Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7816 až 7830 z cekového počtu: 8724.
27.02.2006 - MajoKE Čitatelia: 15881 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Polčas, verím, že nie rozpadu, alebo časy sa menia!
Keď som na motoride pred 18 mesiacmi otvoril tému: „Čo je trvácnejšie na 30.000 km moto, či skúter?“, dostalo sa mi výsmechu 30.000 km a Keeway. Tak som sa dozvedel, že to je asi práčka a odborné rady zaručených skromných motorkárov...
27.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9461 [Novinky - Súťaž]

Fotosúťaž „Navrhni plagát a vyhraj“ má svojho víťaza
Súťaž o 2000 Sk a VIP vstup na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST, ktorý sa uskutoční od 5. do 7. 5. 2006 na severe Seneckých jazier, včera skončila s jasným víťazom.
24.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11285 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride expedition Egypt 2006
Awia (BMW R 1150 GS 2002), Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) a Francúz (BMW R 1200 GS r. v. 2005) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
24.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4586 [Novinky]

Na Vespách do Monte Carla
Traja otcovia sa podujali na jazdu pod názvom 1000-mile Monte-Carlo-or-bust, na skútroch Vespa s objemom motora 50ccm, aby vyzbierali hotovosť a vniesli do povedomia ľudí detskú rakovinu.
24.02.2006 - TRUBA Čitatelia: 21553 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA YZ 250, 1994
Po dvanástich rokoch "abstinencie" som si povedal, že stačí.
23.02.2006 - Award Čitatelia: 22517 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka
Krátký příběh o mé Yamaze TRX 850, první cestě, koupi téhle krásky a první zkušenosti.
22.02.2006 - Spirig Čitatelia: 47857 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak
Ako väčšina aj ja som začínal na Jawách. Na rozdiel od väčšiny som pri nich zatiaľ aj zostal...
21.02.2006 - campa Čitatelia: 7484 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2005
Počasie vonku ma dohnalo si zaspomínať aspoň na jeden super deň v sedle a tak som tu priniesol trocha slnka do počítača. Našiel som aj zopár foto ktoré ten výlet dal.
21.02.2006 - gilbert Čitatelia: 18521 Strany: 2 [História]

Kapotované civilné supermotardy z prelomu 20. a 21. storočia
Po veľkom boome upravovaných, ale aj továrenských civilných supremotardov, ktoré vychádzali z cestovných endúr nastal vo vývojových trendoch na prelome storočí rozkol.
17.02.2006 - Carlos Čitatelia: 21905 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW 1200 RT
Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".
17.02.2006 - gilbert Čitatelia: 17422 Strany: 2 [História]

Nekapotované civilné supermotardy z prelomu 20. a 21. storočia
Podobne ako v supermotardovom praveku, tak aj na prelome storočí pretekové supermotardy sa stali terčom napodobňovania úpravcami. Tento krát za vzor slúžili ostré endurá, ktoré mali schválenie na používanie v bežnej cestnej premávke.
16.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4463 [Novinky - Oznam]

Pod lampou najväčšia tma?
Nevedno či vplyvom abstinenčných príznakov z tejto dlhej zimy, alebo vidinou ľahkého zárobku, sa nejakí tiežmotorkári, rozhodli pre bezplatnú „výpožičku“ desiatich terénnych motocyklov.
15.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29654 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Orava a Kysuce 2005
Prvé výročie svadby sme s manželkou nemohli osláviť inak ako na motorke. Pracovné povinnosti nám umožnili vyraziť na dvojdňovku nezvyčajne z nedele na pondelok 17.7.2005 – 18.7.2005.
14.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11312 [Novinky - Oznam]

BMW K 1200 S vytvorila nový svetový rýchlostný rekord 282,55 km/h
BMW K 1200 S model 2006 získal nový svetový rekord v kategórii sériových motocyklov so zdvihovým objemom 1000 - 1350 ccm v slávnej soľnej plošine v Utahu.
13.02.2006 - gilbert Čitatelia: 29957 [História]

Civilné supermotardy z druhej polovice 90-tych rokov
V 90-tych rokoch 20. storočia, teda len nedávno, sa špičkoví motocykloví jazdci z cestných pretekov, z motokrosu a endura začali vo Francúzku stretávať na podujatí, kde konfrontovali svoje schopnosti na trati s kombinovaným povrchom hlina a asfalt.
Predchádzajúce | 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!