ISSN 1336-6491 | Online: 881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31688
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18515)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13173)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7621 až 7635 z cekového počtu: 8724.

19.09.2006 - Kamilko Čitatelia: 16783 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

O Yamahe FZ6N, zákrutách, bodoch a všeličom inom

Po 15 000 kilometroch, dvoch motorkách a desiatke výjazdov preraďujem sám seba z kategórie začiatočníkov medzi mierne pokročilých a píšem tento článok o tom, čo sa stane keď presedláš z dvestopaťdesiatky na šesťstovku.

 

18.09.2006 - dokhy Čitatelia: 7266 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Hory a more

Každý píše, že absolvoval Grossklockner. Bol som zvedavý.

 

18.09.2006 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 6598 [Šport - Enduro]

-

Vydal som sa na trať MR Enduro 2006 Krompachy

Posledný jazdec je v cieli cross testu. Sadám na motorku a vyrážam s nádejou, že sa mi podarí prejsť celý 50 kilometrový okruh.

 

18.09.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 25131 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Dva mesiace s alarmom Sentinel 1100 Moto

Po dvoch mesiacoch užívania motoalarmu Sentinel 1100 Moto som pripravený podeliť sa s vami o svoje dojmy a skúsenosti.

 

14.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19290 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo

Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke egypt.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.

 

13.09.2006 - karec Čitatelia: 15554 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Po rokoch splnený sen - Aquila GV 250

Nie je to žiaden japonec, nikdy som si ju nevysníval a aj tak som s ňou spokojný. Moja Aquila GV 250...

 

13.09.2006 - trojko Čitatelia: 12964 [Novinky - Súťaž]

-

Motomiss 2006 má svoju víťazku

Tak už máme za sebou druhý ročník súťaže Motomiss...

 

13.09.2006 - tref Čitatelia: 7620 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

-

Dlhý čas čakania.... alebo ako sme si pojazdili

Traja statoční na cestách. A verte mi, odvaha nám teda vážne nechýbala.

 

12.09.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 32051 [Novinky - PR článok]

-

Suzuki DL 650 A V-Strom – návrat kráľa

Neustále žiadaná, mnohými obdivovaná novinka z roku 2004 DL 650, alebo ako ju mnohí nazývajú „malý V-Strom“, je pre našu radosť opäť v predaji.

 

11.09.2006 - large Čitatelia: 20694 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti

Po rokoch bastlenia rôznych alarmov, imobilizérov a podobných viac či menej funkčných znemožňovačov pohybu mojej motorky som sa nakoniec rozhodol nahradiť hand-made alarm niečím lepším.

 

11.09.2006 - crosscountry Čitatelia: 4594 [Šport - Ostatné]

-

Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach

Záver sezóny CzechoSlovak Cross Country bude tento rok v Palkoviciach na Morave, len kúsok za slovenskými hranicami, 16. - 17. septembra.

 

11.09.2006 - ernesto Čitatelia: 14069 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzsko, Španielsko, Portugalsko

Rád by som sa s vami podelil o cestu, ktorú som absolvoval od 24. 6. do 12. 7. po Európe, počínajúc a končiac Bratislavou. Vzhľadom na to, že nie som nijaký slohár, bude to len v bodoch resp. budem písať len kade som prechádzal, je toho naozaj veľa, ale fotky vám asi budú príjemnejšie.

 

10.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11260 [Šport - Motocross]

-

Svetová špička FMX na Slovensku - Nokia Freestyle motocross 2006

Veru tak, prvé podujatie tohto druhu na Slovensku utieklo ako voda.

 

08.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16556 [Šport - Enduro]

-

Country Cross Družstevná pri Hornáde - 10.9.2006

Pozvánka na Country Cross Družstevná pri Hornáde.

 

08.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4847 [Šport - Cestné Motocykle]

-

UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006

Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil ôsmeho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na maďarskom Hungaroringu. V triede 125 SP náš jazdec Michal Puškár s technickými problémami dokončil závod na 4.mieste za dvojicou talianskych pilotov Galbuserom a Altomontem a chorvátskym majstrom Perkusičom.

 

| 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »