Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1831 až 1845 z cekového počtu: 2299.
14.08.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 4790 [Šport - Cestné Motocykle]

Race for fun! 9. - 10. 8. 2008 - Tri poháre z Trenčína pre Svitka
Trojnásobným úspechom sa skončilo účinkovanie Tomáša Svitka na medzinárodných pretekoch Race for fun! na letisku v Trenčíne.
12.08.2008 - Zeno Čitatelia: 6423 [Šport - Cestné Motocykle]

4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
Tak ako sme už vopred dali vedieť, došlo k spojeniu „slovenských“ síl v tomto najobsadzovanejšom českom závode. Našu trojicu doplnil Alino (Alexander Urban) z BONMOTO teamu.
07.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4945 [Šport - Rally]

Baja Spain Aragon 2008
Horúca druhá polovica júla bola termínom pre najnáročnejšie podujatie tohtoročného šampionátu Cross Country Rally Bajas. Baja Spain je špecifická predovšetkým nekonečným prachom, ktorý sa počas troch dní a temer 1500 kilometrov dostane absolútne všade.
04.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5389 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár tretí na UEM Alpe Adria Championship v Moste
Michal Puškár, jazdec týmu SG FIX racing sa cez víkend predstavil pri ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria na automotodrome v Moste. Už tradične sa tieto preteky zaratávali aj do Majstrovstiev Slovenska.
04.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4736 [Šport - Enduro]

ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!!
Počas víkendu sa v Lotyšsku - Vidrizi uskutočnilo tretie, predposledné podujatie tohtoročných Majstrovstiev Európy enduro, na ktorom veľmi úspešne štartovala i pätica slovenských jazdcov.
30.07.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 2957 [Šport - Cestné Motocykle]

Návrat Tomáša Svitka po švédsky
Po zranení v Brne Tomáš Svitok cestoval na ďalšie podujatie Európskeho pohára vo švédskej Karlskoge.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3376 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 19-20.7.2008
Počas uplynulého víkendu sa konal štvrtý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2008 na okruhu Grobnik v Rijeke. Tieto preteky sa zaratávali aj do Majstrovstiev Slovenska.
25.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7583 [Šport - Motocross]

Motokrosové divadlo vo Sverepci MX3 a EMX2 2008 za nami
Veľká cena časopisu Svet motocyklov – majstrovstvá sveta v triede MX3 a majstrovstvá Európy MX2 v motokrose 2008 vo Sverepci sú už minulosťou.
21.07.2008 - Cacao Čitatelia: 3347 [Šport - SuperBike]

WSBK - 9 - Brno
Víkendové Brno sa nieslo v duchu značky Ducati. Bayliss vyhral Pole a nasledovne si vybojoval double.
17.07.2008 - Zeno Čitatelia: 4875 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
Tak prvýkrát v tomto roku smeroval kolotoč CEC na Automotodrom v Brne. Pre nás to bola možnosť vyskúšať nový koberec a spraviť si naň vlastný názor, po rôznych rozporuplných informáciách z webu.
17.07.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10037 [Šport - Motocross]

Svetový motokros opäť na Slovensku!
Areál svetoznámeho Národného kroscentra vo Sverepci sa už o niekoľko dní, cez víkend 19. a 20. júla 2008 stane dejiskom nezabudnuteľného motokrosového divadla.
04.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7438 [Šport - Rally]

Rally Transorientale 2008 - Katroš je doma
V utorok večer doletel do Viedne úspešný Slovnaft Environ Servis Tím s najrýchlejším mužom TransOrientale 2008 Jarom Katriňákom. Motoride ich bol samozrejme privítať.
29.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6873 [Šport - Rally]

Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák korunovaným kráľom pod čínskym múrom!
Priamo z číny k nám dorazilo niekoľko fotiek z odovzdávania trofejí pre najrýchlejších jazdcov na Rally TransOrientale 2008.
27.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7858 [Šport - Rally]

Rally Transorientale 2008 - 15. etapa Katroš víťazom Rally TransOrientale!
Ani posledná etapa, v ktorej na jazdcov čakal meraný špeciál v pieskových dunách neprekazila cestu Jara Katriňáka na najvyššiu priečku na Rally TransOrientale 2008. DOPLNENÉ: Výber oficiálnych foto z celej Rally zo vzduchu aj zo zeme.
26.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6512 [Šport - Rally]

Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák získava šieste etapové víťaztvo v 14. etape
Katroš je nezastaviteľný! Stále na prvej priečke celkového poradia a zapisuje si ďalšie etapové víťazstvo. Podľa Jarových slov to bola najťažšia etapa v jeho živote nielen na TansOrientale ale aj na Dakare. Do konca rally zostávajú 2 etapy z toho iba jedna má meraný úsek.
Predchádzajúce | 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!