Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3001 až 3015 z cekového počtu: 3209.
21.02.2006 - gilbert Čitatelia: 18649 Strany: 2 [História]
Kapotované civilné supermotardy z prelomu 20. a 21. storočia
Po veľkom boome upravovaných, ale aj továrenských civilných supremotardov, ktoré vychádzali z cestovných endúr nastal vo vývojových trendoch na prelome storočí rozkol.
17.02.2006 - gilbert Čitatelia: 17604 Strany: 2 [História]
Nekapotované civilné supermotardy z prelomu 20. a 21. storočia
Podobne ako v supermotardovom praveku, tak aj na prelome storočí pretekové supermotardy sa stali terčom napodobňovania úpravcami. Tento krát za vzor slúžili ostré endurá, ktoré mali schválenie na používanie v bežnej cestnej premávke.
16.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4506 [Novinky - Oznam]
Pod lampou najväčšia tma?
Nevedno či vplyvom abstinenčných príznakov z tejto dlhej zimy, alebo vidinou ľahkého zárobku, sa nejakí tiežmotorkári, rozhodli pre bezplatnú „výpožičku“ desiatich terénnych motocyklov.
14.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11353 [Novinky - Oznam]
BMW K 1200 S vytvorila nový svetový rýchlostný rekord 282,55 km/h
BMW K 1200 S model 2006 získal nový svetový rekord v kategórii sériových motocyklov so zdvihovým objemom 1000 - 1350 ccm v slávnej soľnej plošine v Utahu.
13.02.2006 - gilbert Čitatelia: 30096 [História]
Civilné supermotardy z druhej polovice 90-tych rokov
V 90-tych rokoch 20. storočia, teda len nedávno, sa špičkoví motocykloví jazdci z cestných pretekov, z motokrosu a endura začali vo Francúzku stretávať na podujatí, kde konfrontovali svoje schopnosti na trati s kombinovaným povrchom hlina a asfalt.
10.02.2006 - gilbert Čitatelia: 59642 [História]
Manet M 90 - slovenský fenomén
Po skončení II. svetovej vojny malo strojárstvo na Považí zapustené hlboké korene. Výrobou motocykla sa nadchla brnenská Zbrojovka. Keďže kedysi na Považí vybudovala továreň nazvanú Závod II vyrobila preň niekoľko prototypov ľahkého motocykla.
07.02.2006 - anton Čitatelia: 28518 [Technika - Úpravy motocyklov]
Honda Shadow 750 - IRON MOTO
Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.
01.02.2006 - campa Čitatelia: 45522 [Technika - Dobré Rady]
Tatoo story alebo ako na nové tetovanie
Ak niekto uvažoval o tetovaní tak maximum času venoval tomu, že čo si dá a hlavne kam pôjde. Nie každému sa to podarilo a ja tu prinášam mini návod ako si nepokaziť telo a kúpiť si pekné tetovanie.
27.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45885 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený
Ako bolo dohodnuté koncom novembra minulého roka, dnes sa uskutočnil dlho očakávaný test zámkov značky Master Lock.
19.01.2006 - JuroCBR Čitatelia: 20583 [Novinky - In Memoriam]
Spomienka Leovi
Už nikdy ho nestretneme na cestách, už nás nikdy neodzdraví mávnutím ruky, už si nikdy nezapáli poslednú cigaretu... Levie srdce dotĺklo...
10.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17832 [Novinky - Súťaž]
Navrhni plagát a vyhraj!
Red Barons v spolupráci s motoride.sk vyhlasuje súťaž v navrhovaní propagačného plagátu na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST.
10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6003 [Novinky - O motoride.sk]
Nový dizajn motoride.sk
Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 222275 [Novinky - O motoride.sk]
Aktivity Motoride Klubu
Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7837 [Novinky]
Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!
Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.
30.11.2005 - vadim Čitatelia: 23489 [Technika - Dobré Rady]
Poradíme, pomôžeme: 18. časť: Čo si objednám u Ježiška pod stromček?
Asi málokto z nás má v úmysle váľať sa po zemi, ale pán s klobúkom, vo
vyzdobenom vozidle značky Moskvič to má na háku a s prehľadom ťa sundá z
motocykla bez ohľadu na tvoje ďalšie plány do života! Aby ti život
neskomplikoval viac, ako je nutné a aby ťa tvoji príbuzní nemuseli
dostrkávať na záchod na vozíčku, alebo kamaráti motorkári na tvoju pamiatku
zapaľovať niekde v kopcoch sviečky, tak si ku svojej novej motorke ešte u
Ježiška objednaj aj kvalitné motorkárske oblečenie.
Predchádzajúce | 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





