ISSN 1336-6491 | Online: 1498 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31586
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18465)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13121)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7396 až 7410 z cekového počtu: 8722.

04.05.2007 - Ridgeback Čitatelia: 26684 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB 600 F Hornet 2006 – Výmena partneriek...

Po jedinej sezóne bolo jasné, že nahá krásavica Honda vyvolala vo mne silnú a trvalú závislosť. Počas 12000 kilometrov v mojich rukách mi dala úplne všetko, na čo som len pomyslel, užíval som si vždy, keď sa naskytla príležitosť...

 

03.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6099 [Šport - Cestné Motocykle]

-

UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007

Počas uplynulého víkendu sa konal prvý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Maďarskom Hungaroringu.

 

03.05.2007 - Diger Čitatelia: 18197 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha YZF R6 - Moja Januška II.

Už niekoľkokrát som sa dočítal na fóre, ako kupovať motorku. Nedávno som dal článok do rubriky moje stroje, ako som si prerobil CBR 600 F a už zasa sem pridávam článok.

 

02.05.2007 - Mboss Čitatelia: 7779 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Výlet na Úhornianske sedlo

O tom, ako som prežil sobotňajšie poobedie.

 

02.05.2007 - Ridgeback Čitatelia: 29734 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB 600 F Hornet 2003 – Šantenie s nahou kráskou

Letná sezóna roku 2005 bola pre mňa zlomovou – po piatich sezónach bez motocykla, strávených na cestách výlučne v plechových krabičkách, to vo mne dozrelo. Rozhodol som sa vzoprieť stereotypu, ktorý sa síce pomaly, ale o to nástojčivejšie začal vkrádať do môjho života...

 

02.05.2007 - gilbert Čitatelia: 7771 [História]

-

Švédske vidlicové motory v endurách

Keďže som v úvode seriálu spomínal švédsku konštrukčnú školu, dovolím si tvrdiť, že bola v Európe medzi prvými, ktorá priniesla vidlicový motor do terénu.

 

01.05.2007 - Zeno Čitatelia: 4475 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Druhý ročník Czech Endurance Cup odštartoval 23. 4. v Moste

Po minulom roku, v ktorom som odjazdil tento závod v rôznych tímoch s rôznym zložením som pochopil, že hazardovať a robiť si ego na Šturci už skutočne nie je to, čo ma oslovuje...

 

01.05.2007 - Brambo Čitatelia: 4757 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi

Boje o tituly majstrov sveta cestných motocyklov pokračovali tretím pretekom sezóny 2007 na pomerne novom okruhu v Tureckom Istanbule.

 

30.04.2007 - DUCATIman Čitatelia: 14106 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Ducati 1098

Chcem sa podeliť so skúsenosťami mojou DUCATI 1098

 

25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29180 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test Alarmu PitBull Johny 686

Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.

 

25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3089 [Šport - Plochá dráha]

-

Úspech slovenskej plochej dráhy

Martin Vaculík obsadil vynikajúce tretie miesto v prvom kvalifikačnom kole Majstrovstiev sveta na plochej dráhe juniorov.

 

24.04.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 13035 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Mladá nádej Slovenska - Tomáš Svitok

Do povedomia motocyklových fanúšikov na Slovensku sa čoraz viac dostáva meno Tomáš Svitok. Tento mladý, ešte len 16-ročný, pretekár zo Sebedražia v okrese Prievidza, sa rozhodol pre ťažkú úlohu.

 

23.04.2007 - gilbert Čitatelia: 13962 [História]

-

Vidlicové motory v teréne a v endure

Nedávno ma zarazilo tvrdenie autora článku o Ducati Multistrada, ktorý uvádzal použitie vidlicového motora s valcami za sebou ako premiéru s výnimkou údajne neúspešnej koncepcie Higland.

 

23.04.2007 - spider81 Čitatelia: 17414 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moje skúsenosti s Yuki Space 125

Pokračovanie predstavovania tohto milého skútrika...

 

22.04.2007 - Brambo Čitatelia: 3360 [Šport - SuperBike]

-

WSBK 2007 – 4 – Španielsko, Valencia, 15.4.2007 Xaus, Toseland a Sofuoglu

U nás slnečno, v Španielsku dážď? Na okruhu Ricarda Torma, ktorý sa jazdí v protismere hodinových ručičiek pokračoval štvrtou zástavkou seriál WSBK.

 

| 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »