Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1576 až 1590 z cekového počtu: 3205.
21.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17268 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy
Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.
16.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9276 [Novinky - Oznam]
Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013
Znie to neuveriteľne, ale po dlhých piatich rokoch sme svedkami nárastu motocyklového trhu na Slovensku. Poďme sa pozrieť na trhové čísla trochu podrobnejšie.
11.01.2014 - gilbert Čitatelia: 13682 [Novinky - In Memoriam]
Opustil nás motorkár telom a dušou - Dušan Višváder
Hrou osudu som stretol trúchliacu vdovu po človeku, ktorého som osobne nestretol, no vážim si jeho prístup k motocyklom a k ľuďom okolo nich.
06.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9921 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy
Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.
04.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7228 [Novinky - Súťaž]
Tipovacia súťaž Dakar 2014 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!
Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila skvelú tipovaciu sútaž pri príležitosti Dakaru 2014. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4784 [Novinky - Reportáž]
Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
23.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8864 [Novinky - O motoride.sk]
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
18.12.2013 - gilbert Čitatelia: 11571 [História]
História Pionier: Upravené motory v Jednohrboch
Človek je tvor stále nespokojný a to čo má, má chuť neustále vylepšovať. Nikdy sa z toho motocykle nevynechávali, práve naopak, tie sa stávali stredobodom presadzovania individuality majiteľa. Spomínal som vylepšenia doplnkami, vylepšenia estetiky, vylepšenia náhradou originálnych dielov modernejšími, vylepšenia smerujúce k jednorázovej dlhej jazde bez neustáleho tankovania.
16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18514 [Testy a predstavenia - Test]
Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony
Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4273 [Novinky - Reportáž]
Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9941 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati
Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.
11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6107 [Testy a predstavenia - Test]
Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén
Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.
10.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10051 [Testy a predstavenia - Test]
Test nových modelov Husqvarna 2014
Silný severan Husaberg bol šľachtou medzi offroadovými strojmi, no po štvrťstoročí sú jeho dni zrátané. Spojilo sa to, čo kedysi patrilo spolu a vlády sa ujíma Husqvarna. Slávna značka s korunkou v logu. Zdá sa vám to komplikované? Zašli sme si priamo do rodného Švédska, aby sme zistil ako to vlastne je a bude.
09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8490 [Novinky - In Memoriam]
In Memoriam: Milan Grégr
Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.
09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4905 [Novinky - Reportáž]
Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3
V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.
Predchádzajúce | 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






