Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 406 až 420 z cekového počtu: 649.
25.01.2006 - campa Čitatelia: 26790 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT 750C2 Shadow 1997
Tá nedočkavosť zabíja!!! Dnes som to skúšal po lade ale absťák neutícha. Tak som sa rozhodol že poukazujem čo som čo to doladil. Také malé sebauspokojenie.
24.01.2006 - yoey Čitatelia: 19367 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Tuareg Wind 350 1993
Po 15-ich rokoch opäť v garáži zavadzia motorka. Vtedy to bol Simson a teraz Aprilia Tuareg.
20.01.2006 - shushen Čitatelia: 14640 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Jawka 50 typ 20
Jednoducho nesmrteľný kutáč, chrchel, pinčel, pekáč, pigas atď.
19.01.2006 - mori79 Čitatelia: 16518 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki RF 600 1996 - moja prvá moto
Predstavujem vám svoju prvú moto - Suzuki RF 600 1996. Určite si väčšina z vás povie blázon prvá moto a hneď 600-vka.
18.01.2006 - rkucharik Čitatelia: 30120 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa Stadion S11
Chcem vám predstaviť môj moped Jawa Stadion S11. Dostal som ho presne v prvý prázdninový deň, na ktorý len tak ľahko nezabudnem.
15.01.2006 - jawkarko Čitatelia: 25798 [Vaše stroje - Moja motorka]

Konečne vysnívaná Suzuki VX 800
Pekáč, Jawa 175, opäť 175, Jawa Bizon 350, Jawa 350 634, Jawa 350 639... Potom prvý 4T Honda Dominator 650 a konečne to čo som hľadal - SUZUKI VX 800!
12.01.2006 - Natalka Čitatelia: 12010 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tenkrát poprvé, alebo ako som sa stala motorkárkou
Chcela by som sa s vami podeliť o svoje zážitky a opísať vám, čo všetko som so svojou prvou a pre mňa jedinečnou motorkou - Jawou - zažila.
10.01.2006 - Cistic Čitatelia: 11205 [Vaše stroje - Moja motorka]

Marauder VZ800 vs. sezóna 2005
Tak nám to zase raz pekne rýchle ubehlo a sezóna 2005 sa stala históriu. Ako aj minulý rok aj tento som v dlhých zimných večeroch dostal chuť ju zhodnotiť z pohľadu vášnivého majiteľa Suzuki VZ 800 MARAUDER.
08.01.2006 - wert Čitatelia: 63304 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NX 650 Dominator 1997
Rozhodol som sa že pridám aj já článok do rubriky vaše stroje, a nápíšem pár riadkov o svojej bývalej a terajšej moto.
05.01.2006 - Natalka Čitatelia: 34797 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja druhá - Yamaha Fazer 600
Určite to poznáte... Chcem kúpiť motorku, GSX 750 Inazumu, doobedné ňúranie po inzerátoch, zrazu mail od Lupusa – Predmet: Fazer...
04.01.2006 - jojo11 Čitatelia: 17256 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som „starkú - K. T. Marku“ dostal do iného stavu
Začala neskorá jeseň – zima 2003. Ako obvykle mi priniesla očakávaný „absťák“ – tento krát v podobe žiadostivosti po „ľahkej“ až ľahučkej mašine. Predchádzajúce roky boli podobné avšak v inej kubatúre. Šialené surfovanie po internete – a je tu.
03.01.2006 - gsxrr Čitatelia: 15614 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX-R 750 2001
Na jar došlo k výmene generácií mojej Suzuki GSX R 750, staršiu rok 1997 som predal a doviezol som si túto rok 2001...
31.12.2005 - Kamilko Čitatelia: 31158 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!
Tento článok je písaný z pohľadu úplného začiatočníka ktorému sa svet motocyklov síce ohromne páči, nemá však o nich žiadne technické poznatky a jeho skúsenosti pozostávajú z piatich rokov na skútroch rozličnej kubatúry a šiestich tisícok kilometrov na Honde CBF 250. A práve o tejto motorke (ale nielen o nej) je tento príspevok.
28.12.2005 - ORTUT Čitatelia: 8182 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ježiško má motorkárov rád
Niečo pre juniorov II
27.12.2005 - FAZER Čitatelia: 26617 [Vaše stroje - Moja motorka]

Splnený chlapčenský sen Yamaha FZ6 Fazer, r. v. 2005
Písal sa rok 1988 a ja som ako 17-ročný túžil po dvoch rýchlych kolesách, slobode a byť dospelý...
Predchádzajúce | 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!