Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 886 až 900 z cekového počtu: 1688.
10.03.2014 - keduska Čitatelia: 6046 [Novinky - PR článok]

Nová interaktívna motomapa - www.motobed.eu.
“Moto obed?””To čo je?” opýtal sa Awia, keď som mu do mobilu diktovala s malou dušičkou názov môjho šialeného projektu, ktorý som dávala dokopy vyše pol roka popri práci a stál ma nemálo času a chechtákov.
07.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8026 [Novinky - Pozvánka]

Nebuď labuť a príď sa otestovať na Rally Budapešť - Bratislava!
Dva dni, stovky kilometrov a žiadna pomoc. Poď sa ukázať.
04.03.2014 - cmcindians Čitatelia: 6671 [Novinky - Súťaž]

Miss Tanec Slnka 2014 - súťaž!
Hľadá sa Miss Tanec Slnka 2014!
03.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6542 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2013
Už šiesty rok sme vám - čitateľom - dali do rúk možnosť ohodnotiť našu prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu motoride.sk sa vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov, si môžete pozrieť v tomto súhrne.
01.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10063 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky
V bratislavskej Inchebe bude od 13. do 16. marca najväčšia koncentrácia motoriek na Slovensku. Výstava MOTOCYKEL prinesie exkluzívnu prehliadku strojov najznámejších značiek.
20.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11317 [Novinky - PR článok]

KTM 1190 Adventure R – Maxi dobrodruh v úprave Touratech
Príchod nového Adventure biku od KTM bol plný očakávaní. Aký bude nový model KTM 1190 Adventure R nahrádzajúci legendu KTM 990 Adventure? Dravý motocykel poskytujúci dostatok pohodlia, tak práve tieto slová v skratke popisujú novú KTM 1190 Adventure R.
10.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8912 [Novinky - O motoride.sk]

Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete
Po jesennej premiére filmu na filmovom festivale v Žiline sme ešte na filme popracovali, teraz je na svete finálna verzia. Popracovali sme hlavne na komentári.
07.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10755 [Novinky - Predstavujeme]

Iba pre závislých na adrenalíne - MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014
Mv Agusta ešte v polovici januára vypustila krátke ochutnávkové video na niečo s názvom "Dragster" Teraz tu máme nový model Brutale 800 Dragster.
01.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16934 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2014 a Motoshop roka 2013
Už šiesty rok dávame možnosť vám naši čitatelia, aby ste zahlasovali a rozhodli tak o tom, kto si podľa vás zaslúži titul Bike roka 2014. A nielen to, každoročne môžete takto ohodnotiť aj našu redaktorskú prácu ale hlavne aj pisateľa toho najlepšieho cestopisu predchádzajúceho roka.
29.01.2014 - Cacao Čitatelia: 6802 [Novinky - Reportáž]

Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
Posledný januárový víkend sme strávili na výstave motocyklov pri Bodamskom jazere. Nemal som veľké očakávania, keď sme odchádzali. O to väčší zážitok to bol. Čítajte ďalej.
24.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4638 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2014
Dakar 2014 nám pred pár dňami skončil, naši jazdci dorazili včera na Slovensko a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž, ktorá mala tohto roku premiéru. No a samozrejme potešiť výhercov.
16.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9085 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013
Znie to neuveriteľne, ale po dlhých piatich rokoch sme svedkami nárastu motocyklového trhu na Slovensku. Poďme sa pozrieť na trhové čísla trochu podrobnejšie.
11.01.2014 - gilbert Čitatelia: 13534 [Novinky - In Memoriam]

Opustil nás motorkár telom a dušou - Dušan Višváder
Hrou osudu som stretol trúchliacu vdovu po človeku, ktorého som osobne nestretol, no vážim si jeho prístup k motocyklom a k ľuďom okolo nich.
04.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7020 [Novinky - Súťaž]

Tipovacia súťaž Dakar 2014 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!
Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila skvelú tipovaciu sútaž pri príležitosti Dakaru 2014. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4659 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
Predchádzajúce | 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!