Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8161 až 8175 z cekového počtu: 8725.
23.08.2004 - dodoKE Čitatelia: 16208 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
Ťažko dať názov článku, lebo charakterizovať tento výlet jedným názvom je nemožné. Tak si skúste vybrať: lajno tour, jama tour, štvorprúdovka tour, zoo tour, contrast land tour...
23.08.2004 - maato Čitatelia: 16604 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak to je moja nová kráska - CAGIVA MITO
CAGIVA MITO 125cm3, r.v.91
19.08.2004 - Cendina Čitatelia: 21392 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
No prostě ráno vstanu a sednu na motorku. Normální standardní situace. Co na tom že je pátek, že mám dovolenou, že se strašně těším a že mě čekají 3 fantastický dny. Jasně. Pohoda.
19.08.2004 - DrTic Čitatelia: 19197 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
Druhá časť nášho letného putovania po Balkáne. Nečakajte tu prosím profesionálne písaný cestopis, ale humorne ladený príbeh o našej expedícii.
18.08.2004 - Miok Čitatelia: 10343 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

DUCHONKA 31.7. – 1.8. 2004
Všetko to začalo na chate ( čítaj: čete ). Tento víkend sa nekonal žiadny zraz a Natálka dostala skvelý nápad....Poďme stanovať na Duchonku. Areál je tam pekný tak prečo nie. Natálka iniciatívne poposielala SMS-ky všetkým známym aby sa k nám pridali a mohli sme začať plánovať...
10.08.2004 - papaya Čitatelia: 9057 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Počúvadlo 2004
Nebudem hodnotiť zraz alebo lepšie bude asi nazvať to stretnutím priaznivcov a vyznávačov mototurizmu. Pretože som nebol platným mototuristom a motorkárom :)) Nebol by asi môj názor dostatočne subjektívnym a na druhej strane som dôležité akcie ako spoločný výjazd a následne opekačku blicol, takže môžem len hádať čo sa tam dialo, že zajačiky? ;-) Chcem vám len tuto podľa mňa celkom vydarenú akciu prerozprávať tak ako som ju prežíval ja.
09.08.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11491 [Šport - SuperMoto]

Wilde Bike Day 2004
Poslednú júlovú sobotu sa na parkovisku pri prešovskej športovej hale konali Otvorené majstrovstvá SR v supermote spojené s exhibíciou kaskadérov.
09.08.2004 - kobe Čitatelia: 10182 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja nevera - Honda CB650…
Pomôžte mi s mojim problémom... :o)
05.08.2004 - Zeno Čitatelia: 17014 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo design víťazí nad rozumom?
Takže nakoniec po všetkých tých mojich rečiach o nevyužiteľnosti a nevhodnosti športových motoriek, som sa logicky rozhodol kúpit VTR-ku. Ročník 97 ľudská cena, dávno známy dvojvalec, ale hlavne design rozhodol, prečo skončila u mňa v garáži.
04.08.2004 - Dempsey Čitatelia: 12236 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka na chorvátskych ostrovoch - 25.7 - 31.7.
(Nováky - Nitra - Nove Zámky - Komárno SK/HU - Gyor - Czorna - Szombathely - Redics HU/SLO - Mursko Sredisce SLO/HR - Varaždin - Zagreb - Karlovac - ostrov Krk - Sužan -mesto Krk - Punat - Dobrijn - ostrov Cres -mesto Cres - Osor - Punta Križa - kemp Baldarin - ostrov Lošijn -mestá Mali Lošijn - Veli Lošinj a späť )
03.08.2004 - DrTic Čitatelia: 27572 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km.
Veľa ľudí sa nám smialo, veľa ľudí sa nám čudovalo a najviac ľudí sa skepticky usmievalo.
03.08.2004 - TTom Čitatelia: 25714 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)
Nárast zdvihových objemov je všadeprítomný ako vplyv nadnárodných spoločností. Nafúknuté skútrové päťdesiatky tváriace sa megabrutálne poväčšine len tak prudko vyzerajú. Iná reč sú už vyššie kubatúry.
02.08.2004 - Vadim Čitatelia: 26587 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 6. časť: Plastická chirurgia
Pretože som viac motorkár ako lapiduch, budem sa viac venovať plastickej chirurgii motoriek, ako motorkárov. Všetci dobre vieme, že viac ako jogurt, potrebuje plastického chirurga jeho neopatrný majiteľ. To iste platí aj na menej úspešného bahňáka a preto sa všetci im podobní môžete s prehľadom na tieto riadky vybodnúť. Choďte sa radšej pošmýkať a zaskákať si. Dúfam, že už sme tu nad novinami ostali sami. My - traktoristi. Plastickou chirurgiou som veľmi vtipne nazval to, čomu naslovovzatí odborníci vravia tuning a policajti zas zásahy do konštrukcie jednostopového motorového vozidla.
02.08.2004 - pablo Čitatelia: 30457 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750 INAZUMA
Dream comes true ....
30.07.2004 - jjaro Čitatelia: 11296 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity 22. - 25. 7. 2004
Ako sme s Brendou a Varanom bleskurýchle pokorili Jochy.
Predchádzajúce | 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!