Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4891 až 4905 z cekového počtu: 8722.
28.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13405 [Vaše stroje - Moja úprava]

Predsezónna príprava BMW R 1100 GS alebo kedy to už skončí?
Môj posledný článok o skúsenostiach s BMWéčkom som zakončoval vetou: „Pre pokoj v duši by to chcelo ešte nahliadnúť do útrob motora a zainvestovať do nových tlmičov.“ Nuž splnilo sa jedno aj druhé a nie len to!
28.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4071 [Bleskovky - Novinky]

Honda CBR600F Stefan Bradl LCR Special Edition
Úradujúci majster sveta triedy Moto2 a nováčik v triede MotoGP Stefan Bradl, ktorý je sponzorovaný nemeckou Hondou predstavil na počesť tejto spolupráce špeciálnu edíciu Hondy CBR600F vo farbách tímu LCR za ktorý jazdí.
28.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4587 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha T-MAX Hyper Modified od Marcusa Walza
Upravený skúter Yamaha T-MAX Hyper Modified od Marcusa Walza uzrel svetlo sveta. Podobne ako v roku 2011 prišla Yamaha s nápadom nechať upraviť svoj model V-MAX, tak teraz prišiel na rad model s písmenom T na začiatku.
27.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11422 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: 7. Haličská motorkáreň 2012
Už siedmy ročník stretnutia nových aj starých motoriek, stretnutia motorkárov v uliciach Haliče, kde sa stretávajú motorky bez rozdielu farby, typu, značky a veku. Ak ste tam chýbali prinášame vám aspoň foto-report.
26.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10466 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Video: Motokrosové novinky Kawasaki KX250F a KX450F 2013
Kawasaki predstavila inovovanú dvojicu motokrosových špeciálov KX250F a KX450F modelovej rady 2013. Čo nového pre milovníkov MX tratí Kawasaki prináša?
26.05.2012 - raptor Čitatelia: 25020 [Vaše stroje - Moja motorka]

Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré
Nie, nebude to o nezletilých dievčatách vy uchyláci, aj keď je pravda, že z týchto dvoch krásavíc stojí frčina nejednému turisticky založenému motorkárovi.
25.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9396 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Honda CB 400 T Café Racer od Steel Bent Customs
Firme Steel Bent Customs sa podarila pekná jednoduchá prestavba Hondy CB 400 T do štýlu café racera.
24.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14367 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki GSX-R 1000 – Zas o niečo lepšia
Pre rok 2012 nám Suzukáči pripravili o niečo ľahšiu a o niečo lepšiu litrovicu. V číslach asi toľko: o 2 kg nižšia hmotnosť, o 11% ľahšie piesty a kompresný pomer vyšší o jednu desatinu, teda 12,9:1. Ako sa to ale prejavilo v bežnej premávke?
23.05.2012 - teraz.sk Čitatelia: 9510 [Novinky - Oznam]

Motocyklový pretekár Štefan Svitko: Najprv Dakar, potom svadba
Motocyklový pretekár Štefan Svitko , ktorý na tohtororočnej Rely Dakav obsadil piatu priečku a rodáčka z Prašíc Katarína Mikušová spečatili svoju štvorročnú známosť v topoľčianskom kostole
23.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17766 [Bleskovky - PR bleskovka]

Naozaj veľký výpredaj motocyklov Honda v Motor-Car Bratislava
Motocykle Honda za skvelé ceny, tak to si nenechaj ujsť.
23.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8486 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Video-foto report: Legenda stuntridungu Chris Pfeiffer na Slovensku + rozhovor
V rámci 10. stretnutia priaznivcov značky BMW sa na Slovensku predviedol celosvetovo známy kaskadér Chris Pfeiffer. Svoje umenie predviedol na námestí v Trstenej a potom ešte bonus pri oravskej priehrade a na zimnom štadióne. Pri tejto príležitosti sme ho aj krátko vyspovedali. Výsledkom je kopa fotiek a 4 videá.
21.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4327 [Šport - Motocross]

ME v motokrose Veľké Uherce – Slováci dominovali v EMX85
Počas uplynulého víkendu sa na motokrosovej trati Vinohrad vo Veľkých Uherciach uskutočnili majstrovstvá Európy v motokrose tried EX Open, EMX85 a EMX85. Celkovo sa na štart postavilo 87 jazdcov z desiatich krajín.
21.05.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10205 [Novinky - Oznam]

Pionier ide do južnej Ameriky
Určite ste zachytili cestu chalanov v sedle pionierov do Kazachstanu. Jeden z nich - Marek Slobodník chystá ďalšie dobrodružstvo, tentokrát južnej Amerike
20.05.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 10039 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 8. ročník jazdy za zosnulých motorkárov
V sobotu 9. 6. sa uskutoční tradičná jazda za zosnulých motorkárov. Poďte s nami vzdať úctu tým, ktorí od nás odišli.
19.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 7335 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rakúska motoškola bezpečnej jazdy
Tri hodiny strávené na betónovej ploche pri Schwechate s rakúskymi policajtmi, mi dali presne to, čo som potrebovala. A podľa reakcií chalanov, s ktorými som sa do Schwechatu vybrala, mal tento tréning prínos nielen pre mňa, ale i pre ostrieľaných jazdcov.
Predchádzajúce | 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!