi behajú nezabudnuteľné spomienky a zážitky z tohto leta. Výletov bolo veľa a každý jeden vo mne zanechal veľa pekných spomienok. No najväčšiu spomienku vo mne zanechala dovolenka v Chorvátsku samozrejme ako inak ako na motorke. Nie je nad to prejsť a spoznať krajinu na dvoch kolesách.

 

12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7467 [Bleskovky - Novinky]

-

Špionážne fotografie: KTM pripravuje motard na báze Duke-ov 125/200/390

Objavila sa fotografia na ktorej je zachytená pripravovaná novinka od KTM. Jedná sa pravdepodobne o motarda postaveného na základe KTM Duke 125/200/390.

 

12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9941 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati

Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.

 

11.12.2013 - pito1145 Čitatelia: 13529 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Low-cost adventure trip - Ukrajina, Rumunsko

Motorkárska sezóna už prechádza do svojej druhej polovice, a ja premýšľam kam ešte ísť na pár dní. Prvá možnosť bola offroadová Ukrajina, ale nakoniec okolnosti mi zmenili plány, ktorým som bol nakoniec neskutočne rád, lebo ,,náhradný“ trip sa veľmi vydaril.

 

11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6109 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén

Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.

 

10.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10054 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test nových modelov Husqvarna 2014

Silný severan Husaberg bol šľachtou medzi offroadovými strojmi, no po štvrťstoročí sú jeho dni zrátané. Spojilo sa to, čo kedysi patrilo spolu a vlády sa ujíma Husqvarna. Slávna značka s korunkou v logu. Zdá sa vám to komplikované? Zašli sme si priamo do rodného Švédska, aby sme zistil ako to vlastne je a bude.

 

09.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6277 [Bleskovky - Novinky]

-

Kawasaki predstavila koncept turbo motora

Na domácej výstave Tokyo Motor Show predstavila značka Kawasaki okrem iného aj koncept motora s turbom vlastnej konštrukcie.

 

09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8490 [Novinky - In Memoriam]

-

In Memoriam: Milan Grégr

Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.

 

09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4905 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3

V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.

 

09.12.2013 - Landal Čitatelia: 5522 [Šport - Rally]

-

Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014"

Nevedel som, ako veľmi to chcem, kým som to neskúsil. Keď som to skúsil, chcem to ešte viac. Aspoň tak je to so mnou a rally.

 

08.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7447 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Košická Mikulášska jazda 2013

Už tradičná Košická Mikulášska motojazda má za sebou ďalší ročník. Mikuláš priniesol do ulíc trochu snehu, ten však neodradil motorkárov aby sa previezli a vyčarili úsmev na nejednej detskej tvári.

 

06.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8518 [Novinky - PR článok]

-

Vianočné tipy 2013

Tak ako každý rok aj v tomto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.

 

06.12.2013 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6820 [Šport - Rally]

-

Rozhovor: Ivan Jakeš pred Dakarom 2014

Rok ubehol rýchlo a preto opäť ponúkame rozhovor s Ivanom Jakešom, najúspešnejším Slovákom na Dakare v histórii. Rozhovor o príprave, technike a preteku v mnohom pomôže pochopiť fenomén menom Dakar a jeho hrdinov.

 

05.12.2013 - Bludar2 Čitatelia: 7303 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Splnený sen Alpy - Dolomity 2013

Všetko to začalo, keď som sa pred tromi rokmi opäť vrátil k motorkám. Ako sa hovorí stará láska nehrdzavie.

 

| 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »