ISSN 1336-6491 | Online: 1498 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31703
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18521)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13182)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8221 až 8235 z cekového počtu: 8725.

17.05.2004 - zahri Čitatelia: 23400 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Simson S51 Electronic

Simsony naučili jazdiť už asi mnohých...

 

15.05.2004 - jjaro Čitatelia: 42110 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VARADERO 1000 model 2003

Ako to vidim ja po 12.000 kilometroch

 

13.05.2004 - Vadim Čitatelia: 15568 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Každý musíme nejako začať...

Každý, kto dnes holduje motorkám, musel na niektorej z nich začať. V mojom prípade to bola 2-rýchlostná Jawa Stadion s radením na ľavej rukoväti.

 

13.05.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12765 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

IV. BULDOG RALLY DUCHONKA: 11. – 13. 6. 2004

Orientačná súťaž motocyklov všetkých kategórií cez Považský Inovec, Veľká gumovačka, výstava historických vozidiel, možnosť vyhrať motocykel Jawa, spoločná jazda motocyklov, barmanská ohnivá show, koncerty, erotika, Nový Čas hore bez...

 

11.05.2004 - brezko Čitatelia: 29704 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA CBR 1100 XX SUPERBLACKBIRD 1999

Tento vták lieta poriadne vysoko...

 

09.05.2004 - MajoOjam Čitatelia: 7920 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

My Dream My Reality - The Final

Fajn nie je čo hovoriť len sa pozerajte je to všetko v kope stojí to za to. Bolo to tvrdých 6 mesiacov makačiek, ale plody sú prekrásne!!!

 

05.05.2004 - majkro Čitatelia: 19436 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VFR 750 F

Rád by som sa na tomto mieste s Vami podelil s mojimi skúsenosťami s Hondou VFR, r.v. 1996.

 

04.05.2004 - motomaniac Čitatelia: 27007 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 600Z Ténéré

Spoľahlivé endurko na cesty i necesty to je Yamaha XT 600Z Ténéré.

 

04.05.2004 - sita Čitatelia: 9589 [Šport - MotoGP]

-

Španiel Gibernau vyhral VC Španielska

VC Španielska v Jereze - 2. podujatie 16-dielneho seriálu MS cestných motocyklov

 

01.05.2004 - madmax Čitatelia: 15168 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Shadow - Toto je moje delo!

Skúšal som to na všeli čom, ale toto na môj vek je asi najbezpečnejšie!!! Už sa nebojím stroju, ale seba, tak radšej volím pohodu a kľud na cestách. Je to úplne spoľahlivý a dobrý stroj, ľahký a dobre manévrovateľný a preto ho mam úplne v láske.

 

29.04.2004 - Vadim Čitatelia: 29647 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 3. časť: Čo na ňu?

V minulej časti nášho seriálu pre začiatočníkov sme si vysvetlili základné úskalia jazdy na motorke. Teraz, keď už máš za sebou prvé kilometre na opustených miestach, aspoň na chvíľu zabudni na ukrutné výfuky, aj drsné bejzbolky a mysli viac na seba, ako na tie baby, čo ťa majú žrať.

 

27.04.2004 - johni Čitatelia: 13765 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

ČZ 180 ROLAND - Dočkal som sa

Po rokoch pozerania po okolo svištiacich motorkároch, som sa aj ja zaradil medzi Vás a teraz už aj Nás motorkárov.

 

26.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9516 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

HMC Motoshow - Testovací deň pre širokú verejnosť

Na poslednú aprílovú sobotu sa zaiste tešili všetci priaznivci motocyklov na východnom Slovensku. Na košickom letisku totiž oslavovala značka Honda svoje 10 ročné pôsobenie v Košiciach vynikajúcou akciou.

 

26.04.2004 - Cistic Čitatelia: 26780 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki Marauder 800 - Môj 800-kubíkový Maroš

Konečne som sa dočkal ...

 

21.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11670 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Návrat emzety

Výrobné linky v Sasku začali prvé motocykle vyrábať v roku 1922 ešte pod označením DKW. Debutom bola MZ RT125, ale značku MZ- Motorradwerk Zschopau začali používať až od roku 1956. Do doby zjednotenia Nemecka opustilo výrobné linky niekoľko miliónov jednostopých dvojtaktov.

 

| 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »