Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8131 až 8145 z cekového počtu: 8725.
29.10.2004 - Vadim Čitatelia: 8926 [Novinky]
QUO VADIS, MOTORIDE?
Po tri a pol ročnej existencii MOTORIDE položil jeden z členov MOTORIDE KLUBU Gaizka otázku, na ktorú som sa pokúsil nájsť odpoveď.
28.10.2004 - Vadim Čitatelia: 27257 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 8. časť: Najkrajšia na svete
V šiestej časti nášho seriálu si sa poobzeral po motorkách, ktoré sa ti páčia aby si nabral inšpiráciu. Potom si mal dva mesiace na to, aby si premýšľal. Pred mesiacom sme si povedali čo treba urobiť, aby ti tá tvoja čo najlepšie sadla do ruky. No a dnes sa pustíme do vizuálnej stránky prestavby.
28.10.2004 - Pilgrim Čitatelia: 7166 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Jesenná spanilá jazda
V chlade a hmle nedeľňajšieho rána sa na spišiackej benzinke stretlo päť statočných, aby spoločne odkrútili posledné desiatky tohtoročných motokilometrov.
26.10.2004 - majkro Čitatelia: 15033 [Novinky - PR článok]

Touranbike s.r.o.
Zdravíme všetkých motocyklových fanúšikov!!!
Dovoľte nám, aby sme sa Vám predstavili na stránkach najlepšieho motocyklového portálu na Slovensku, www.motoride.sk.
19.10.2004 - jeegor Čitatelia: 15575 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda MAX3
Skuter Honda MAX3 125ccm.
15.10.2004 - Noso Čitatelia: 30323 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki HAYABUSA na diaľkové jazdy...
Tak to predsa prišlo.... Yamaha Srdiečko zmenila majiteľa a ku mne prišla SUZUKI HAYABUSA 1300R ... a to som mal na pláne Bandit alebo XJR, ci starší ExUp...
12.10.2004 - zeze Čitatelia: 13420 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Švajčiarske Alpy 2003, aj tam niekedy prší
Sezóna sa schyľovala k záveru. Úmerne s tým, ako dni utekali, dobiedzali myšlienky na nejaký alpský výjazd, ktorý by dal za horúcim letom dôstojnú bodku. Ako cieľ prichádzalo do úvahy Švajčiarsko, lebo na Francúzsko nebolo dosť času, a v Taliansku sme boli naposledy trikrát po sebe...
11.10.2004 - slave Čitatelia: 26006 [Testy a predstavenia - Test]

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...
Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.
08.10.2004 - eXeBaT Čitatelia: 10403 [Vaše stroje - Moja motorka]

PROTOTYP mojej jednokolesovej Hondy 900RR Fireblade
Ako už nadpis napovedá, ide o unikát na Slovensku. K výrobe a úprave som sa rozhodol po opakovanom stereotype z jazdy ... >>
08.10.2004 - OMtuning Čitatelia: 20229 [Vaše stroje - Moja úprava]

Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:)
Každý má svoj štýl. Každý má svoj cieľ. Každý je jedinečný...:)
04.10.2004 - Vadim Čitatelia: 24293 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 7. časť: Jediná na svete
Motorku si si kúpil (ak si sa vedel narodiť, tak dostal) pre radosť. Minule som sa pokúsil objasniť ti základné motivácie, ktoré vedú občana k prestavbe. Zároveň som ťa varoval pred niektorými extrémami a rizikami. Dnes sa budem venovať úpravám. Tým, ktoré majú robiť radosť tvojmu telu.
29.09.2004 - Leon Čitatelia: 13005 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zraz Baníkov
Do hraničného mestečka Mursko Stredisče na Slovinsko- Chorvátskych hraniciach som dorazil v predposlednú júlovú sobotu okolo 17.00. Prešiel som týmto ničím nezaujímavým malým mestečkom tridsiatkou hľadajúc niečo, čo by mi mohlo napovedať kde sa zraz koná. Zrazu vidím koniec obce a kde nič tu nič. Asi sa to nekoná. Hovorím si zastavujúc na krajnici. Okolo mňa krúži na bicykli očumujúci adolescent. Pýtam sa ho na "moto akciu". Ukazuje mi smer späť a pred hranicou doprava a potom vraj už nájdem. Fajn.
28.09.2004 - Vidicon Čitatelia: 14520 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpovačka 2004
Cez Alpy som vždy len prechádzal, vždy som len privoňal k nádhere vysokých končiarov, ktoré na mňa volali a ja som im pokaždým len zanechal smutný odkaz, že dnes idem za inou, a že sa zastavím nabudúce. Neveril som, že by bol niekto ochotný toľké roky na mňa čakať, ale Alpy počkali a to splynutie bolo dokonalé a moja mnohoročná túžba bola ukojená...
27.09.2004 - Tomxx Čitatelia: 205381 [Technika - Dobré Rady]

10 mýtov o syntetických motorových olejoch
Syntetické motorové oleje sú dlho objektom početných mylných predstáv laickej aj odbornej verejnosti. Veľa ľudí, vrátane mechanikov, je z týchto pretrvávajúcich mýtov popletených.
23.09.2004 - datel Čitatelia: 20730 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750
Nevydržal som a kúpil som!
Predchádzajúce | 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!