Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1546 až 1560 z cekového počtu: 2299.
28.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4463 [Šport - Trial]

Trialová sezóna 2011 odštartovala, Peter Vranák získal prvé víťaztvo
Sezóna Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v triale odštartovala v maďarskom meste Szazhalomatta neďaleko Budapešti.
28.04.2011 - misko Čitatelia: 2871 [Šport - Rally]

Abu Dhabi Desert Challenge 2011: Hetrik Marca Comu
Pre motocykle sa tohtoročný seriál Majstrovstiev sveta FIM začal v Emirátoch, na štarte sa zoradilo 56 jazdcov v jednej stope a rovná desiatka quadov k tomu.
28.04.2011 - misko Čitatelia: 3668 [Šport - Rally]

Sandra Ulrichová sa vracia do Maďarska
Už len týždeň zostáva do štartu III. Admiral Rábaköz Kupa, úvodného podujatia viacerých európskych seriálov.
21.04.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4927 [Šport - Rally]

Marc Coma si v púšti skočil s dakarským špeciálom v štýle FMX
Len pár dní po piatom víťazstve v Abu Dhabi Desert Challenge, Marc Coma predviedol, že má vynikajúcu kontrolu nad jeho KTM.
19.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3045 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok a SK Energy Team zahájili sezónu v Assene
V rámci Majstrovstiev sveta Superbikov v holandskom Assene v nedeľu odštartoval nový ročník medzinárodného seriálu FIM Superstock 1000, v ktorom druhý rok štartuje 20-ročný slovenský pretekár Tomáš Svitok. Tentoraz však Tomáš absolvoval svoju premiéru v novom slovenskom tíme SK Energy s motocyklom Ducati.
19.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4995 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Krajčí vyjazdil v Assene prvý bod - TK Racing Slovakia Assen 2011
Tomáš Krajčí sa predviedol v Assene v triede Superstock 600.
15.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3936 [Šport - Cestné Motocykle]

Jaro Černý a Bily Racing po záverečných testoch IDM
Jaro Černý uplynulý víkend absolvoval posledné testy pred štartom novej sezóny, ktorú slovenský jazdec absolvuje v nemeckých majstrovstvách – IDM.
11.04.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3287 [Šport - Cestné Motocykle]

Jazdci Bily Racing tímu pokračovali v predsezónnych testoch
Jaro Černý i Martin Durdík pokračovali v príprave na nadchádzajúcu sezónu, no tentokrát každý na inom okruhu.
31.03.2011 - misko Čitatelia: 3323 [Šport - Rally]

FIM World Championship: Abu Dhabi Desert Challenge 2011
David Fretigné po vlaňajšom prestupe k BMW stihol za "bavorov" odjazdiť len jednu súťaž, Dakar kvôli zraneniu vynechal. Druhú šancu už nedostane, v sedle BMW ho tento rok neuvidíme.
29.03.2011 - misko Čitatelia: 5824 [Šport - Rally]

UEM Baja Championship: Italian Baja 2011
Tohtoročný európsky baja šampionát pre motocykle a quady odštartoval v marci v Taliansku.
26.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4569 [Šport - Cestné Motocykle]

SK Energy Team a Tomáš Svitok sa predstavili verejnosti
Počas uplynulej výstavy Motocykel 2011 sa v Bratislave verejnosti predstavil SK Energy Team s pretekárom Tomášom Svitkom zo Sebedražia. V nadchádzajúcej sezóne sa spolu zúčastnia Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000, ktorý sa koná v rámci Majstrovstiev sveta Superbike.
26.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4760 [Šport - Ostatné]

Skútristi odštartovali sezónu 2011
Cestní skútristi odštartovali tohtoročnú pretekársku sezónu exhibíciou na výstave Motocykel 2011 na bratislavskom výstavisku v Petržalke.
25.03.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4931 [Šport - Rally]

Dakar 2012 opäť v Južnej Amerike
Tentokrát však s niekoľkými zmenami. Tou najväčšou je zmena trasy, ktorá povedie aj cez Peru.
15.03.2011 - Redakcie Čitatelia: 5736 [Šport - Cestné Motocykle]

Jakub Jantulík a Tomáš Svitok sa predstavia na výstave Motocykel 2011
Obaja slovenský motocyklový jazdci sa ukážu na výstave Motocykel 2011 v Bratislave
15.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4841 [Šport - Cestné Motocykle]

Jazdci Bily Racing Tímu sa predstavia na výstave Motocykel 2011 v Bratislave
Štvrtok 17.3., piatok 18.3. a sobotu 19.3. strávia jazdci BRT Jaroslav Černý a Martin Durdík na výstave motocyklov a príslušenstva „ Motocykel 2011“.
Predchádzajúce | 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!