Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5311 až 5325 z cekového počtu: 5365.
05.08.2002 - johnnyB Čitatelia: 10321 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje GS-ko
Tak to je ona... Suzuki GS 500
01.08.2002 - Andre Čitatelia: 6676 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
"Jednodňová"
Ako to ináč nazvať. Podobá sa to na známu šesťdňovú ako jazdí Katriňák a pod. Ale nešlo tak o pretek ako o obyčajný výlet na ňedeľňajšie popoludnie ktorý sa zmenil na preteky ale s fest búrkou.
14.07.2002 - sita Čitatelia: 5918 [Šport - MotoGP]

Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho
Rossi odjazdil v Anglicku svoju jubilejnú 100. Veľkú cenu, v ktorej dosiahol 46. víťazstvo v kariére
02.07.2002 - Hektor Čitatelia: 26698 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
Tak ako minulý rok aj tento som sa zúčastnil na motozraze v Manínskej Tiesňave. Tentokrát som na ňom už nebol sám. Bola na ňom so mnou aj moja polovička Mirka a kámoš Hendrix na svojej Shadowke.
25.06.2002 - sita Čitatelia: 12248 [Šport - Enduro]
ME Enduro - Hrehor dvakrát tretí, Katriňák raz druhý
V poľskej Miedzianej Gore sa počas víkendu uskutočnili preteky seriálu majstrovstiev Európy v endure. Zo slovenských jazdcov sa postavila na stupne víťazov len skúsená dvojica Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák. Hrehor obsadil v kubatúre do 125 cc počas oboch dní vždy tretiu priečku. Katriňák po sobotňajšom druhom mieste v kategórii 4T preteky v nedeľu nedojazdil, keď ho zradil stroj.
17.06.2002 - sita Čitatelia: 5730 [Šport - MotoGP]

Rossiho štvrtý triumf v rade
Valentino Rossi získal dalšie víťaztvo v kategórii MotoGP, a túto sezónu má už päť víťaztiev z možných šiestich...
29.05.2002 - erco Čitatelia: 16255 Strany: 2 [Novinky - Oznam]
Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ?
Milí motorkári, v nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať moju korešpondenciu so štátnymi orgánmi ohľadom povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v mojom prípade motocykla, keďže sa mi zdalo nezmysel platiť poistku za motorku aj za zimné mesiace, keď stojí v garáži.
20.05.2002 - sita Čitatelia: 6351 [Šport - Motocross]
V Lozorne sa mladým Slovákom nedarilo
Počas víkendu sa v Lozorne uskutočnili preteky majstrovstiev Európy v motokrose v triede do 125 cc, ktoré sú v tomto roku jediným podujatím európskeho rangu na Slovensku....
02.05.2002 - sita Čitatelia: 12491 [Šport - Motocross]
Kvalitný motokros na Myjave
2. preteky MM SR v motokrose - Myjava
30.04.2002 - Hektor Čitatelia: 16734 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - motorkárske eldorádo
Leto, čas dovoleniek, sa blíži a mnohí z nás mototuristov sa rozhoduje kam vyraziť túto sezónu. Pevne verím, že Vás môj (náš) príspevok inšpiruje natoľko, že neodoláte a vydáte sa smer juhovýchod - Rumunsko.
15.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5914 [Šport - Ostatné]

Suzuki dominovala na dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans...
13. až 14.-teho apríla 2002 sa konal už 25-ty ročník vytrvalostných dvadsaťštyrihodinových pretekov na Francúzkom okruhu v Le Mans.
Tomuto ročníku jasne dominovala Suzuki, keď obsadila prvé dve priečky pred Yamahou. Zaujímavosťou je historicky najmenší rozdiel medzi
prvými dvoma motocyklami v cieli 23.667 sekúnd...
14.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8014 [Novinky - O motoride.sk]

MotoRide.sk oslavuje prvé narodeniny !!!
Po roku existencie MotoRide-u Vás možno napadá otázka. Prečo vlastne tento server vznikol ?
11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107971 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Gejzír Herľany - unikát v Európe
28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 80153 [Technika - Motor]

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti
Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67284 [Technika - Motor]

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti
Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
Predchádzajúce | 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!