Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1012 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31385
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18389)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12996)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2806 až 2820 z cekového počtu: 3158.

27.02.2007 - gilbert Čitatelia: 12907 [História]

-

Dieselové variácie 3. časť

Medzi motocyklami s naftovým motorom nesmú chýbať ani špeciály, ktoré u viacerých vzbudzujú obdiv. Sú to motocykle amerického štýlu. Vychádzajú z pôvodných chopperov z konca 50. rokov XX. storočia.

 

26.02.2007 - gilbert Čitatelia: 9075 [História]

-

AJS a BSA trial

V abecednom zozname po úvodnom článku o trialových motocykloch Ariel uvádzam trialy AJS a BSA.

 

19.02.2007 - campa Čitatelia: 15319 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Novinka - Kawasaki VN 900 Custom

Bolo na čase dostať na trh poriadny chopper. Že to bude Kawa, som ale nečakal. Prvé foto ma dostalo, bol som potešený, ale až koncom roka 2006 som ho zhliadol naživo a mal som radosť, že je tu pekná klasika.

 

16.02.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21309 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km

CLS sme začali testovať v marci 2005 na vtedajšej Awiovej Honde CBR 1000 F. Medzičasom sme ho premontovali na Hondu Varadero a až dodnes sme s ním nabehali viac ako 25 000 km po všetkých možných cestách-necestách.

 

12.02.2007 - gilbert Čitatelia: 15066 [História]

-

Dieslové variácie 2. časť

Musím sa ešte vrátiť do Indie. Spomenul som, že sa tam začali vyrábať motocykle Enfield Bullet India, pre potreby indickej armády, podľa licencie Royal Enfield z Anglicka. Značku založili Smithovci otec a traja synovia, z ktorých bol jeden vojak z povolania, ktorý nástojil na označení Royal Enfield Bullet (bullet - guľka).

 

08.02.2007 - campa Čitatelia: 14303 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B

Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.

 

07.02.2007 - gilbert Čitatelia: 10120 [História]

-

Dieslové variácie

Naznačil som predtým, že naftoví maniaci sú početná skupina a samozrejme aj ich motodiesle sú veľmi rozmanité. Vždy ma fascinovali stroje do terénu a preto som uviedol najskôr práve Grasettiho dielo.

 

06.02.2007 - roentgen Čitatelia: 9566 [Novinky - Pozvánka]

-

Príď na deviatu motodarovačku krvi!

Pre všetkých, ktorí poznajú cenu života a priateľstva.

 

04.02.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33575 [Novinky - PR článok]

-

Nová Yamaha v Košiciach

Od februára tohto roku v Košiciach pribudla nová predajňa nielen pre priaznivcov značky Yamaha.

 

31.01.2007 - gilbert Čitatelia: 20798 [História]

-

Naftové motocykle, 1. časť

Motocykle majú zvyčajne spaľovací motor, ktorého prapôvodným predkom bol produkt istých pánov A. M. Otta a Langena z roku 1876. Predkom dnešných štvortaktov bol neskorší patent G. Daimlera z roku 1883. Na týchto základoch začal svoje pokusy so samovznietivým motorom pán Rudolf Diesel, ktorý si svoj motor dal patentovať v roku 1895.

 

29.01.2007 - gilbert Čitatelia: 30446 [Novinky - Oznam]

-

Pionier znovu žije!

Milovnící retro pozor! História nepozná definitívny koniec.

 

24.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14643 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov

Spoločnosť Garmin s potešením predstavuje celkom nový motocyklový navigátor určený nielen pre motocyklistov - zūmo. Garmin zūmo je prvý plne funkčný, nekompromisný GPS navigátor vytvorený exkluzívne pre motocyklistov.

 

22.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 57543 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Kawasaki Ninja ZX-6R 2007

Príchod novej šestkovej ZX v tomto roku bol jasný ako facka. Po prvý raz sa ukázala na októbrovom Intermote v Kolíne.

 

15.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 43143 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km

O tom, že je to nie je len vozítko do mesta, ale že zvládne aj oveľa dlhšie trasy a rozdá si to aj s hocakým endurom v pretekoch do vrchu, vás určite presvedčí jeho majiteľ :o)) Takto končil svoj minitest Leada pred rokom Harly.

 

10.01.2007 - Vidicon Čitatelia: 35967 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850

Možno vás práve napadlo, že tieto dve motorky nemá zmysel porovnávať, že sú každá z inej kategórie, ale jedno majú spoločné: obe sa narodili pre turistiku. Na oboch strojoch môžete prejazdiť Európu bez náznaku strachu, že vás nechá „na holičkách“ alebo v kolóne áut...

 

| 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »