Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8176 až 8190 z cekového počtu: 8725.
29.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 27421 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

PARÍŽ, NORMANDIA, PRAHA ...VIETOR A DÁŽĎ 2004
(Svätý Jur-SK/A – Wien – Salzburg – A/D – Chieming – München – Karlsruhe – D/F – Strasbourg – Haguenau – Metz – Reims – Paris – Évreux – Lisieux – Caen - Omaha beach - Pointe du Hoc – Deauville - Le Havre - Blangy sur Bresle – Oisemont – Amiens – Reims – Metz – F/D - Baden Baden – Karlsruhe – Nürnberg – D/CZ – Plzeň – Praha – Strakonice – Hoštice – Praha – Brno – CZ/SK – Bratislava - Svätý Jur)
29.07.2004 - Retro Čitatelia: 18322 [História]

Smutný rok 1969 - Bill Ivy, František Boček a Tibor Deliman
V týchto dňoch ubeho už 35 rokov od tragédií, ktoré poznamenali československý motocyklový šport. Myslím, že je vhodné pripomenúť si jazdcov , na ktorých sa už skoro zabudlo, ale vo svojej dobe to boli hviezdy.
29.07.2004 - lkuzman Čitatelia: 25993 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha XT600E
S touto motorkou som relatívne spokojný už pár rokov. :)
28.07.2004 - MariachiT Čitatelia: 7305 [Vaše stroje - Moja motorka]

„Vilage story“, alebo Ťažký život JAWY
…že čo sa dá písať o takom niečom? Tak to by ste sa teda čudovali, veď je to 45 rokov zážitkov odkedy uzrela svetlo sveta, 128 kg histórie na kolesách a niekoľko generácií čo vynosila na svojom chrbte. Ale kto to nevyskúšal, ten to nepochopí.
27.07.2004 - TTom Čitatelia: 49401 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA CBF 500 (PC39)
Už som tu predstavil dvojvalce na rôzne spôsoby. Dnešné menu: radový
26.07.2004 - josky Čitatelia: 7270 [Technika - Dobré Rady]
Úprava vyhlášky
Trocha recesie nezaškodí...
23.07.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22029 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov
Tak a je tu čas na ďalšie stretnutie všetkých priaznivcov servera motoride.sk. Tentoraz sa miesto stretnutia na žiadosť niektorých z Vás posúva mierne na východ. Takže sa uvidíme v Dolnej Strehovej...
22.07.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25283 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 4
MOTOMAGAZÍN a SLOVENSKÉ MOTOCYKLOVÉ NOVINY pozývajú všetkých na STREETFIGHTER SHOW pod názvom HONDA BIKE DAY 4
22.07.2004 - jjaro Čitatelia: 21251 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VFR 800 r.v. 2004
Do 7000 otáčok kultivovaný cesťák, nad 7000 otáčok rozbesnená divá sviňa.
16.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 52261 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj
O tomto stroji bolo popísané už toľko pozitívneho, že som sa po 14 000 km strávených v jeho sedle rozhodol uviesť to na správnu mieru.
13.07.2004 - r.gs Čitatelia: 13818 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Přetopený Hikari expres - Honda STX 1300
Obří třináctistovka se srdnatě položila do dlouhé a táhlé zatáčky kdesi v okolí Dukovan. Bohužel nebyla tak táhlá, jak to na první pohled vypadalo a zvolený rádius se při rychlosti 180 km/h ukázal přeci jen trochu optimistický. Stačí ale jen pozměnit tlak na řídítkách a mašina poslušně utahuje oblouk, bohužel ovšem také pokládá vnitřní stupačku na asfalt. Hlasitý drnčivý zvuk, zpocené ruce spolujezdkyně a můj tep kdesi kolem 120-ti jsou ale jediné nepříjemné projevy poměrně brutálního průjezdu. STX 1300 je výborný stroj a jen tak něco ho z míry nevyvede.
13.07.2004 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 43451 [Vaše stroje - Moja motorka]

APRILIA PEGASO 650
Aké v skutočnosti Pegaso je???Aké sú jeho kladné stránky a aké má neduhy?Odpoveďou môžu byť moje ,,objektívno-subjektívne " poznatky...
12.07.2004 - TTom Čitatelia: 17036 [Novinky - Súťaž]

FOTOSÚŤAŽ – DRUHÉ KOLO
Ideme na druhé kolo...
Pre tých, ktorí počas sezóny nebudú archivovať len pivné zábery, tu máme druhú časť fotosúťaže. Každý má možnosť teraz cvakať „cielene“; preto témy budú trochu náročnejšie. Súčasne takto chceme trochu zvýšiť kvalitu zaslaných fotografií. Porozmýšľajte kde ste na jeseň odložili foťák a motorku. Ak tieto dve veci nájdete, stačí už len trochu fantázie...
08.07.2004 - Vadim Čitatelia: 27291 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 5. časť: Spoločne na dovolenku
Podľa mojich skúseností, sú motorkári stádovitého charakteru. Má to svoje výhody, ako napríklad to, že si môžu pomôcť, keď má niektorý z nich problém. Nemusí mať každý pri sebe všetko. Jeden ma stan, druhý má servisné náradie, tretí zase dievčinu ochotnú pomôcť...
07.07.2004 - jjaro Čitatelia: 24849 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Trans-Alp 650 r.v.2002
Prečo stojí táto motorka viac ako papierovo výkonnejšie naháče ?
Predchádzajúce | 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!